معاون رییس جمهور و رییس سازمان انرژی اتمی گفت: حفاظت و امنیت هسته‌ای در کمال اقتدار و اعتبار برقرار است و هیچ مشکلی وجود ندارد.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از مهر، محمد اسلامی عصر دوشنبه در جمع خبرنگاران در بوشهر با اشاره به روند احداث واحدهای دوم و سوم نیروگاه اتمی بوشهر اظهار کرد: از سال ۹۵ که قرارداد این طرح‌ها امضا شد، به دلایل گوناگون روندی که لازم بود شکل نگرفت.
وی با اشاره به افزایش تلاش‌ها برای تکمیل واحدهای جدید نیروگاه اتمی در بوشهر خاطرنشان کرد: از سال ۱۴۰۰ تا امروز ظرفیت فعل در سایت ۲ و سه، ۱۲ برابر شده است.
رئیس سازمان انرژی اتمی بیان کرد: در گذشته ۲۵۰ نفر در چند جبهه محدود در این پروژه‌ها کار می‌کردند و اکنون سه هزار نفر کار می‌کنند و با برنامه‌ریزی صورت گرفته تا پایان سال به پنج هزار نفر می‌رسد.
وی تاکید کرد: تلاش و اراده ما در این بوده که نگذاریم تاخیرها بیشتر از این به این پروژه تحمیل شود و طبق زمان بندی پروژه را به پیش می‌بریم.
اسلامی در مورد تأمین امنیت واحدهای و مراکز هسته‌ای در کشور نیز بیان کرد: امنیت ما ۱۰۰ درصد برقرار است و کشور یک نظام امنیتی و دفاعی قدرتمند دارد و هر گونه تعرضی را پاسخ می‌دهد.
معاون رئیس جمهور خاطرنشان کرد: با این اقتدار حفاظت و امنیت هسته‌ای در کمال اقتدار و اعتبار برقرار است و هیچ مشکلی وجود ندارد.

✅ آیا این خبر اقتصادی برای شما مفید بود؟ امتیاز خود را ثبت کنید.
[کل: 0 میانگین: 0]