خبر مهم مدیریت بحران استان یزد
خبر مهم مدیریت بحران استان یزد

مدیرکل مدیریت بحران استان یزد از سازماندهی ۴۹۰ تیم عملیاتی و امدادی در کنار گروه‌های جهادی برای مقابله با حوادث احتمالی سامانه بارشی در استان خبر داد.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایسنا، «محمد علی ملک زاده» در خصوص آخرین وضعیت بارش‌ها در استان گفت: در ۱۰ شهرستان استان یزد بارش‌ها رگباری و بهاری را شاهد بوده‌ایم که عمده بارش‌ها در ارتفاعات مرکز استان و شهرستان بهاباد رخ داده است. 
وی افزود: بارش‌ها و ورود رواناب در شش محور یزد به طبس، یزد به دربید، یزد به خضرآباد، اردکان به هامانه، بهاباد به بنستان و ببروئیه به ده جمال موجب مسدودی این محورها شد.
مدیر کل مدیریت بحران استان با اشاره به اینکه در دو سال گذشته تغییر اقلیم و بارش‌های فرا نرمال را در استان یزد داشته ایم، افزود: در سال ۱۴۰۱ نیزاین بارش‌ها و سیلابی شدن مسیر بالغ بر شش هزار میلیارد تومان به زیرساخت‌های کشاورزی، مسکونی و راه‌ها خسارت وارد کرد.
ملک زاده ادامه داد: در سال‌جاری نیز براساس آموزش‌ها و تدابیر لازم آمادگی دستگاه‌ها را داشته‌ایم که با هماهنگی و هم افزایی دستگاه‌های اجرایی خسارت‌ها بسیار کمتر شده وتاکنون نیز بیشترین بارش‌ها مربوط به تفت با ۵۹ میلیمتر و رودخانه فصلی این شهرستان با دبی ۷۰ متر برثانیه حجم عبور رواناب داشت و این حجم عبور آب پدیده شگفتی است که به خوبی مدیریت شد. 
وی افزود: دوهزار سازه آبی و خاکی برای حفاظت ایمنی شهرها و بخشی برای تقویت قنوات و آبرسانی ایجاد شده است و البته در برخی محورها شاهد واژگونی خودروها بوده‌ایم که با امدادرسانی سریع، خوشبختانه مشکل خاصی در این زمینه نداشته ایم. 

✅ آیا این خبر اقتصادی برای شما مفید بود؟ امتیاز خود را ثبت کنید.
[کل: 0 میانگین: 0]