ام وی ام X۵۵ پرو جدید در چین رونمایی شد
ام وی ام X۵۵ پرو جدید در چین رونمایی شد

ام وی ام ایکس ۵۵ پرو یک کراس اوور جمع‌وجور است که در بازارهای جهانی با نام تیگو ۴ شناخته می‌شود. شرکت چری در تست درایو محصولات خود در شهر ووهو چین از نسخه فیس‌لیفت و متفاوت چری تیگو ۴ یا همان ایکس ۵۵ پرو جدید رونمایی کرد که حالا شباهت زیادی به محصولاتی همچون تیگو ۷ پرو پیدا کرده است.

اقتصاد آنلاین؛ چری از نسخه فیس‌لیفت تیگو ۴ یا همان ام وی ام ایکس ۵۵ پرو در شهر ووهو برای خبرنگاران رونمایی کرد. این خودرو حالا چهره‌ای جسورتر با یک جلوپنجره مشبک بزرگ‌تر دارد و از کابین مدرن و جدیدتر سود می‌برد.
در نمای روبرو جلوپنجره جدید به چراغ‌های دیلایت LED عمودی در لبه‌های سپر متصل شده است. چراغ‌های اصلی جلو نیز LED بوده و باریک‌تر از گذشته هستند. در مجموع نمای جلوی جدید، چهره‌ای پهن‌ و مدرن‌تر را به X۵۵ بخشیده و آن را به برادر بزرگترش یعنی تیگو ۷ پرو شبیه ساخته است.

پروفایل جانبی و نمای عقب ایکس ۵۵ فیس لیفت نیز مانند نمای جلو، متناسب با سایر اعضای بزرگتر خانواده تیگو طراحی شده‌اند. نوار کرومی پایین ورودی هوا که پیش از این کوتاه‌تر بود، حالا تا بخش عقب خودرو کشیده شده است. این تغییر به همراه استفاده از رنگ مشکی در ستون‌های خودرو، باعث ایجاد جلوه‌ سقف شناور می‌شودِ؛ همانند آنچه در تیگو ۷ شاهد هستیم. ضمنا اگرچه رینگ‌های ۱۷ اینچی دو-رنگ پنج پره، کمی کوچک به نظر می‌رسند، اما در واقع با لاستیک‌هایی به سایز ۲۱۵/۶۰ عرضه می‌شوند.
به نظر می‎‌رسد بیشترین تغییر در نمای عقب تیگو ۴ صورت گرفته است که ظاهری بسیار مدرن‌تر به واسطه چراغ LED سراسری با آرایه نوری خاص و لوگو تایپ چری پیدا کرده است. همچنین، شبرنگ‌های عمودی در لبه‌های سپر، بازتاب‌دهنده‌ فرم چراغ‌های روشنایی روز LED جلو هستند.

فضای داخلی تیگو ۴ پیش از فیس‌لیفت، یکی از نقاط قوت خودروهای این کلاس قیمتی بود، اما حالا با الهام از سایر شاسی‌بلندهای چری، مدرن‌تر شده و از دو نمایشگر به هم پیوسته بهره می‌برد. در قسمت پایین‌تر، ردیف دکمه‌های پیانویی و پنل کنترل تهویه مطبوع با پوشش مشکی براق حفظ شده‌اند، اما دریچه‌های هوا اکنون پهن‌تر از قبل به نظر می‌آیند. سیستم تعویض دنده‌ی الکترونیکی، امکان استفاده از یک دسته‌ی دنده‌ی کوچک و فضایی جادار در زیر کنسول وسط را فراهم کرده است.

مشخصات فنی X۵۵ پرو جدید
ام وی ام ایکس۵۵ پرو فیس لیفت از یک موتور ۱.۵ لیتری توربوشارژ چهار سیلندر با قدرت ۱۴۷ اسب بخار و گشتاور ۲۱۰ نیوتن متر در محدوده‌ی ۱۷۵۰ تا ۴۵۰۰ دور بر دقیقه بهره می‌برد. این خروجی کمی پایین‌تر از موتور ۱.۵ لیتری توربو تیگو ۷ پرو با قدرت ۱۵۶ اسب بخار و گشتاور ۲۳۰ نیوتن متر است. همچنین یک موتور ۱.۵ لیتری تنفس طبیعی به عنوان پیشرانه‌ پایه برای تیگو ۴ جدید در نظر گرفته شده که در برخی بازارها با گیربکس دستی نیز قابل سفارش خواهد بود. بعید است که این نسخه به بازار ایران راه پیدا کند.
قیمت و زمان عرضه ام وی ام X۵۵ پرو نیوفیس در ایران
هنوز اطلاعات دقیقی در مورد قیمت و زمان عرضه این کراس اوور جدید برای بازار ایران به گوش نرسیده است اما حدس می‌زنیم که قیمت این مدل نسبت به نسخه قبلی حدود ۱۵ تا ۲۰ درصد گرانتر باشد. همچنین اگر مدیران خودرو قصد عرضه ایکس۵۵ پرو نیوفیس را داشته باشد، احتمالا طی چند ماه آینده شاهد رونمایی رسمی از این خودرو در بازار کشورمان خواهیم بود.

✅ آیا این خبر اقتصادی برای شما مفید بود؟ امتیاز خود را ثبت کنید.
[کل: 0 میانگین: 0]