صدور فرمان جدید برای سربازان وظیفه 
صدور فرمان جدید برای سربازان وظیفه 

ولودیمیر زلنسکی طی حکمی خواهان ترخیص سربازانی که بیش از دو سال گذشته در جنگ با روسیه شرکت داشتند شده و درخواست کرده که این سربازان پس از پایان این دوره از خدمت خود به نیروهای ذخیره ملحق شوند.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از Kyiv Independent، این فرمان شامل مشمولانی می شود که مدت خدمت آنها در دوران حکومت نظامی تمام شده و فراتر از دوره معمول تمدید شده است.
گفته می‌شود که بر اساس حکم تازه رئیس جمهوری اوکراین، این دسته از مشمولان تا ۱۲ ماه دیگر فراخوانده نخواهند شد.
خدمت سربازی در اوکراین برای مردان ۱۸ تا ۲۷ ساله اوکراینی اجباری بوده و معمولاً حداقل یک سال طول می‌کشد. حکومت نظامی در اوکراین در ۲۴ فوریه ۲۰۲۲، زمانی که روسیه به اوکراین حمله کرد، معرفی شد. این فرمان از آن زمان تاکنون بارها تمدید شده است.
تغییرات در چارچوب قانونی اوکراین در بحبوحه تلاش این کشور برای افزایش بسیج مردمی در سال ۲۰۲۴ و حل مسئله چرخش نیروها در خط مقدم رخ می‌دهد، زیرا برخی از سربازان بدون وقفه از آغاز جنگ در سال ۲۰۲۲ در حال خدمت هستند.
فرمان جدید شامل سربازان نیروهای مسلح، سرویس ویژه حمل و نقل دولتی و سایر واحدهای نظامی می‌شود.
زلنسکی در سخنرانی روز گذشته خود گفت که این انتقال از آوریل تا مِی ۲۰۲۴ انجام می‌شود. بنا به درخواست فرماندهی نظامی، چند هفته به آنها (فرماندهان نظامی) فرصت داده می‌شود تا برای انتقال و جایگزینی برخی از سربازان وظیفه آماده شوند.

✅ آیا این خبر اقتصادی برای شما مفید بود؟ امتیاز خود را ثبت کنید.
[کل: 0 میانگین: 0]