جدیدترین تصمیم درباره تقسیمات استانی / استان‌های جدید روی نقشه کشور!
جدیدترین تصمیم درباره تقسیمات استانی / استان‌های جدید روی نقشه کشور!

استاندار تهران درباره جدیدترین تصمیمات برای تقسیمات استانی کشور توضیحاتی ارائه کرد.

به گزارش اقتصاد آنلاین، مجلس چندین دهه است که تقاضای تفکیک و جداشدن از تهران را دارد اما طبق گفته محمد صالح جوکار، رئیس کمیسیون شوراها و امور داخلی کشور مجلس طرح‌های پیشنهادی مجلس تفکیک برخی استان‌ها آمده است، اما هیچ‌کدام به صحن نیامده و اعلام وصول نشده است.
تشکیل استان‌ شرقی و غربی تهران
علیرضا فخاری درباره جدیدترین تصمیمات برای تقسیم استان تهران امروز ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ گفت: با اشاره در خصوص تشکیل استان‌های شرقی و غربی تهران گفت: تقسیمات استانی براساس تصمیماتی است که از پیش اتخاذ شده و هنوز کارهای مطالعاتی به پایان نرسیده است، بنابراین باید مقداری تأمل کرد. بر اساس یافته‌هایی که از سراسر استان داریم، برخی مخالف و برخی موافق این طرح هستند و هر یک استدلال‌هایی دارند، اما باید در فضایی منطقی و معقول به موضوعات تقسیمات بپردازیم و به دور از احساسات و نگرش‌های سیاسی و نیز منطبق با شرایط محیطی و منطقه‌ای تصمیم‌گیری شود که زمینه‌ساز رفع مشکلات مردم باشد. در تقسیمات کشوری باید به نقطه‌ای از اطمینان بخشی برسیم که مردم می‌توانند، زندگی توأم با آرامش داشته باشند و در حوزه‌های زیرساختی مشکلاتی از قبیل تأمین آب و برق، حمل‌ونقل و ارتباطات و … وجود نداشته باشند.
فخاری تصریح کرد: اگر قرار است تقسیمی صورت بگیرد باید این مشکلات زیرساختی نیز مورد کندوکاو قرار بگیرد تا با تقسیمات، موقعیت برتری فراهم و خلق شود نه اینکه فرصت شرایط عادی از مردم سلب شود.
استاندار تهران در پایان خاطرنشان کرد: برای رسیدن به قاعده قانونی باید فرآیندها را طی کنیم؛ در حال حاضر موضوع این تقسیم در کمیسیون‌های مرتبط دولت با همه مشخصات بررسی شده و باید در هیئت دولت مورد تصویب قرار گیرد و سپس در مجلس شورای اسلامی و در نهایت در صورت قبولی، ابلاغ خواهد شد.
نظر دولت درباره تقسیم استان تهران
همچنین سال گذشته بود که جعفر شربیانی با اشاره به اینکه ظاهراً دولت تلاشی برای تقسیم استان تهران دارد اظهار کرد: در این زمینه چون اطلاعات دقیقی نداریم قضاوت نمی‌کنیم. به متولیان امر توصیه می‌کنیم در این خصوص حتماً با مطالعه دقیق‌تر تصمیم گیری صورت بگیرد. در این راستا باید جوانب مختلف در نظر گرفته شود، این طور نباشد که با یک تصمیم هیجانی مشکلات متعددی را در حوزه مختلف شاهد باشیم. انشاالله در این خصوص شاهد این خواهیم بود که موضوع با منطق و عقلانیت مدیریت می‌شود.

✅ آیا این خبر اقتصادی برای شما مفید بود؟ امتیاز خود را ثبت کنید.
[کل: 0 میانگین: 0]