در مسیر نجف تا کربلا هر ۷۰ عمود یک پایگاه سلامت مستقر است
در مسیر نجف تا کربلا هر ۷۰ عمود یک پایگاه سلامت مستقر است

رئیس جمعیت هلال احمر با بیان اینکه ۲۲ هزار امدادگر و درمانگر راهی مرزهای غربی ایران و کشور عراق شدند، گفت: در مسیر نجف تا کربلا هر ۷۰ عمود یک پایگاه سلامت مستقر است.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از مهر، پیرحسین کولیوند، رئیس جمعیت هلال احمر در آئین بدرقه کاروان امداد و نجات برای اربعین حسینی (ع) اظهارداشت: تا نجف هر ۱۰۰ کیلومتر و در مسیر نجف تا کربلا هر ۷۰ عمود، یک پایگاه سلامت امداد نجات مستقر است.

وی با اشاره به اینکه هلال احمر در مرزهای غربی کشور حضور دارد، گفت: در کشور عراق خدمات سلامت و امداد و نجات با تمام توان انجام می‌شود.

کولیوند بیان داشت: در نجف علاوه بر بیمارستان امام علی (ع) در دیگر بیمارستان‌های عراقی نیز حضور داریم همچنین ۲۲ هزار امدادگر و درمانگر راهی مرزهای غربی ایران و کشور عراق شدند.

رئیس جمعیت هلال احمر گفت: در شهر کربلا هم چند پایگاه درمانی و امدادی را فعال کردیم و در بیمارستان‌های این شهر حضور خواهیم داشت.

وی درباره ارائه خدمات به زائران حسینی در داخل کشور توضیح داد: مسئولیت سلامت زائران در داخل کشور و مسیرهای منتهی به مرزهای غربی به عهده وزارت بهداشت است اما هلال احمر به عنوان پشتیبان این وزارتخانه آمادگی هرگونه همکاری را داشته و تمهیدات لازم را اندیشیده است.

کولیوند تاکید کرد: خدمات امداد و نجات جاده‌ای هلال احمر هم در ایام اربعین حسینی و برای پاسخ سریع و مناسب به حوادث حمل‌ونقل در داخل کشور و با افزایش نیروها و پایگاه‌های سیار تقویت شده است.

✅ آیا این خبر اقتصادی برای شما مفید بود؟ امتیاز خود را ثبت کنید.
[کل: 0 میانگین: 0]