تکرار فروش ۵.۶ و ۱۵ درصد از سهام ایران‌ خودرو و سایپا در آینده نامعلوم ! طبق اعلام معاون وزیر اقتصاد اقتصاد آنلاین – مینا یوسفی؛ رئیس سازمان خصوصی‌سازی باز هم وعده واگذاری ۵.۶ و ۱۵ درصد از سهام ایران‌ خودرو و سایپا در آینده نامعلوم داد!مالک رحمتی درحالی از اواخر تیر و بی و […]

تکرار فروش ۵.۶ و ۱۵ درصد از سهام ایران‌ خودرو و سایپا در آینده نامعلوم ! طبق اعلام معاون وزیر اقتصاد

اقتصاد آنلاین – مینا یوسفی؛ رئیس سازمان خصوصی‌سازی باز هم وعده واگذاری ۵.۶ و ۱۵ درصد از سهام ایران‌ خودرو و سایپا در آینده نامعلوم داد!مالک رحمتی درحالی از اواخر تیر و بی و سر و صدا، رئیس سازمان خصوصی سازی شده که درباره واگذاری سهام ایران خودرو و سایپا، گفت: ۵.۶ و ۱۵ درصد از سهام ایران خودرو و سایپا در اختیار دولت بوده که رقم چندانی نیست.

وی افزود: واگذاری سهام برخی موارد قانونی داشت که رفع این موانع دنبال می شود تا سهام در اختیار دولت در خودروسازی‌ها واگذار شود. ایران خودرو و سایپا از فهرست واگذاری‌ها خارج نشده‌اند.بر اساس این گزارش از حدود دو سال پیش، وعده واگذاری سهام باقی مانده ایران خودرو و سایپا توسط دولت مطرح شده اما تاکنون عملی نشده و حتی تکلیف سهام تودلی خودروسازان مشخص نیست.

حفظ تولید روزانه ۲۰۰۰ دستگاه:

ایران خودرو عنوان کرده، در ماه‌های اخیر با وجود شرایط سخت تامین و تولید، توانسته میانگین تولید روزانه را همچنان بیش‌تر از دو هزار دستگاه خودرو حفظ کند و همواره به دنبال افزایش عرضه و انجام تعهدات به مشتریان است. این خودروساز توانسته از ابتدای امسال تا پایان هفته نخست مهرماه با تولید بیش از ۲۷۶ هزار دستگاه خودرو سواری و تجاری، رشد ۱۵ درصدی را در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته رقم بزند و در صدد است تا این میزان را تا پایان سال به رشد ۳۰ درصدی برساند

ورود خودروهای الکتریکال توسط سایپا و ایرانخودرو:

مدیرعامل گروه صنعتی ایران خودرو از واردات و عرضه ۶۰۰۰ خودروی برقی تا پایان سال خبر داده است. آقای علیمردان عظیمی در مصاحبه اخیر با خبرگزاری صداوسیما گفت: قرار است تا پایان امسال ۶۰۰۰ خودروی برقی از شرکت دانگ فنگ چین و تعدادی هم هایمای برقی وارد کنیم که این خودروهای برقی تا پایان سال به مردم تحویل داده می‌شود.

تایید و تکذیب های مکرر:

ادعای وزارت صمت: فروش خودرو توسط خودروساز از ۸ مهر و تکذیب شورای رقابت!

در ابتدا منوچهر منطقی معاون صنایع حمل و نقل وزیر صمت در گفت و گوی تصویری که از صدا و سیما پخش شد اعلام کرد که تصمیم گرفته شده با تغییر کاربری سامانه یکپارچه، فروش خودرو به صورت مستقل به خودروسازان سپرده شود به شکلی که دیگر خبری از عرضه‌های انبوه خودرو نخواهد بود و فروش خودرو به صورت پی در پی و متعدد از سوی خودروساز انجام خواهد شد.

منطقی گفته بود که با توجه به افزایش شمارگان (تیراژ) و واردات خودروهای کارکرده در آینده، به اشباع بازار نزدیک می‌شویم بنابراین در نظر داریم از این پس خودروسازان به صورت مستقل محصولات خود را عرضه و در سامانه یکپارچه ثبت کنند. در واقع در این روش عرضه‌های یکپارچه به عرضه‌های متعدد و پی در پی در مجموعه‌های مختلف تبدیل می‌شود به عنوان نمونه از هفته آینده، ۴ خودروساز عرضه خودرو خواهند داشت.

وی در پاسخ به پرسشی مبنی بر اینکه آیا با این روش‏، سامانه یکپارچه حذف می‌شود؟ گفته بود که خیر، سامانه یکپارچه یک بخش نظارتی دارد و بخشی هم به منظور ساماندهی بازار ایجاد که این ساماندهی انجام شد و دیگر عرضه‌های انبوه خودرو از طریق سامانه یکپارچه صورت نمی‌گیرد و خودروسازان به صورت متوالی خودرو عرضه خواهند داشت.

معاون وزیر صمت در ادامه در روز جمعه طی مصاحبه دیگری ضمن تکذیب حذف سامانه یکپارچه و اعلام اینکه از صحبت‌هایش برداشت اشتباه شده، تاکید کرده است که خودروها به صورت مستقیم و مستقل توسط خودروسازان عرضه خواهد شد، اما عرضه در قالب سامانه یکپارچه خواهد بود و تنها مشتری پس از انتخاب محصول مورد نظر از طریق سایت سامانه، برای واریز وجه به درگاه پرداخت خودروساز هدایت شده و تنها دیگر خبری از نوبت‌دهی و قرعه‌کشی نوبت‌دهی نیست.

منطقی گفته است که با افزایش تولید و عرضه خودرو توسط خودروسازان، اجرای قانون واردات خودروهای کارکرده و حذف سازوکار قیمت‌گذاری توسط شورای رقابت، این سامانه در آینده صرفاً برای نظارت بر انجام تعهدات خودروسازان به مشتریان فعالیت خواهد کرد و دیگر نقشی در جهت فروش یا نوبت دهی نداشته باشد. این صحبت‌های منطقی در حالیست که صدا و سیما با پخش فیلم سخنان او اعلام کرده بود که از هشتم مهر ماه همین شیوه جدید فروش خودرو اجرایی خواهد شد.پس از انتشار این سخنان که بوی تغییر کاربری گسترده سامانه یکپارچه را می‌داد به گونه‌ای که به نظر می‌رسید از این پس این سامانه صرفاً نقش نظارت را عهده دار شده است، شورای رقابت دست به تکذیب این خبر زد.

آیا خودرو گران میشود؟

قیمت جدید خودروها قرار است در جلسه شورای رقابت که شنبه مورخ ۱۵ مهرماه ۱۴۰۲ برگزار می‌شود، تعیین شود. تغییر ساختار فروش شرکت های خودروسازی و افزایش و تعدیل نرخ کارخانه در این جلسه یکی از پیشنهادات کارگرده تخصصی خودرو در این جلسه خواهد بود.

تحلیل تکنیکال خودرو:

پیش تر خودرو بررسی شده :

تمام خبرها پیرامون صنعت خودرو + تحلیل تکنیکال نماد «خودرو»

اپدیت  نماد ایران خودرو  و پیشروی سهم مطابق تحلیل :

به تارگت حمایتی ۲۳۵ تومان رسیده وشاهد برگشت قیمتی سهم هستیم:

برای خودرو الگوی سیمتریک و مثلث را دو سناریوی محتمل دانستیم ولی در اپدیت نماد الگوی بهتری برای سهم با همان نتیجه به دست اوردیم.

سمیتریکال را به دلیل تشابه زمانی خوب ولی قیمتی نه چندان مناسب می توانیم کنار بگذاریم و الگوی مثلث را در دو حالت محتمل تر بدانیم.

اگر مثلث انقباضی ریورس باشد که با نقطه چین مشخص شده  در لگ اخر یعنی E نزولی هستیمبا توجه به الگو نیازمند صرف زمان بیشتر برای تکمیل است ، لذا میتواند فلت باشد و سپس وارد پساالگویی  صعودی خوبی شویم.

این سناریو برای تکمیل ABC فلت E زمان میخواهد . ولی b هستیم و کوتاه مدت صعودی است ولی یک C نزولی در پیش خواهد بود

در سناریو دوم مثلث قرمز رنگ تمام شده و پسای خوبی در قالب موج A صعودی تا محدوده ۴۶۰ تمام و اصلاح B نیز به صورت یک سمیتریکال تمام و حال در C هستیم که با توجه به صرف زمان کمتر B نسبت بهA،  موج C باید زمان بیشتری را طی کند لذا دو سه ماه ممکن است این صعود با شیب ملایم تر از A ادامه دار شود و یا حتی میتواند B مثل سناریوی پیشین تمتم نشده باشد و تکمیل فلت پیش رو باشد.

در هر دو سناریو حمایت قوی ۲۳۵-۲۴۰ معتبر است و هدف های مقاومتی مشخص.

هدف های مهم : ۳۵۰-۳۷۵ و سپس ۴۳۰-۴۸۰ تومان . نهایتا ۶۰۰ بلندمدت مهم است.

تمام خبرها پیرامون صنعت خودرو + تحلیل تکنیکال نماد «خودرو»

✅ آیا این خبر اقتصادی برای شما مفید بود؟ امتیاز خود را ثبت کنید.
[کل: 0 میانگین: 0]