به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از تسنیم ، پیش بینی کلی نقشه های سینوپتیک و آینده نگر سازمان هواشناسی حاکی از آن است که در روز دوشنبه ۲۴ مرداد ماه ۱۴۰۲ در نواحی خراسان جنوبی رگبار، رعد و برق و وزش باد شدید خواهد بود. ، جنوب کرمان، سیستان و بلوچستان و ابرناکی شرق […]

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از تسنیم ، پیش بینی کلی نقشه های سینوپتیک و آینده نگر سازمان هواشناسی حاکی از آن است که در روز دوشنبه ۲۴ مرداد ماه ۱۴۰۲ در نواحی خراسان جنوبی رگبار، رعد و برق و وزش باد شدید خواهد بود. ، جنوب کرمان، سیستان و بلوچستان و ابرناکی شرق هرمزگان. پیش بینی می شود جو سایر مناطق کشور نسبتا آرام و پایدار باشد.
روز بعد سه شنبه به دلیل نفوذ جریانات شمالی در سواحل دریای خزر در استان های گیلان، مازندران، گلستان و خراسان شمالی شاهد افزایش ابر و بارندگی خواهیم بود. پیش بینی می شود بارش ها در گلستان شدید باشد.
روز چهارشنبه بارش ها در این مناطق ادامه دارد و در کمربند شرقی افزایش وزش باد و همچنین در نیمه شرقی خراسان رضوی و ارتفاعات کرمان رگبار پراکنده و وزش باد وجود دارد. همچنین در روزهای سه شنبه و چهارشنبه در ارتفاعات البرز شرقی بارش برف و باران پیش بینی می شود.
روز پنجشنبه در اکثر مناطق کشور صاف است اما اواخر وقت ابری و وزش باد شمالی در سواحل غربی دریای خزر پیش بینی می شود.
روز جمعه در شرق اردبیل و استان های گیلان، مازندران، گلستان و نواحی خراسان شمالی بارش باران، گاهی رعد و برق و وزش باد پیش بینی می شود. همچنین کاهش نسبی دما و دریای خزر مواج خواهد بود.
سازمان هواشناسی نسبت به احتمال وقوع پدیده وزش باد شدید و گرد و غبار در شرق کشور در روز چهارشنبه هشدار داد و همچنین از بعدازظهر سه شنبه تا چهارشنبه خلیج فارس و دریای خزر مواج خواهد بود.
اثرات مخاطره آمیز شامل لغزندگی جاده ها، آبگرفتگی محدود جاده ها، جاری شدن آب، باد شدید موقت، آسیب به سازه های موقت مانند بنرها، داربست ها و تابلوهای تبلیغاتی، شکستن درختان کهنسال، تاخیر در پروازها و آسیب به محصولات کشاورزی و ماشین آلات می باشد.
سازمان هواشناسی توصیه می کند مردم در بستر یا حاشیه رودخانه ها توقف نکنند، در عبور از رودخانه ها و مسیل ها احتیاط کنند، دستگاه های اجرایی و امدادی را آماده کنند، دهانه پل ها، کانال های لایروبی و آبراهه ها را تمیز کنند، از پارک خودروها در کنار درختان فرسوده یا نیمه فرسوده خودداری کنند. ساختمان های تمام شده و انتقال محصولات کشاورزی به انبارهای استاندارد.

✅ آیا این خبر اقتصادی برای شما مفید بود؟ امتیاز خود را ثبت کنید.
[کل: 0 میانگین: 0]