حباب سکه به کمترین میزان در سال ۱۴۰۳ رسید
حباب سکه به کمترین میزان در سال ۱۴۰۳ رسید

بازار ارز و سکه در یک روز بلاتکلیف مرزهای حمایتی را حفظ کرد/ قیمت تتر نوسان کانالی داد/ حباب سکه به کمترین میزان در سال ۱۴۰۳ رسید/ دلار نیمایی بحث داغ بازار بود/ بازار ارز و سکه با چه خبری ارزش‌گذاری می‌شود؟

معامله‌گران می‌گویند بازار ارز و سکه در یک بلاتکلیفی به سر می‌برد و فعلا سطوح حمایتی را حفظ کرده است. آن چیزی که باعث شده قیمت دلار و سکه در سطوح بمانند احتمال پاسخ اسرائیل است.

در روز چهارشنبه قیمت دلار هرات در ۶۴ هزار و ۴۰۰ تومان شروع به کار کرد و با حفظ مرز حمایت در نیمه دوم معاملات با یک نوسان تا ۶۴ هزار و ۷۰۰ تومان بالا رفت. این درحالی بود که قیمت دلار فردایی در معاملات عصر وارد کانال ۶۵ هزار تومان شد اما نتوانست از مرز مقاومت رد شود.

قیمت درهم در ۱۷ هزار و ۸۵۰ تومان آغاز به کار کرد و در ابتدا با کاهش تا ۱۷ هزار و ۸۳۰ تومان پایین آمد اما در ادامه در نرخ بازگشایی بسته شد. قیمت دلار برآورد شده از درهم ۶۵ هزار و ۵۰۰ تومان به دست می‌آید که قیمت دلار اسکناس در تهران همچنان در بالای این رقم در حال معامله است.

قیمت تتر در روز چهارشنبه در میانه‌های کانال ۶۶ هزار تومان در معامله بود، که این بازار هم مثل سایر بازارها با نوسان وارد کانال ۶۷ هزار تومان شد.

قیمت سکه هم با نوسان ۲۰۰ هزار تومانی نسبت به قیمت پایانی روز گذشته در ۴۴ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان به کار خودش پایان داد. قیمت طلای آبشده هم با حفظ مرز حمایتی با نوسان به میانه‌های کانال ۱۶ میلیون رسید. حباب سکه در روز چهارشنبه با کاهش ۵۰۰ هزار تومانی ۷ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان رسید. نکته حباب سکه این بود که به پایین‌ترین درصد در سال ۱۴۰۳ رسیده است. با این قیمت سکه، ۱۶ درصد آن حباب است.

گروهی از معامله‌گران با توجه به کاهش حباب سکه معتقد بودند آن چیزی که راه نوسان بازار طلا و سکه‌ را بسته وضعیت بلوکه در این بازارهاست. از نظر آن‌ها اگر قیمت انس در وضعیت بلوکه سکه و طلا، اصلاح بدهد قیمت سکه و طلا می‌تواند کاهشی شود.

بحث داغ بازار دلار نیما و فاصله آن با قیمت دلار فردوسی بود. از روز سه‌شنبه یک شایعه به بازار رسید که بازارساز قصد دارد این شکاف را کم کند. در روز چهارشنبه مرکز مبادله طلا و ارز یک گزارش از آمار تامین ارز کالاهای اساسی داده که در آن گفته شده در ۲۸ روز ابتدایی سال ۱۴۰۳،  ۵۳۳ میلیون دلار ارز جهت واردات کالاهای اساسی و دارو با نرخ ۲۸ هزار و ۵۰۰ تومان تامین شد. این درحالیست که در برنامه بودجه مصوب شده که برای واردات کالاهای اساسی ۱۵ میلیارد دلار،‌ ارز در سال ۱۴۰۳ اختصاص پیدا کند.

طبق برآورد «اکوایران» در یک ماه اخیر حدود ۴۰ درصد آن چیزی که قرار بوده تخصیص بدهند، داده‌اند. طبق این برآورد دو حالت برای ماه‌های پیش‌رو می‌شود در نظر گرفت؛ اول اینکه ماه بعد باید بیشتر اختصاص بدهند، حالت دوم این است که بازارساز در جهت حذف ارز ترجیحی یا همان ۲۸ هزار و ۵۰۰ تومانی برود و همین روند را ادامه بدهد.

در روز چهارشنبه یک خبر هم به بازار آمد که در آن گفته شده گروسی به تهران می‌آید. فعالان بازار معتقدند آن چیزی که فعلا در بازار ارزش‌گذاری می‌شود احتمال پاسخ اسرائیل است نه سفر گروسی.

✅ آیا این خبر اقتصادی برای شما مفید بود؟ امتیاز خود را ثبت کنید.
[کل: 0 میانگین: 0]