رکورد سود خالص شرکت تتر در سه‌ماهه نخست ۲۰۲۴
رکورد سود خالص شرکت تتر در سه‌ماهه نخست ۲۰۲۴

اکوایران: شرکت تتر اعلام کرده سود خالص این شرکت در سه‌ماهه نخست سال جاری میلادی به ۴/۵۲ میلیارد دلار رسیده که یک رکورد برای این شرکت محسوب می‌شود.

به گزارش اکوایران، تتر – شرکت پشتیبان استیبل‌کوین تتر – اعلام کرد سود خالص این شرکت در سه‌ماهه نخست سال جاری میلادی به رکورد ۴/۵۲ میلیارد دلار رسیده است.

به نوشته بلومبرگ، این شرکت گفته است علت اصلی افزایش سود خالص به بازده حاصل از دارایی‌های آن از اوراق خزانه‌داری آمریکا و افزایش ارزش بیت‌کوین و طلا مربوط می‌شود. ارزش بازار استیبل‌کوین تتر از مرز ۱۱۰ میلیارد دلار فراتر رفته است چراکه در تازه‌ترین روند صعودی بازار کریپتو، تقاضا برای تتر با رشد قابل توجهی همراه شد.

این شرکت در روز چهارشنبه (۱۲ اردیبهشت) در بیانیه‌ای اعلام کرد که بیش از ۱۲/۵ میلیارد دلار استیبل‌کوین تتر را در روند صعودی اخیر بازار کریپتو ارائه کرده است. این شرکت همچنین گفته حدود ۱ میلیارد دلار از سود خالص آن عمدتا به سود حاصل از اوراق خزانه‌داری مربوط می‌شود.

اِستِیبل‌کوین یا سکه پایدار نوعی ارز دیجیتال است که بر پایه یک دارایی ارزش‌گذاری می‌شود. این دارایی می‌تواند پول فیات، طلا، کالاهایی مانند فلزات گران‌بها یا ارزهای دیجیتال دیگر باشد. تتر پر استفاده‌ترین استیبل‌کوین دنیا است. قیمت هر تتر برابر با یک دلار آمریکا است.

تتر اعلام کرده که مالکیت مستقیم و غیرمستقیم خود از اوراق خزانه‌داری را در سه‌ماهه نخست ۲۰۲۴ افزایش داده و اکنون ارزش‌ آن‌ها از ۹۰ میلیارد دلار فراتر رفته است.

به غیر از سود حاصل از اوراق خزانه‌داری آمریکا، سود خالص تتر از طریق دارایی‌های بیت‌کوین و طلا نیز به دست آمده است. این شرکت در پایان سه‌ماهه نخست، حدود ۵/۴ میلیارد دلار بیت‌کوین و ۳/۷ میلیارد دلار فلزات گران‌بها در اختیار داشته است.

تازه‌ترین قیمت بیت‌کوین و اتریوم

بر اساس داده‌های سایت اینوستینگ، قیمت بیت‌کوین در روز چهارشنبه (۱۲ اردیبهشت) از ۵۶ هزار و ۶۴۳ دلار تا ۶۰ هزار و ۸۲۷ دلار نوسان داشته است. این رمزارز در ساعت ۱۰ شب به وقت ایران، ۵۷ هزار و ۸۷۸ دلار معامله شده است. تغییر قیمت بیت‌کوین در ۲۴ ساعت گذشته منفی بوده و قیمت آن حدود ۲ هزار و ۵۰۰ دلار کاهش یافته است.

ارزش معاملات بزرگ‌ترین ارز دیجیتال در ۲۴ ساعت گذشته ۴۴/۲۶ میلیارد دلار بوده و ارزش این رمزارز نسبت به یک هفته گذشته حدود ۱۱ درصد کاهش یافته است.

همچنین قیمت اتریوم در همین روز از ۲ هزار و ۸۱۹ دلار تا ۳ هزار و ۲۳ دلار نوسان داشته است. این رمزارز در ساعت ۱۰ شب به وقت ایران، ۲ هزار و ۹۶۷ دلار معامله شده است. تغییر قیمت اتریوم در ۲۴ ساعت گذشته منفی بوده و قیمت آن حدود ۲۰ دلار کاهش یافته است.

ارزش معاملات دومین ارز دیجیتال جهان در ۲۴ ساعت گذشته ۱۸/۲۸ میلیارد دلار بوده و ارزش آن نسبت به یک هفته قبل حدود ۸ درصد کاهش یافته است.

✅ آیا این خبر اقتصادی برای شما مفید بود؟ امتیاز خود را ثبت کنید.
[کل: 0 میانگین: 0]