۲ میلیون و ۴۰۰ هزار نفر آموزش مهارتی دیدند
۲ میلیون و ۴۰۰ هزار نفر آموزش مهارتی دیدند

وزیرکار با بیان اینکه ارتقای مهارت در دستور کار دولت قرار گرفته است گفت: در دولت سیزدهم آموزش مهارتی به ۲ میلیون و ۴۰۰ هزار نفر داده شد.

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم،‌ صولت مرتضوی, وزیرکار در در آیین گرامیداشت هفته ملّی مهارت و دومین جشنواره ملّی مهارت با تأکید بر اینکه علم باید توأم با عمل باشد، گفت: مهارت‌آموزی باید در سطوح مختلف جامعه و خانواده‌ها نهادینه شود.

وی با اشاره به نگاه جامع مقام معظم رهبری به توسعه آموزش‌های فنی‌و‌حرفه‌ای، افزود: دولت مردمی نیز توجه به تقویت حوزه مهارتی را از اصلی‌ترین راهبردهای رشد تولید دانسته و اشتغال‌آفرینی را در دستور کار قرار داده است.

مرتضوی گفت: هنر و خدمات در سطوح خُرد باید به سمت تولید و رشد اقتصادی خانوارها منجر شود و دولت نیز از این مهم حمایت می‌کند. در کشور ظرفیت‌های گسترده‌ای برای توسعه آموزش‌های فنی‌و‌حرفه‌ای وجود دارد که ایجاد مراکز جوار کارگاهی از جمله آن‌هاست.

وی افزود: در‌ دوره اخیر مجلس شورای اسلامی توجه ویژه‌ای به رفع چالش‌های سازمان فنی‌و‌حرفه‌ای شده و در وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی نیز براساس اسناد بالادستی پیش رفته‌ایم.

مرتضوی از همراهی بخش خصوصی و آموزشگاه‌های آزاد در مسیر رونق مهارت‌آموزی در کشور تقدیر کرد و گفت: بستر نقش‌آفرینی بیشتر بخش خصوصی در حوزه فنی‌و‌حرفه‌ای فراهم است.

*آموزش مهارتی ۲میلیون و ۴۰۰هزار نفر در دولت  سیزدهم

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی از آموزش مهارتی ۲میلیون و ۴۰۰هزار نفر در دولت سیزدهم خبر داد.

وی گفت: مراکز کاریابی همواره نیاز به نیروی کار ماهر دارند اما نیروی کار ماهر در این بخش کم داریم که باید در حوزه آموزش‌های فنی‌و‌حرفه‌ای برای ورود به بازار کار استفاده شود.

وزیرکار با بیان این‌که ارتقای مهارت در دستور کار دولت قرار گرفته است، افزود: سازمان آموزش فنی‌وحرفه‌ای از شروع دولت سیزدهم اقدامات خوبی انجام داده است که استفاده از توان بخش خصوصی، تأسیس کارگاه‌ها، صدور مجوز مراکز جوارکارگاهی و طرح مدارس ملّی مهارت تابستانه از مهم‌ترین این برنامه‌هاست.

انتهای پیام/

 
✅ آیا این خبر اقتصادی برای شما مفید بود؟ امتیاز خود را ثبت کنید.
[کل: 0 میانگین: 0]