جابجایی عظیم در شبکه پالیگان / قیمت MATIC بالا می رود؟
جابجایی عظیم در شبکه پالیگان / قیمت MATIC بالا می رود؟

با وجود نشانه‌های فروش اخیر، زنجیره اثبات سهام پالیگان در ۱۶ فوریه به بالاترین تعداد آدرس فعال روزانه خود یعنی ۸۴۵۳۵۰ دست یافت. رکورد قبلی، ۱۶ ماه پیش با ۸۰۰۰۰۰ آدرس فعال به ثبت رسیده بود.

به گزارش پلتفرم SpotonChain، یک آدرس مرتبط به شبکه هِرمز (Hermez) پالیگان حدود ۳ میلیون توکن متیک (MATIC) به ارزش تقریبی ۲.۸۵ میلیون دلار را به صرافی کراکن منتقل کرده است.

این آدرس هنوز ۱۶.۸ میلیون متیک به ارزش ۱۶.۱ میلیون دلار در اختیار دارد. با وجود عملکرد قوی متیک، این انتقال بزرگ نگرانی‌هایی را در رابطه با احتمال شکل گرفتن روند نزولی به وجود آورده است.

یک معامله‌گر برجسته در رابطه با این موضوع گفت: قیمت در یک الگوی دیاگونال (diagonal) قرار دارد، بنابراین این امکان وجود دارد که قیمت هم‌اکنون در موج چهارم باشد. البته برای حفظ روند و فشار صعودی، قیمت نباید از ۰.۸۳۲۸ دلار پایین‌تر بیاید.

متیک در بازه هفتگی، ۱۰ درصد افزایش قیمت داشته و به محدوده ۰.۹۴۵ رسیده است. سال گذشته شبکه هِرمز به عنوان یک رول‌آپ متن باز مبتنی بر فناوری دانش صفر، با پالیگان ادغام شد و در نتیجه، Polygon Hermez شکل گرفت.

هدف اصلی این ادغام تمرکز بر تکنولوژی زی‌کی-رول‌آپ (zk-rollup) و مخصوصا بهبود مقیاس‌پذیری پرداخت‌ها و انتقال توکن‌ها در بلاکچین اتریوم است.

با وجود نشانه‌های فروش اخیر، زنجیره اثبات سهام پالیگان در ۱۶ فوریه به بالاترین تعداد آدرس فعال روزانه خود یعنی ۸۴۵۳۵۰ دست یافت. رکورد قبلی، ۱۶ ماه پیش با ۸۰۰۰۰۰ آدرس فعال به ثبت رسیده بود.

این نشان‌دهنده رشد مداوم در آدرس‌های منحصربه‌فرد پالیگان است، به طوری که از ابتدای سال تاکنون بیش از ۱۱ میلیون آدرس جدید ایجاد شده است.

با این حال، داده‌ها نشان‌دهنده کاهش چشمگیر حجم تراکنش‌های روزانه پالیگان از ۱۶.۴ میلیون تراکنش در ۱۶ نوامبر ۲۰۲۳ به ۳.۸ میلیون تراکنش در ۱۶ فوریه است.

شبکه پالیگان چیست؟

در بین بنیانگذاران پالیگان نام جینتی کانانی (Jaynti Kanani) بیشتر از سایر افرادی که در این پروژه مشارکت داشتند برای اغلب افراد جذابیت دارد. او فرزند یک کارگر معدن است که در خانه‌ای کوچک در حومه احمدآباد در گجرات، غرب هندوستان زندگی می‌کرد و اغلب برای پرداخت شهریه مدرسه خود با مشکل مواجه بود. در آن زمان بزرگترین آرزوی کانانی، یافتن شغلی مناسب برای پرداخت بدهی‌های پدرش بود. اما دست سرنوشت اتفاقات بهتری را برای او رقم زد و او اکنون بنیانگذار و مدیرعامل یک پروتکل بلاکچینی با ارزش بازار بالغ بر ۶ میلیارد دلار است.

کانانی زمانی که به عنوان یک محقق ارشد داده در Housing.com مشغول به کار بود، برای اولین بار معضل مقیاس‌پذیری و ازدحام شبکه اتریوم را در یک پروژه NFT کشف کرد و از همان موقع تصمیم به رفع آن گرفت. سرانجام شبکه در اواخر سال ۲۰۱۷ با مشارکت جینتی کانانی، ساندیپ نایلوال (Sandeep Nailwal) و آنوراگ آرجون (Anurag Arjun) راه‌اندازی شد.

در سال ۲۰۲۱ در پی معضلات مربوط به ازدحام شبکه اتریوم که منجر به افزایش استقبال کاربران از شبکه شد، تیم ماتیک تصمیم به توسعه هر چه بیشتر پروژه خود گرفت و این شبکه با یک ماموریت گسترده به پالیگان تغییر نام داد. در آن زمان این ارز یک نقشه راه جدید با هدف پذیرش فناوری‌های نو مانند رول‌آپ‌ها و والادیوم (Valdium) را که منجر به بهبود تجربه کاری با این شبکه می‌شد، برای عموم منتشر کرد. لازم به یادآوری است که پالیگان، نام ارز دیجیتال اختصاصی خود، ماتیک را بدون تغییر حفظ کرد. توکن مانند قبل به عنوان یک واحد پرداخت و تسویه حساب در بین کاربران این شبکه استفاده می‌شود.

ارز ماتیک که با نماد MATIC شناخته می‌شود، یک توکن ERC-۲۰ است که بر بستر بلاکچین اتریوم اجرا می‌شود.

 

منبع:

رمزارز نیوز

✅ آیا این خبر اقتصادی برای شما مفید بود؟ امتیاز خود را ثبت کنید.
[کل: 0 میانگین: 0]