دوشنبه, ۱۰ اردیبهشت , ۱۴۰۳
پ
  • شناسه خبر: 30289
  • 02 اکتبر 2023 - 16:12
  • 159 بازدید
  • ۰ دیدگاه

ال ۹۰ ایرانی در سامانه یکپارچه فروش عرضه می شود؟

ال ۹۰ ایرانی در سامانه یکپارچه فروش عرضه می شود؟
ال ۹۰ ایرانی در سامانه یکپارچه فروش عرضه می شود؟

اکو ایران : عرضه محصولات تولیدی شرکت های خودروساز از مسیر سامانه یکپارچه با اما و اگرهای گوناگونی روبرو شده است. اما مدیر سامانه یکپارچه فروش خودرو از برگزاری دور سوم در صورت همکاری سازمان حمایت خبر می دهد.

به گزارش اکو ایران، مدیر سامانه یکپازچه فروش خودرو گفت منتظر اطلاعیه سازمان حمایت برای برگزاری دور سوم فروش خودرو از مسیر سامانه یکپارچه هستیم.

مهدی تقدسی ادامه داد هنوز اطلاعیه فروش خودرو در سامانه یکپارچه ازسوی سازمان حمایت به ما ارسال نشده است تا بارگزاری اطلاعات انجام و اجرای طرح آغاز شود.

با توجه به صحبت های مدیر سامانه یکپارچه فروش خودرو و همچنین حمایت شورای رقابت از این مسیر فروش به نظر می رسد به زودی مرحله سوم فروش خودرو به کمک سامانه یکپارچه آغاز شود.

نکته قابل توجه در این میان سخنان مدیر سامانه یکپارچه درباره خودروهای عرضه شده در دور جدید فروش محصولات خودروسازان با ساز و کار نوبت دهی است.

تقدسی می گوید ایران خودرو و سایپا قرار نیست در دور سوم محصولی را پشت ویترین سامانه یکپارچه قرار دهند. بنابراین تنها محصولات خودروسازان خصوصی برای عرضه در دور جدید فروش گسترده خودرو باقی می ماند. البته مدیر سامانه یکپارچه از عرضه محصولات جدید نیز در دور سوم خبر می دهد.

الیته تقدسی مشخص نکرده منظورش از محصولات جدید، کدام خودروها هستند. زیرا در میان خودروسازان بزرگ کشور این روزها صحبت از محصولات تازه خودروسازی سایپا و زیر مجموعه اش پارس خودرو است. البته نارنجی های جاده مخصوص در دور دوم فروش خودرو از مسیر سامانه یکپارچه فروش محصولات جدیدی مانند شاهین با گیربکس اتوماتیک و اطلس را عرضه کردند اما می توان به کادیلا (ال ۹۰ ایرانی) و سهند اشاره کرد. اردیبهشت امسال، پارس خودرو در سامانه کدال سازمان بورس در طی اطلاعیه اعلام کرد پروژه تولید کادیلا (ال ۹۰ ایرانی) پیشرفت حدود ۳۳ درصدی داشته و نمونه های آزمایشی آن ساخته شده است.

هدف گذاری تولید این محصول جدید برای سال جاری حدود پنج هزار دستگاه است که به احتمال زیاد در سه ماه پایانی سال ۱۴۰۲ تولید انبوهش آغاز می شود. از آنجایی که خودروسازی سایپا، شاهین با گیربکس اتوماتیک را نیز بدون اعلام قیمت در دور دوم فروش گسترده خودرو با ساز و کار نوبت دهی عرضه کرده بود این احتمال وجود دارد که همین مسیر برای کادیلا نیز پیموده شود. هر چند فراموش نکنیم سایپا گفته برنامه ای برای حضور در دور سوم سامانه یکپارچه ندارد.

سهند دیگر محصول نارنجی های جاده مخصوص است که قرار است در خطوط تولید زیر مجموعه این خودروسازی یعنی پارس خودرو حضور داشته باشد. این خودرو پایش به صورت های مالی پارس خودرو در سامانه یکپارچه فروش باز شده اما هنوز طرح فروشی برای آن در نظر گرفته نشده است. بنابراین احتمال حضور این خودرو نیز در دور سوم فروش سامانه یکپارچه صمت وجود دارد. “ری را” محصول جدید ایران خودرو نیز می تواند در لیست محصولات در انتظار عرضه در سامانه یکپارچه حضور داشته باشد هر چند احتمال اینکه امسال به طور انبوه تولید شود، بعید به نظر می رسد.

باید منتظر ماند و دید سامانه یکپارچه فروش خودرو با چه محصولاتی و چه زمانی در دسترس متقاضیان قرار خواهد گرفت؟ آیا تنها خودروهای مونتاژی در این دور فروش حضور پیدا می کنند یا محصولات تازه وارد به سبد محصولاتی خودروسازان بزرگ نیز جز لیست خودروهایی که عرضه می شوند، قرار خواهند گرفت؟

✅ آیا این خبر اقتصادی برای شما مفید بود؟ امتیاز خود را ثبت کنید.
[کل: 0 میانگین: 0]
گزارش آژانس بین‌المللی انرژی از طوفان خودروهای الکتریکی 27 آوریل 2024

گزارش آژانس بین‌المللی انرژی از طوفان خودروهای الکتریکی

اکوایران: آژانس بین‌المللی انرژی در گزارشی به بررسی چشم‌انداز خودروهای الکتریکی پرداخته است. طبق این گزارش، تقریبا از هر ۳ اتومبیل در جاده‌های چین تا سال ۲۰۳۰ یک اتومبیل الکتریکی خواهد بود و این میزان در ایالات متحده و اتحادیه اروپا تقریبا یک خودرو از هر ۵ اتومبیل خواهد بود.

ایده آرام کردن بازار خودرو به کما رفت/ قیمت خودرو با این خبر فاز افزایشی به خود می‌گیرد؟ 25 آوریل 2024

ایده آرام کردن بازار خودرو به کما رفت/ قیمت خودرو با این خبر فاز افزایشی به خود می‌گیرد؟

اکو ایران: وزارت صمت قصد داشت تا به کمک اهرم واردات خودرو سر و سامانی به وضعیت بازار دهد اما به نظر می‌رسد با توجه به آمارهای منتشر شده از ورود محصولات برندهای جهانی خودروساز این ایده عملیاتی نشده است.

ایده آرام کردن بازار خودرو به کما رفت/ قیمت خودرو با این خبر فاز افزایشی به خود می گیرد ؟ 25 آوریل 2024

ایده آرام کردن بازار خودرو به کما رفت/ قیمت خودرو با این خبر فاز افزایشی به خود می گیرد ؟

اکو ایران : وزارت صمت قصد داشت تا به کمک اهرم واردات خودرو سر و سامانی به وضعیت بازار دهد اما به نظر می رسد با توجه به آمارهای منتشر شده از ورود محصولات برندهای جهانی خودروساز این ایده عملیاتی نشده است.

💬 نظرات خود را با ما در میان بگذارید

  • 📜 قوانین ارسال نظرات کاربران
    • دیدگاه های ارسال شده شما، پس از بررسی توسط تیم اقتصادژورنال منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی توهین، افترا و یا خلاف قوانین جمهوری اسلامی ایران باشد منتشر نخواهد شد.
    • لازم به یادآوری است که آی پی شخص نظر دهنده ثبت می شود و کلیه مسئولیت های حقوقی نظرات بر عهده شخص نظر بوده و قابل پیگیری قضایی می باشد که در صورت هر گونه شکایت مسئولیت بر عهده شخص نظر دهنده خواهد بود.