سقوط دوباره در بورس / خودرو صدرنشین شد + نقشه بازار
سقوط دوباره در بورس / خودرو صدرنشین شد + نقشه بازار

بورس در معاملات ۲۶ مهر ماه ۱۴۰۲ با ریزش ۷۶۹۸ واحدی به کار خود خاتمه داد. شاخص کل در پایان معاملات امروز روی کانال ۲ میلیون و ۲۳ واحدی قرار گرفت.

بورس ۲۶ مهر ماه آغاز هفته را ریزشی شروع کرد و سهم بالایی از نمادهای بورسی را به رنگ قرمز درآورد.

معاملات آخر هفته چهارشنبه در وضعیت نزولی آغاز شد در ادامه این حجم از ریزش به شدت افزایشی شد، طوریکه در میانه بازار به ریزش بالای ۴ هزار واحدی رسید. نمادهای بورسی خودرو، اخابر، وبملت، خساپا، پارس، ذوب و  شپنا تاثیرات مثبت و منفی موجب ریزش نسبی شاخص کل شدند. براساس نظر کارشناسان روند بازار پتانسیل رشد را دارد و تک سهم‌هایی از هر گروه قابلیت صعود بیشتر را دارند.

نمای پایانی نقشه بازار بورس ۲۶ مهر ۱۴۰۲

نقشه-بازار

شاخص هم وزن بورس امروز در نخستین ساعت معاملات با ریزش نسبی روبه‌رو شد در ادامه نیز  روند  ریزش افزایش یافت تا با ریزش بالای ۶۹۵۴ هزار واحدی به ۶۸۲ هزار و ۹۸۷ واحدی رضایت دهد.

بورس

در پایان معاملات بازار امروز شاخص کل در نهایت با ریزش بالای ۷ هزار واحد به کار خود پایان داد. ارزش بازار در پایان معاملات امروز ۷۰,۹۲۹۹۰۹.۹۷ میلیارد ریال، ارزش معاملات ۴۹,۹۴۶.۲۰۷ میلیارد ریال و حجم معاملات ۸.۹۰۹ میلیارد سهم است.

نمادهای تاثیرگذار بر شاخص کل فرابورس در معاملات امروز مارون، خاور، آریا، انتخاب، وهور، دی و خدیزل هستند.

نمادهای-بورسی

خبرهای مهم بورسی در ۲۶ مهر ۱۴۰۲

به گفته مدیر نظارت بر بورس‌های سازمان بورس از ابتدای امسال تا پایان ۱۹ مهر، ۱۰ درصد از ارزش سفارشات خرد سهام و حق تقدم، سفارشات الگوریتمی، ۹ درصد سفارشات بازارگردان‌های الگوریتمی و یک درصد سفارشات آنلاین الگوریتمی بوده است.

به منظور آشناسازی مدیران عامل و مسئولین واحد مبارزه با پولشویی نهادهای مالی دوره آموزشی”مبارزه با پولشویی و تأمین مالی تروریسم” از ۲۹ مهر به مدت پنج روز برگزار خواهد می‌شود.

کارشناس مدیریت نظارت بر ناشران: به منظور حضور حداکثری سهامداران، تمام ناشران ثبت شده نزد سازمان بورس ملزم به پخش آنلاین جلسات مجامع شدند.

دبیر کمیته تخصصی فقهی سازمان بورس می‌گوید؛ در اوراق اجاره دارایی معینی از اموال شرکت فروخته و سپس منافع آن در قالب قرارداد اجاره به شرط تملیک در اختیار شرکت قرار می‌گیرد.

سخنگوی دولت از تحقق افزایش ۵۰ درصدی تولید خودرو در سال ۱۴۰۲  خبر داد.

مدیر کنترل تولید شرکت ملی پتروشیمی از تولید ۳۸.۵ میلیون تن محصول پتروشیمی در ۶ ماه نخست ۱۴۰۲ خبر داد.

تسریع در تکمیل پروژه‌ها با توسعه شرکت‌پروژه‌ها

محمد صفری، مدیرعامل شرکت سرمایه‌گذاری سعدی گفت: شرکت پروژه‌های بورسی در ایران همچون سایر شرکت‌های بورسی جزو شرکت‌های سهامی عام محسوب می‌شوند.

 از مزایای شرکت پروژه‌ها می‌توان به موارد متعددی از جمله امکان سرمایه گذاری مستقیم تمام آحاد مردم در پروژه، امکان جذب سرمایه‌های خرد و هدایت آنها به پروژه‌های مختلف، تسهیل در تأمین مالی پروژه‌ها، و نهایتاً سرعت بخشی در تکمیل و بهره برداری از پروژه‌ها اشاره کرد.

گزارش ماهانه وضعیت بازار سرمایه در شهریورماه ۱۴۰۲ منتشر شد

بر اساس گزارش ماهانه وضعیت بازار سرمایه کشور در شهریورماه، ارزش بازار حدود ۱۰۲,۳۶۷ هزار میلیارد ریال بوده است که نسبت به ماه گذشته ۷.۶ درصد افزایش را نشان می‌دهد.همچنین ارزش معاملات بازار طی این ماه حدود ۱۲,۹۳۱ هزار میلیارد ریال بوده که در مقایسه با ماه قبل ۱۹.۹ درصد کاهش یافته است.

جذب و تجهیز منابع مالی از طریق بازار سرمایه از دو روش سرمایه‌ای و بدهی از ابتدای سال حدود ۲.۴۸۲ هزار میلیارد ریال بوده است.

✅ آیا این خبر اقتصادی برای شما مفید بود؟ امتیاز خود را ثبت کنید.
[کل: 0 میانگین: 0]