به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از تسنیم ، قیمت هر اونس طلا در روز جمعه با ۰.۴۴ درصد کاهش به دلار و ۸۷ سنت رسید. این کاهش را می توان به گزارش بازار کار آمریکا، افزایش نسبی بهره اوراق قرضه خزانه داری آمریکا و جو مثبت بازار سهام آمریکا نسبت داد. قیمت طلا در […]

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از تسنیم ، قیمت هر اونس طلا در روز جمعه با ۰.۴۴ درصد کاهش به دلار و ۸۷ سنت رسید. این کاهش را می توان به گزارش بازار کار آمریکا، افزایش نسبی بهره اوراق قرضه خزانه داری آمریکا و جو مثبت بازار سهام آمریکا نسبت داد. قیمت طلا در بازار کامکس نیویورک با ۰.۴۰ درصد کاهش به ۱۹۹۱ دلار و ۳۰ سنت رسید.
کاهش ارزش دلار یکی از عوامل موثر بر قیمت طلا بوده است. با این حال، افزایش احتمال توقف افزایش نرخ بهره فدرال رزرو آمریکا از افزایش بیشتر آن جلوگیری کرده است. خطر گسترش درگیری بین رژیم صهیونیستی و حماس نیز از کاهش ارزش دلار جلوگیری کرده و خرید طلا را برای دارندگان سایر ارزهای جهانی گرانتر کرده است.
نقره با ۰.۰۴ درصد کاهش به ۲۳.۲۸ دلار رسید، در حالی که پلاتین ۰.۵۱ درصد کاهش یافت و به ۹۲۹.۹۵ دلار رسید. رژیم صهیونیستی روز یکشنبه درخواست های روزافزون برای آتش بس در غزه را رد کرد و اعلام کرد که حملات خود علیه فلسطین را تشدید خواهد کرد. این امر می تواند بر قیمت طلا و سایر فلزات گرانبها در روزهای آینده تأثیر بگذارد.

✅ آیا این خبر اقتصادی برای شما مفید بود؟ امتیاز خود را ثبت کنید.
[کل: 0 میانگین: 0]