به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از ایرنا؛ عزت‌الله ضرغامی روز چهارشنبه در حاشیه جلسه هیات دولت اظهار داشت: وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی اظهار داشت: شب یلدا و چهارشنبه سوری سر جای خود هستند و این دو آئین تغییرپذیر نیست. وی با بیان اینکه شب یلدا امسال ثبت جهانی شد، تاکید کرد: […]

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از ایرنا؛ عزت‌الله ضرغامی روز چهارشنبه در حاشیه جلسه هیات دولت اظهار داشت:

وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی اظهار داشت: شب یلدا و چهارشنبه سوری سر جای خود هستند و این دو آئین تغییرپذیر نیست.

وی با بیان اینکه شب یلدا امسال ثبت جهانی شد، تاکید کرد: دو آئین شب یلدا و چهارشنبه سوری از ابتدا بوده و تا آخر هم خواهد بود.

وزیر میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی افزود: شب یلدا با عنوان «روز ترویج فرهنگ میهمانی و پیوند با خویشان» و سه‌شنبه آخر سال که زمان برگزاری آیین باستانی چهارشنبه‌سوری است به عنوان « روز تکریم همسایگان »‌ که بر اساس مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی قرار است در تقویم رسمی کشور ثبت شدند، اقدام بدی نیست و صرفا توضیح بیشتر درباره این دو مناسبت است.

ضرغامی خاطرنشان کرد: در جلسه دولت با دستور رئیس جمهور ورود شناورهای تفریحی به کشور آزاد شد.

وی عنوان کرد: رئیس جمهور به وزارت صمت دستور داد که مانعی برای ورود شناورهای تفریحی به کشور ایجاد نشود.

وی تصریح کرد: هم اکنون سرمایه گذارانی هستند که می خواهند در حوزه گردشگری دریایی فعالیت کنند و در حوزه شناورهای تفریحی قرارداد بسته اند.

✅ آیا این خبر اقتصادی برای شما مفید بود؟ امتیاز خود را ثبت کنید.
[کل: 0 میانگین: 0]