اکستریم VX رونمایی شد؛ لوکس ترین شاسی بلند چینی در ایران
اکستریم VX رونمایی شد؛ لوکس ترین شاسی بلند چینی در ایران

اکستریم VX یک جانشین نسبتا مناسب با قیمت کمتر برای شاسی بلندهای مطرح جهانی همچون تویوتا لندکروزر سری ۳۰۰ است که به طور رسمی طی مراسمی در شب دهم بهمن ۱۴۰۲ با حضور برخی چهره‌های مطرح از جمله محمدرضا گلزار به عنوان سفیر برند اکستریم و اصحاب رسانه در تهران رونمایی شد.

به گزارش اقتصادآنلاین؛ شرکت چری با تاسیس برند اکسید سعی کرده تا محصولات پریمیوم و فوق مجلل خود را در قالب یک نشان اختصاصی با ویژگی‌های منحصر به فرد و البته قیمت تمام شده اقتصادی‌تر، به بازار بفرستد. اکسید وی ایکس یک شاسی بلند شهری بزرگ است که در ایران با نام اکستریم VX به فروش خواهد رسید. این ماشین مجلل چینی که از امکانات متنوع، کیفیت ساخت بالا، کابین لوکس و طراحی شکیل برخوردار است، طی مراسمی در هتل استقلال تهران با حضور برخی از هنرمندان، مسئولان مدیران خودرو و خبرنگاران در دهمین شب از بهمن ماه ۱۴۰۲ به طور رسمی رونمایی و به فهرست خودروهای لوکس مونتاژی داخلی اضافه شد. در این مراسم محمد رضا گلزار به عنوان اولین اکستریمر و خریدار اکستریم VX و نیز سفیر برند اکستریم در ایران حاضر بود تا از این شاسی بلند مجلل رونمایی کند.

مشخصات فنی اکستریم VX

اکسید VX در بازار چین با دو نوع موتور توربوشارژ چهار سیلندر در دسترس مشتریان قرار دارد که یکی از نوع ۱.۶ لیتری بوده و دیگری معادل ۲ لیتر حجم دارد. این دو موتور در بازار ما چندان جدید نیستند و نمونه‌های آن روی بعضی محصولات فونیکس وجود دارد.
خوشبختانه اکستریم VX به پیشرانه قدرت‌مندتر ۲ لیتری TGDi مجهز شده تا در بحث هیجان سواری نسبت به رقبا کم و کسری نداشته باشد. موتور این شاسی بلند چینی قدرتی برابر ۲۶۱ اسب بخار تولید می‌کند و حداکثر گشتاور ۴۰۰ نیوتن متر را ارائه می‌دهد.

سیستم انتقال قدرت اکستریم وی ایکس نسبت به مدل سال گذشته یک تحول اساسی را تجربه می‌کند؛ چرا که خوشبختانه گیربکس ۷ سرعته دو کلاچه جای خود را به یک جعبه دنده فوق العاده باکیفیت ۸ سرعته اتوماتیک AT از شرکت بسیار معتبر آیسین ژاپن داده است.
این گیربکس طول عمر بیشتری دارد و در برابر فشار رانندگی نیز استهلاک کمتری از خود نشان می‌دهد. مشکلاتی نظیر داغ شدن بیش از حد و مواردی از این دست هم در عملکرد آن تقریباً جایی ندارد و شما می‌توانید با اکستریم وی ایکس تحت هر شرایطی دنده‌کشی مناسب و متعادل را تجربه کنید.

 ضمنا اگر اهل گردش تفریح و طبیعت گردی هم هستید، باید بدانید که ماشین اکستریم VX به سیستم انتقال قدرت تمام چرخ محرک مجهز است و می‌تواند در مسیرهای طبیعی یا جاده‌های لغزنده، عملکرد بهتر و چسبندگی بالاتری ارائه دهد. البته قاعدتاً قدرت آفرود این گونه خودروها در حد محصولات ژاپنی با شاسی مستقل نظیر تویوتا لندکروزر و پرادو نیست، اما به هر حال این قابلیت را دارد که شما را در جاده‌های خاکی اطراف روستا یا شهرها به خوبی جابجا کند و از تپه‌هایی با شیب‌های نه چندان شدید بالا برود. به ویژه که ماکزیمم گشتاور موتور این خودرو در محدوده کارآمدی قرار گرفته و قدرت لازم برای گذر کردن از مسیرهای نسبتا دشوار را تا حد زیادی فراهم می‌کند.

مصرف سوخت اکستریم وی ایکس در مدل دو دیفرانسیل چیزی نزدیک به ۸.۵ تا ۹ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر است که برای یک شاسی بلند ۱۹۲۰ کیلوگرمی، تقریبا متعادل و متعارف به نظر می‌رسد.
 در مورد شتاب صفر تا صد اکستریم VX اطلاعات رسمی در دسترس ما نیست اما با توجه به نسبت توان موتور به وزن کل خودرو، میتوان انتظار داشت که این محصول مدیران خودرو بتواند ظرف مدت زمان ۱۱.۵ تا ۱۲ ثانیه به سرعت ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت برسد و نهایتا تا حوالی ۱۹۵ کیلومتر بر ساعت به پیش برود.

خودرو
اکستریم VX

حجم موتور/ سیلندر
۲ لیتری توربوشارژ/ چهار

توان موتور
۱۶۳ اسب بخار / ۲۸۰ نیوتن متر

سیستم انتقال قدرت
اتوماتیک ۶ سرعته / AWD

شتاب ۰ – ۱۰۰ کیلومتربرساعت
حدود  ۱۱٫۵ تا ۱۲ ثانیه

بیشترین سرعت
۱۹۵ کیلومتر بر ساعت

میانگین مصرف سوخت
۸٫۵ لیتر در ۱۰۰ کیلومتر

وزن
۱۹۲۰ کیلوگرم

طول – عرض – ارتفاع – فاصله محوری
۴۹۷۰ – ۱۹۴۰ – ۱۷۹۵ – ۲۹۰۰

بررسی طراحی ظاهری اکستریم VX

محصول جدید مدیران خودرو استایل ظاهری لوکس و در عین حال ساده و نسبتاً با وقار از خود به نمایش می‌گذارد. این سبک طراحی به ویژه از نمای بغل برای علاقمندان به دنیای خودرو کمی آشنا به نظر می‌رسد و احتمالاً اکثر کارشناسان را به یاد جدیدترین سری شاسی بلند پرطرفدار تویوتا، یعنی لندکروزر ۳۰۰ می‌اندازد.

در نمای بغل اکستریم وی ایکس با لندکروزر سری ۳۰۰ شباهت‌هایی قابل مشاهده است؛ مواردی مثل طرح فریم پنجره‌ها، پهنا و شیب ستون‌ها، محل قرارگیری خط شانه‌ای و قوس برآمده گلگیرها، همگی ما را به یاد لندکروزر سری ۳۰۰ می‌اندازند. البته هیچ ایرادی در این سبک طراحی نیست و در نوع خود بسیار خاطره انگیز و در عین حال متعادل احساس می‌شود. اما در قسمت چهره، جلو پنجره بزرگ با میله‌های افقی کرومی به همراه کاسه‌چراغ‌های کشیده و مه شکن‌های LED کاملاً منحصر به فرد به نظر می‌رسند و چهره‌ای متین را برای این شاسی بلند چینی به وجود آورده‌اند.

در ناحیه پشت هم شاهد چراغ‌های پیوسته هستیم که از یک طراحی متعادل و خانواده پسند سود می‌برند. سایر عناصر نمای عقب نیز متناسب با یک خودروی شاسی بلند خانوادگی طراحی شده اما به نظر می‌رسد که اگر برخی تزیینات روی سپر عقب طرح بهتری داشت، هماهنگی بالاتری با سایر نواحی اکسید vx پیدا می‌کرد.
به طور کل باید گفت که ظاهر اکسید vx از دل یک زبان طراحی خاطره‌انگیز بیرون آمده و به واسطه عناصر مدرن، سبکی کاملا امروزی و مطابق با سطح انتظار خانواده‌ها در استایل خود به نمایش می‌گذارد.

طراحی داخلی 

ورود به کابین اکستریم VX مساوی است با حضور در سوییتی مجلل و باکیفیت. اولین چیزی که در اینجا جلب توجه می‌کند، نمایشگرهای بزرگ سه گانه است که تقریبا کل مساحت نمای روبروی داشبورد را پوشش می‌دهد.
این سبک طراحی قبلا در محصولات برقی مرسدس بنز دیده شده بود و حالا به ماشین لوکس چری هم راه پیدا کرده است. روی داشبورد اثری از کلیدهای فیزیکی دیده نمی‌شود و تقریبا خیلی از کنترلگرها لمسی شده است. نمایشگر بزرگ در وسط، نقش اصلی را بازی می‌کند و صفحه دیجیتال مقابل راننده هم حکم صفحه کلاستر یا همان پشت آمپر را دارد. نمایشگر مقابل سرنشین هم می‌تواند به طور اختصاصی توسط فرد کنار راننده مورد استفاده قرار گیرد. 

در بخش جلوی کنسول میانی می‌توانید دو تلفن همراه را به صورت بی سیم شارژ کنید و جالیوانی های استفاده کنید. در انتهای عقب این کنسول هم استراحتگاه آرنج راننده وجود دارد. با فشار دادن کلید نقره ای زیرآرنجی، یک محفظه نسبتا بزرگ برای شما قابل دسترس خواهد شد.
غربیلک فرمان دوشاخه طراحی زیبایی دارد و در چندین جهت قابل تنظیم است. کلید تنظیمات صندلی‌ راننده هم به رودری منتقل شده تا کاربر دسترسی راحت‌تری به آن داشته باشد.

در ردیف دوم فضایی کاملا جادار منتظر شماست. زیر آرنجی با جالیوانی، پنل لمسی تنظیمات جداگانه تهویه مطبوع به همراه دریچه‌های سقفی هم از امکانات این بخش هستند. ضمنا اکستریم vx دارای صندلی های ردیف سوم نیز هست که اگرچه فضای قابل قبولی ارایه می‌دهند اما برای افراد بزرگسال چندان مناسب نیستند. فضای صندوق عقب هم به در صورت تاکردن صندلی‌های ردیف سوم بسیار جادار و وسیع خواهد شد.

امکانات ماشین اکستریم  vx

انتظار داریم آپشن‌ های اکستریم vx در بازار ایران بسیار سطح بالا و تقریبا مطابق با موارد زیر باشد: 

کروز کنترل تطبیقی، سیستم‌های کنترل کشش و کنترل پایداری، کنترل شروع حرکت در سربالایی و کنترل سرعت در شیب
سامانه کمکی نیمه خودران شامل حرکت بین خطوط و ترمز خودکار و رادار هشدار خروج از خط
هشدار نقطه کور، سیستم هشدار تصادف از جلو و عقب
 تهویه مطبوع اتوماتیک با تنظیمات سه گانه
 صندلی‌های برقی ردیف جلو، گرمکن و سردکن صندلی‌های جلو
 ۸ عدد کیسه هوا، درب صندوق برقی هوشمند همراه با سنسور پا
 آینه‌های جانبی تاشونده اتوماتیک برقی، سانروف پانوراما، دستیار صوتی، دوربین ۳۶۰ جانبی و عقب
ترمز پارک برقی و اتوهلد، سنسور نور و باران و فشار باد
 ورود بدون کلید، استارت دکمه‌ای، نمایشگرهای لمسی مالتی مدیا، نمایشگر دیجیتال کیلومترشمار، شارژر وایرلس و…

قیمت اکستریم VX و زمان عرضه آن در ایران

با توجه به نوسانات نرخ ارز نیمتوان در مورد قیمت دقیق این خودرو اظهار نظر کرد اما به هر ترتیب انتظار داریم قیمت اکستریم VX تحت شرایط فعلی به محدوده بیش از ۳ میلیارد تومان تعلق داشته باشد. در مورد زمان عرضه این شاسی بلند لوکس چینی به بازار کشورمان هم باید بدانید که احتمالا تا پایان سال ۱۴۰۲ یا اوایل ۱۴۰۳، اکستریم VX به طور رسمی در سبد فروش مدیران خودرو قرار خواهد گرفت.

✅ آیا این خبر اقتصادی برای شما مفید بود؟ امتیاز خود را ثبت کنید.
[کل: 0 میانگین: 0]