هشدار مهم به زنجانی‌ها
هشدار مهم به زنجانی‌ها

مدیرکل هواشناسی استان زنجان گفت: سرما و یخبندان زنجان را فرا می‌گیرد که در این رابطه، هشدار سطح نارنجی صادر شده است.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایرنا، محمدرضا رحمان‌نیا افزود: زمان این هشدار جوی از امروز /چهارشنبه/ تا اواخر وقت /جمعه/ هفته جاری اعلام شده است.
وی اضافه کردد: هشدار نارنجی شهرهای زنجان، طارم، ابهر، خدابنده، خرمدره، سلطانیه و ماهنشان به ویژه ارتفاعات استان را در بر می گیرد.
وی اظهار داشت: لغزندگی معابر، اختلال در تردد به ویژه در مسیرهای کوهستانی، احتمال انسداد جاده های روستایی و برخی مسیرهای کوهستانی به ویژه طی روز جمعه، کاهش دید در اثر وقوع کولاک و مه آلودگی، احتمال وقوع یخبندان در سطح معابر درون و برون شهری و افزایش مصرف حامل های انرژی از آثار مخاطرات این سامانه جوی است.
رحمان نیا، از هم استانی ها خواست با توجه به شرایط جوی اعلام شده در این مدت از انجام سفرهای غیر ضروری به ویژه در مسیرهای کوهستانی، خودداری کنند و ضمن به همراه داشتن تجهیزات ایمنی و زمستانی و پوشش گرم، آمادگی برای بازگشایی معابر و مدیریت مصرف حامل های انرژی را داشته باشند.
بر اساس اعلام هواشناسی،طی روزهای آینده بارش برف و وزش باد به ویژه در ارتفاعات با احتمال کولاک برف و کاهش دما با احتمال یخبندان مناطق استان را در بر می گیرد.
به گزارش ایرنا، هشدار زرد به آگاهی و اقدام برای احتمال وجود خسارت یا خسارت نقطه ای، هشدار نارنجی اقدام ضروری برای جلوگیری از احتمال خسارت گسترده و هشدار قرمز به اقدام فوری و همه جانبه جهت مقابله با احتمال خسارت گسترده اطلاق می شود.

✅ آیا این خبر اقتصادی برای شما مفید بود؟ امتیاز خود را ثبت کنید.
[کل: 0 میانگین: 0]