قیمت تور زمینی همدان در بهمن ۱۴۰۲ + جدول
قیمت تور زمینی همدان در بهمن ۱۴۰۲ + جدول

قیمت تور زمینی همدان برای سفر در بهمن‌ماه را در این گزارش بخوانید.

به گزارش اقتصاد آنلاین، شاید بسیاری از افرادی که تا به حال به همدان سفر نکرده‌اند، این شهر زیبا را با غار علی‌صدر بشناسند، اما به طور کلی استان همدان از جاذبه‌های دیدنی و تاریخی زیادی برخوردار است که باعث شده به یکی از مقاصد پرطرفدار گردشگران داخلی و خارجی تبدیل شود.
استان همدان در منطقه کوهستانی واقع شده و آب و هوای سرد و بادخیز کوهستانی دارد. همدان هر سال زمستان‌های بسیار سرد و خشنی را تجربه می‌کند. در ماه‌های گرم سال از جمله تیر و مرداد آب و هوای خنک و نسبتا مطلوبی در این استان جریان دارد و گاه تا دمای ۳۶ درجه نیز افزایش می‌یابد. بنابراین اگر مشکلی با هوای سرد ندارید، همدان می‌تواند یکی از گزینه‌های عالی شما برای مسافرت رفتن (پیش از عید نوروز) باشد.
مکان‌های دیدنی همدان

غار علیصدر

همانطور که پیش‌تر گفتیم، یکی از جاذبه‌های معروف همدان غار علی‌صدر است. این غار از معروف‌ترین و باشکوه‌ترین دیدنی‌های طبیعی همدان با شهرت جهانی است. غار علی‌صدر، طولانی‌ترین مسیر قایق‌رانی درون غار در جهان را دارد. داخل غار مملو از دالان‌های پیچ در پیچ و دهلیزهای طولانی است. غار علیصدر به‌عنوان اثر طبیعی – ملی در فهرست آثار طبیعی ایران قرار دارد.

آرامگاه ابن سینا

بنای یادبود فیلسوف، دانشمند و طبیب معروف ایرانی ابوعلی سینا ملقب به شیخ‌الرئیس است. این مقبره معروف‌ترین بنای تاریخی در مرکز شهر همدان و در فهرست آثار ملی ایران به ثبت رسیده است. ساختمان اولیه آرامگاه در زمان قاجاریه بنا شد؛ اما در زمان پهلوی، بنای امروزی که از روی برج گنبد قابوس طراحی شده بود،  ساخته شد. امروزه این مقبره با عنوان  نمادی از شهر همدان  شناخته می‌شود.

شهر هگمتانه

در تپه‌هایی در مرکز شهر همدان و در خیابان اکباتان قرار دارد. این محوطه کهن مجموعه‌ای گران‌بها از تاریخ تمدن ایرانیان باستان را در خود نهفته دارد. این شهر نخستین پایتخت ایران بوده است و به‌همراه شهرهایی مانند شوش در خوزستان، آتن در یونان و رم در ایتالیا، از معدود شهرهای باستانی همچنان پابرجا است.

آرامگاه بابا طاهر

در میدان بابا طاهر همدان، یکی از آثار ملی مربوط به دوران معاصر است. گنبد فیروزه‌ای این بنا، روی قاعده‌ای هشت ضلعی قرار دارد و در سقف آرامگاه، کاشی‌ کاری‌های معرق، دیده می‌شوند. در محوطه داخلی این مقبره، دوبیتی‌های بابا طاهر روی سنگ‌های مرمرین نوشته و نصب شده‌اند. این بنا در میان پارکی زیبا در میدان بابا طاهر واقع شده است.

حمام قلعه

در یکی از قدیمی‌ترین محله‌های تاریخی شهر همدان، به نام «قاشق تراشان» واقع شده است. بنای این حمام معماری ایرانی – اسلامی دارد و قدمت آن به دوره قاجار می‌رسد. پس از مرمت دیواره‌ها، این بنا به موزه مردم شناسی در همدان، تغییر کاربری داده است. داخل حمام، سفره خانه سنتی وجود دارد که با اجرای موسیقی زنده، مخاطبان زیادی را به این ساختمان تاریخی جذب می‌کند.
مکان‌هایی که پیش‌تر نام بردیم، تنها پنج مورد از جاذبه‌های گردشگری استان همدان است. تعداد مکان‌های دیدنی و تاریخی این استان آنقدر زیاد است که هیچ مسافری ناراضی بیرون نمی‌رود.
قیمت تور زمینی همدان
اگر قصد سفر به همدان را پیش از شروع سال جدید دارید و می‌خواهید اطلاعی از هزینه تورهای گردشگری داشته باشید، این بخش را از دست ندهید.
هزینه سفر به همدان با اتوبوس، با یک شب و دو روز در هتل سفیر، ۲ میلیون و ۹۸۰ هزار تومان اعلام شده است. این مبلغ برای اتاق سه تخته ۲ میلیون و ۳۰۵ هزار تومان است.
اقامت در هتل کتیبه، برای دو شب و سه روز ۳ میلیون و ۵۵ هزار تومان هزینه دارد. این در حالی است که هزینه یک شب و دو روز اقامت در هتل پارسیان بوعلی ۲ میلیون و ۹۹۰ هزار تومان می‌شود.
قیمت دیگر هتل‌ها را با جزییات در جدول زیر می‌خوانید؛
*لازم به ذکر است قیمت‌های درج شده در جدول مربوط به سایت‌های فروش اینترنتی است و به دلیل نوسان قیمت‌ها و سایر عوامل ممکن است با نرخ امروز متفاوت باشد.*

تور زمینی همدان (بهمن ماه ۱۴۰۲)

نام هتل
درجه ستاره
نوع اتاق
یک شب و دو روز
دو شب و سه روز
سه شب و چهار روز

سفیر
۳ ستاره
دو تخته
۲٫۹۸۰٫۰۰۰
۳٫۷۶۰٫۰۰۰
۴٫۵۴۰٫۰۰۰

سه تخته
۲٫۳۰۵٫۰۰۰
۳٫۰۱۰٫۰۰۰
۳٫۷۱۵٫۰۰۰

خاتم
۳ ستاره
دو تخته
۲٫۹۷۰٫۰۰۰
۳٫۷۴۰٫۰۰۰
۴٫۵۱۰٫۰۰۰

سه تخته
۲٫۲۲۰٫۰۰۰
۲٫۹۳۵٫۰۰۰
۳٫۶۰۰٫۰۰۰

کتیبه
۳ ستاره
دو تخته
۳٫۰۵۵٫۰۰۰
۳٫۹۰۵٫۰۰۰
۴٫۷۹۵٫۰۰۰

سه تخته
۲٫۵۶۰٫۰۰۰
۳٫۵۱۵٫۰۰۰
۴٫۴۷۰٫۰۰۰

پارسیان بوعلی
۴ ستاره
دو تخته
۲٫۹۹۰٫۰۰۰
۳٫۷۷۸٫۰۰۰
۴٫۵۶۷٫۰۰۰

سه تخته
۲٫۳۴۵٫۰۰۰
۳٫۰۹۰٫۰۰۰
۳٫۸۳۷٫۰۰۰

امیران ۲
۳ ستاره
دو تخته
۲٫۹۸۰٫۰۰۰
۳٫۷۳۰٫۰۰۰
۴٫۴۹۵٫۰۰۰

سه تخته
۲٫۳۴۰٫۰۰۰
۳٫۰۶۶٫۰۰۰
۳٫۷۹۹٫۰۰۰

✅ آیا این خبر اقتصادی برای شما مفید بود؟ امتیاز خود را ثبت کنید.
[کل: 0 میانگین: 0]