کم هزینه‌ترین راه سفر به جزایر جنوبی کشور
کم هزینه‌ترین راه سفر به جزایر جنوبی کشور
گردشگری در جزایر جنوب کشور و خلیج فارس یکی از بهترین مقاصد گردشگری در فصول سرد سال است که سالانه با ورود به شش ماهه دوم رونق بسیار زیادی پیدا می‌کند. استان هرمزگان با 14 جزیره یکی از مهمترین مقاصد برای دسترسی زمینی به جزیره‌های جنوبی ایران به‌شمار می‌رود.
فهرست خبر اقتصادی کم هزینه‌ترین راه سفر به جزایر جنوبی کشور

    این جزایر معمولا از سه طریق ریلی، بزرگراه‌ها و به صورت هوایی قابلیت دسترسی دارند. مسلما سفر هوایی به هر کدام از جزیره‌های جنوبی یکی از سریع‌ترین و راحت‌ترین مسیرهای دسترسی به شمار می‌رود. برای سفر کم هزینه به هر کدام از این جزایر قطعا مسیر زمینی و یا ریلی از هزینه کم‌تری برخوردار خواهد بود. استفاده از اتوبوس‌های منتهی به بندرعباس و یا رزرو بلیط قطار به این مقصد یکی از کم هزینه‌ترین راه‌های رسیدن به جزایر جنوب کشور محسوب می‌شود.

    جزایر جنوب کشور و خلیج فارس

    با دسترسی به استان هرمزگان به راحتی به جزیره‌هایی مانند: کیش، قشم، هرمز، هندرابی، لاوان، ابوموسی، هنگام و مارو دسترسی خواهید داشت. اگر به دنبال جزایر کمتر شناخته شده و بکرتری برای تفریح و گردش هستید می‌توانید به جزایر استان خوزستان و بوشهر سفر کنید.

    استان هرمزگان

    خوشبختانه با توجه به رشد صنعت گردشگری در سال‌های اخیر مراکز اقامتی، فرهنگی و تفریحی بسیاری در جهت رونق هرچه بیشتر این صنعت در کشور ساخته شده است. هتل‌های لوکس و چند ستاره با بیشترین امکانات تفریحی، اقامتگاه‌‌های ساحلی با تفریحات آبی و دلپذیر و مراکز تفریحی و خرید بسیاری که این مقوله را تکمیل می‌کند.

    این رشد و پیشرفت به گونه‌ای بوده که هم اکنون کشور ما دارای ۱۱۴۰ هتل است. رتبه‌های یک تا سه تعداد هتل را شهرهایی مانند: مشهد، مازندران و تهران در اختیار دارند. هتل مشهد با بیش از ۱۰۰ هتل در صدر این لیست قرار دارد و هتل‌های استان مازندران و هتل تهران نیز با اختلاف کمتری در رتبه‌های بعد از آن قرار گرفتند.

    امروزه با توجه به رشد هتل‌های مختلف در نقاط مختلف کشور رزرو هتل و اسکان مسافران و گردشگران در هر گوشه‌ای از ایران امکان‌پذیر شده است. شاید در گذشته کمتر کسی احتمال وجود اقامتگاه‌هایی را در دورافتاده‌ترین نقاط کشور همانند روستاها را می‌داد. وجود اقامتگاه‌های بومگردی روستایی با تجربه فرهنگ و آداب آن منطقه، از جمله دیگر مزیت‌های رشد گردشگری در چند دهه اخیر به‌شمار می‌رود.

    وجود راه‌های حمل و نقل مختلف و گسترش راه‌ها یکی دیگر از نشانه‌های رشد صنعت گردشگری در کشور است. حال با توجه به این توضیحات راه‌های بسیار زیادی برای یک سفر کم هزینه و به‌صرفه به جزیره‌های جنوبی کشور وجود دارد که در ادامه به چند مورد از آن‌ها اشاره خواهیم کرد. حمل و نقل از طریق کشتی و لنج‌های ترانزیتی میان استان‌های کناره خلیج فارس و جزیره‌های گردشگری یکی از راه‌های بسیار مهم برای سفر ارزان و کم‌هزینه به‌شمار می‌رود.

    کشتی و لنج‌های ترانزیتی

    استفاده از روش‌های مختلف سفر همانند: کوچسرفینگ و هیچهایک از جمله دیگر روش‌‌های بسیار عالی برای سفر ارزان است. البته لازم به ذکر است که اگر علاقه‌مند به تجربه هیجان و اتفاق‌های غیرمنتظره در سفر هستید این دو روش برای سفر شما مناسب خواهند بود.

    تجربه اقامت در کمپ و چادر نیز از دیگر راه‌های کاستن هزینه سفر است که اگر علاقه‌مند به پذیرش چالش‌های این نوع از اقامت باشید علاوه بر هزینه کم تجربه بسیار خوبی خواهد بود.

    ✅ آیا این خبر اقتصادی برای شما مفید بود؟ امتیاز خود را ثبت کنید.
    [کل: 3 میانگین: 5]