افزایش سهم خودروهای برقی در بازار دست دوم‌ها
افزایش سهم خودروهای برقی در بازار دست دوم‌ها

 براساس گزارش جدیدی که اخیرا منتشر شده، پیش‌بینی می‌شود که خودروهای الکتریکی ۲۸ درصد از کل فروش خودروهای دست دوم را در دوره بین سال‌های ۲۰۲۴ تا ۲۰۲۷ تشکیل می‌دهند.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از Body Shop Magazine، آخرین پیش بینی بازار چهار ساله خودرو که توسط شرکت Cox Automotive منتشر شده، نشان می‌دهد که تا قبل از سال ۲۰۲۷، بیش از ۲٫۳ میلیون خودروی برقی کارکرده به فروش خواهد رسید که نشان دهنده افزایش ۱۶۰ درصدی سهم این نوع از خودروها در بازار فروش خودروی دست دوم است.
این در حالی است که انتظار می‌رود خودروهای هیبریدی با فروش دو میلیون دستگاه ۲۵ درصد از کل فروش را در بازار را به خود اختصاص دهند.
از سوی دیگر، سهم خودروهای دیزلی با ثبت تنها ۶۲۰۰۰ دستگاه در سال ۲۰۲۷ به  سه درصد کاهش خواهند یافت، در حالی که فروش خودروهای بنزینی تا سال ۲۰۲۸ با ۱۲ درصد کاهش به تنها ۳۵ درصد کاهش خواهد یافت.
فیلیپ نوتارد از مدیران Cox Automotive گفت: ثبت فروش یک میلیون خودروی برقی در بریتانیا نقطه عطف مهمی در گذار به خودروهایی با آلایندگی صفر است.
او ادامه داد: تقریباً غیرممکن است که تغییر در بازار خودرو بریتانیا در چهار سال گذشته را اغراق بدانیم و اینکه چگونه این تغییر تسریع خواهد شد. تولیدکنندگان به جای تقاضای مصرف‌کننده، به سوی تولید براساس قوانین و مقررات هدایت خواهند شد و خودروهایی با موتورهای احتراق داخلی (ICE) بسیار قبل از پایان مهلت سال ۲۰۳۵ از بازار خودروهای جدید بریتانیا خارج خواهد شد. برای خرده فروشان خودروهای دست دوم، این به معنای نبرد برای بهترین بخش بازار و برای مصرف کنندگان به معنای کاهش حق انتخاب و افزایش قیمت بالاتر از تورم است.

✅ آیا این خبر اقتصادی برای شما مفید بود؟ امتیاز خود را ثبت کنید.
[کل: 0 میانگین: 0]