رشد کم سابقه جرائم نفرت در فرانسه
رشد کم سابقه جرائم نفرت در فرانسه

جرائم نفرت‌انگیز مبتنی بر نژاد، بیگانه‌ستیزی و مذهب در فرانسه به شدت افزایش یافته است

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از یورونیوز، بر اساس آمارهای دولتی که روز چهارشنبه منتشر شد، جرائم نفرت‌انگیز مبتنی بر نژاد، بیگانه‌ستیزی و مذهب در سال گذشته در فرانسه ۳۲ درصد افزایش یافته است. این افزایش همزمان با شروع جنگ اسرائیل و حماس در غزه شدت گرفت.
سرویس آمار و مطالعات وزارت کشور فرانسه (SSMSI) اعلام کرد پلیس در سال ۲۰۲۳، ۸۵۰۰ مورد جرم و جنایت «مرتبط با قومیت، ملیت، نژاد یا مذهب فرضی قربانی» را ثبت کرده است.
آمارگیران بر «شتاب قابل توجهی به سمت پایان سال» تأکید کردند – که با دوره‌ای پس از حمله خونبار حماس در هفتم اکتبر به اسرائیل و حملات ویرانگر این کشور به غزه همزمان است.
تعداد جرائم و جنایت‌های ثبت‌شده در اکتبر تا دسامبر دو برابر تعداد ثبت‌شده در همین دوره در سال ۲۰۲۲ بود.
این گزارش می‌گوید: «افزایش جرم از ماه اکتبر قابل مشاهده است و سطح جرائم در ماه نوامبر در همان سطح بالا باقی می‌ماند و سپس در دسامبر کاهش می‌یابد.»
شورای نمایندگان مؤسسات یهودی فرانسه (CRIF) در ژانویه اعلام کرده بود که تعداد اعمال یهودی‌ستیزانه در سال گذشته نسبت به سال ۲۰۲۲ چهار برابر شده و به ۱۶۷۶ مورد رسیده است که با «انفجاری» در اعداد پس از هفتم اکتبر همراه بوده است.
سرویس آمار و مطالعات وزارت کشور فرانسه (SSMSI) آمار خود را بر اساس مذهب قربانی تفکیک نکرد.
این گزارش دریافت که اکثر اعمال نژادپرستانه، بیگانه‌ستیزانه یا ضد مذهبی «تحریک، اهانت و افترا» هستند. همچنین در این گزارش آمده است که مردان، افراد بین ۲۵ تا ۵۴ ساله و شهروندان کشورهای آفریقایی به طور ویژه هدف قرار گرفته‌اند.
اما تنها چهار درصد از قربانیان شکایت کیفری ثبت کرده‌اند.
اگرچه در این گزارش اشاره شده است که میزان جرائم نفرت‌انگیز در پاریس تقریباً سه برابر میانگین ملی است، اما پایتخت فرانسه نسبت به مناطق دیگر، شاهد تردد بسیار بیشتری از خارجیان و افراد سایر نقاط فرانسه است که تا حدی می‌تواند این تفاوت را توضیح دهد.

✅ آیا این خبر اقتصادی برای شما مفید بود؟ امتیاز خود را ثبت کنید.
[کل: 0 میانگین: 0]