آغاز طرح کاهش زباله‌گردها در پایتخت
آغاز طرح کاهش زباله‌گردها در پایتخت

مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری تهران گفت: زیرساخت قراردادهای ما مشکل جدی داشت آنها را اصلاح کردیم و از ظرفیت طرح جامع استفاده و یک قراردادی با همفکری اهالی این حوزه تنظیم کردیم که ظرفیت‌های قانونی برای آراستگی شهر در این قرارداد دیده شده است.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایرنا، رضا محمدی، روز سه شنبه در رویداد طرح ساماندهی آسیب‌های اجتماعی اظهار کرد: ما پنج برنامه تحولی در سازمان مدیریت پسماند داریم که هدف نهایی‌مان کاهش زباله گردی است چند روز قبل از پایان سال طرح کاهش زباله گردها شروع شد امروز هم این طرح به عنوان یک اولویت دنبال شده است.
وی با بیان اینکه قراردادهای قبلی ما ظرفیت کاهش زباله گردی را نداشت، افزود: قراردادهای گذشته باعث افزایش زباله گردی هم شده بود بطوریکه زیرساخت قراردادهای ما مشکل جدی داشت.
به گفته وی، ما قراردادهای مان را اصلاح کردیم و از ظرفیت طرح جامع استفاده و یک قراردادی با همفکری اهالی این حوزه تنظیم کردیم، تمام ظرفیت‌های قانونی برای آراستگی شهر در این قرارداد دیده شده است.
محمدی ادامه داد: نرم افزار نوماند ابلاغ شده و سه ماهی است که در حال کار است این مسیر قانونی است که بتوان زباله را درست از مبادی تولید و با ظرفیت قانونی جمع آوردی کرده تا بتوانیم شهری تمیز داشته باشیم مکرر اشاره شده که این قراردادهایی که به تازگی ابلاغ شده چه تغییری در سطح شهر ایجاد کرده که این تاثیر در میزان کاهش شکایت مردم به سامانه ۱۳۷ نمایان است.
مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری تهران تاکید کرد: من یقین دارم موضوع زباله گردی با ظرفیت‌های قانونی که در قراردادهای اخیر دیده شده برطرف بشود البته نباید از ظرفیت پیمانکاران چشم پوشی کرد.
وی با بیان اینکه ما چهار گام برای این کار مدنظر داریم، گفت: شناسایی محلات تفکیک غیر مجاز و مستندسازی از جمله اقداماتی است که باید مورد توجه قرار گرفت حسن اجرای این مراحل هم به عهده معاون خدمات شهری مناطق است.
آغاز طرح کاهش زباله‌گردها در پایتخت
معاون شهردار تهران گفت: ساماندهی آسیب‌های اجتماعی به ۲ بخش تقسیم شده است؛ یکی امورات اجتماعی است که خدمات شهری وظیفه پشتیبانی و تامین دارد و دومی هم ناظر به زباله گردهاست که در این بخش سازمان مدیریت پسماند، شرکت‌های شهربان و ساماندهی صنایع با محوریت مناطق با همدلی و جدیت کار را پیش خواهند برد.
حسین نظری، ضمن تسلیت ایام شهادت امام علی(ع) گفت: اکثر رویدادهای شهری به نوعی به حوزه معاونت خدمات شهری گره می‌خورد و بابت تلاش معاونان مربوطه از آنها قدردانی می‌کنم.
وی ادامه داد: آخرین رویدادی که در آستانه سال جدید قابل تقدیر بود، طرح استقبال از بهار بود که مناطق و حوزه‌های خدمات شهری یک فضای همدلی و همراهی ایجاد کردند و باعث ایجاد فضایی با نشاط برای شهروندان شدند، کسانی که منصفانه نگاه کنند اذعان می‌کنند امسال با سال‌های گذشته تفاوت بسیاری داشت.
نظری تاکید کرد: از همین الان بحث آمادگی برای نماز عید فطر را داریم که یاری همکاران را مثل همیشه می‌طلبد، جای شکرگزاری دارد که خداوند این توفیق را به ما داده تا در مسوولیتی قرار بگیریم که به صورت مستقیم به خدمت رسانی به مردم پیوند خورده است.
معاون شهردار تهران با بیان اینکه با توجه به روحیه کار محوری و میدانی همکاران خدمات شهری فلسفه تشکیل این جلسه به وظایف ما برمی‌گردد، اظهار کرد: جلسه امروز که به ساماندهی آسیب‌های اجتماعی می‌پردازد، به دو بخش تقسیم شده است.
به گفته وی، یکی امور اجتماعی است که خدمات شهری وظیفه پشتیبانی و تامین در این حوزه را خواهد داشت و دومی هم ناظر به زباله گردهاست که در این بخش سازمان مدیریت پسماند، شرکت شهربان و شرکت ساماندهی صنایع و مشاغل با محوریت مناطق با همدلی و جدیت کار را پیش خواهند برد.
وی گفت: هرجا که همدلی و همکاری همسو شد، اتفاقات خوبی افتاد، اگر جایی بخواهد ناهماهنگ عمل کند، قطعا نتیجه خوبی نخواهیم گرفت. دلیل تشکیل این جلسه هم تاکید بر همدلی در پیشبرد این امر است. این اقدامات پازل‌هایی است که شهر را به پاکیزگی می‌رساند.

✅ آیا این خبر اقتصادی برای شما مفید بود؟ امتیاز خود را ثبت کنید.
[کل: 0 میانگین: 0]