کاخ چایخوران چالوس در آتش‌سوزی آسیب ندید
کاخ چایخوران چالوس در آتش‌سوزی آسیب ندید

رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری چالوس با اشاره به وقوع حریق در کاخ چایخوران گفت: کاخ چایخوری چالوس آسیب ندید.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از تسنیم، حسین متاجی در چالوس اظهار داشت:  بنای تاریخی کاخ چایخوران این شهرستان در حادثه آتش سوزی آسیب ندیده و این آتش‌سوزی در محوطه این بنای تاریخی بوده است.
رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری چالوس افزود: دود متصاعد شده ناشی از آتش سوزی اطراف بنای تاریخی کاخ چایخوران چالوس در محوطه پشت کاخ بوده که باحضور به موقع نیروهای آتش نشانی مهار و خاموش شد.
وی درباره علت آتش سوزی کاخ چایخوران تصریح کرد: آتش سوزی به علت اتصالی برق بنای ۵۰ متری کافی شاپ که خارج از این بنای تاریخی بوده رخ داد که متاسفانه مبلمان و تجهیزات داخلی این مجموعه در آتش سوخت و خوشبختانه به بنای تاریخی آسیبی وارد نشد.
رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری چالوس خاطرنشان کرد: حوالی ساعت ۱۳ این حادثه رخ داد که با حضور آتش نشانان و شهروندان دقایق پیش این آتش خاموش شد.
وی ادامه داد: این بنای تاریخی مربوط به دوره پهلوی اول در محوطه‌ای به گستره حدود چهار هزار متر مربع در جنوب میدان معلم چالوس در منطقه‌ای موسوم به محوطه کاخ ساخته شده ‌که به شکل بالکن ستوندار شمالی، ۲ تالار مربع شکل در جنوب آن و یک تالار مستطیل در جهت شمالی و جنوبی با تزئیناتی زیبای گچبری ساخته شده است و دارای دو اتاق، آبدارخانه و ایوان است.
این بنای تاریخی به مدت ۱۱ سال با  نظارت اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری به بخش خصوصی واگذار شده است.

✅ آیا این خبر اقتصادی برای شما مفید بود؟ امتیاز خود را ثبت کنید.
[کل: 0 میانگین: 0]