فنگ چنگ بائو (FANG CHENG BAO) برند جدیدی از بی وای دی خودروساز مطرح چینی است که حامل پیام خلاقیت و فناوری برای مشتریان خود است. فنگ چنگ بائو در واقع پنجمین نام در ماتریکس برندهای بی وای دی محسوب می شود که پس از دیتنستی ، اوشن ، دنزا و یانگ وانگ قرار می گیرد.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از عصرایران، فنگ چنگ بائو در زبان چینی به معنی فرمول و پلنگ است و در وب سایت بی وای دی توضیح داده شده که این نامگذاری نمادی از تحول و کاوش در قلمرو دیجیتال به منظور ارائه فرمولی است که چابکی و خوی وحشیانه لئوپارد یا همان پلنگ را تداعی کند.
یکی دیگر از محصولات این برند، بائو ۸ یا لئوپارد ۸ نام دارد که در بازار چین برچسب قیمت ۶۹ هزار دلاری دارد و یک محصول پرچمدار در کلاس خود محسوب می شود. این خودرو در نمایشگاه بین المللی پکن مقابل دید عموم قرار می گیرد.
بائو ۸ مانند دیگر شاسی بلند فنگ چنگ بائو یعنی بائو ۵ بر پایه پلتفرم هیبرید/آفرود بی وای دی توسعه یافته است. مجموع خروجی پیشرانه بالغ بر ۶۷۰ اسب بخار خواهد بود. با توجه به اطلاعات رسانه های چینی، در ساختار هیبرید لئوپارد ۸ از انجین ۲ لیتری توربو استفاده شده اما در بائو ۵ نمونه ۱٫۵ لیتری توربو حضور دارد.  متوسط مصرف سوخت نیز ۷٫۸ لیتر برای ۱۰۰ کیلومتر رانندگی محاسبه شده است.
بائو ۸ نیز دقیقا مانند بائو ۵ یک کپی از لندکروزر ۲۰۲۴ است.
اطلاعات موجود درباره بائو ۸ بسیار محدود است. خودرو از منظر ابعاد برابر با ۵۲۰۰ میلیمتر در طول، ۲۰۰۰ میلیمتر در عرض و ۱۹۰۰ میلیمتر در ارتفاع توسعه یافته و فاصله بین محورهای آن نیز ۲۹۲۰ میلیمتر است. البته این اعداد حدودی و براساس اطلاعات غیر رسمی عنوان می شوند.
بائو ۸ / لئوپارد ۸

✅ آیا این خبر اقتصادی برای شما مفید بود؟ امتیاز خود را ثبت کنید.
[کل: 0 میانگین: 0]