دوشنبه, ۱۰ اردیبهشت , ۱۴۰۳
پ
  • شناسه خبر: 14576
  • 07 آگوست 2023 - 21:12
  • 153 بازدید
  • ۰ دیدگاه

فستیوال سرعت گودوود، بهشت ماشین‌بازان

فستیوال سرعت گودوود، بهشت ماشین‌بازان
فستیوال سرعت گودوود، بهشت ماشین‌بازان

هر ساله در گوودود انگلستان، فستیوالی برگزار می‌شود که هزاران نفر از سراسر دنیا را به غرب شهرستان ساسکس انگلستان می‌کشاند.
در ادامه به معرفی این رویداد بزرگ و خودروهای معرفی شده در گودوود ۲۰۲۳ می‌پردازیم.

 مردم بریتانیا بعد از ورود اتوموبیل و موتورسیکلت به دنیای خود، مسابقات محلی را بخشی جدایی ناپذیر از فرهنگ خود یافتند. اما بعد از شروع مسابقات حرفه‌ای مانند فرمول یک، مسابقات محلی به مرور به حاشیه رفتند تا جایی دیگر اثری از آنها باقی نماند.

اما در سال ۱۹۹۳ دهمین دوک ریچموند، که یک مقام اشرافی بریتانیا به حساب می‌آمد، در زمین‌های تحت تملک خود فستیوال سرعتی به راه انداخت تا دوباره فرهنگ قدیمی بریتانیا را زنده کند.

این فستیوال که در ابتدا فقط به نیت برگزاری مسابقات محلی و حضور مالکان خودروهای خاص و کلاسیک به وجود آمده بود، به اندازه ای مورد توجه قرار گرفت که اکنون به محل رونمایی برخی از خاص ترین خودروهای برندهای مطرح تبدیل شده است.

در ادامه به معرفی مهمترین خودروهای رونمایی شده در گودوود ۲۰۲۳ می‌پردازیم.

آستون مارتین والور

ژورنالیست‌های خودرو می‌گفتند آستون مارتین اگر ساعت هم بسازد یک موتور دوازده سیلندر روی آن می‌گذارد. اما قوانین امروز جهان باعث شد که آستون مارتین هم تسلیم شود. درواقع آستون مارتین والور ادای احترام و نامه خداحافظی آستون مارتین با پیشرانه‌های دوازده سیلندر خود محسوب می‌شود. والور دارای یک پیشرانه ۵٫۲ لیتری دوازده سیلندر است که توانایی تولید ۷۰۵ اسب بخار سرکش را دارد. از کیک تولد ۱۱۰ سالگی آستون مارتین فقط ۱۱۰ دستگاه تولید می‌شود و تمامی آنها مجهز به گیربکش دنده دستی خواهند بود تا رانندگان سنتی را بیش از پیش عاشق خود کنند.

54bc7f71-66bb-4357-b556-cd8e755330c3

بنتلی اسپید سیکس کانتینیوشن

مسابقات ۲۴ ساعته لمانز یکی از قدیمی‌ترین مسابقات دنیای خودرو است و قبل از فرمول یک مهمترین رقابت رانندگی دنیا به حساب می‌آمد. بنتلی در سال ۱۹۳۰ توانست با مدل اسپید سیکس قهرمان مهمترین رقابت خودرویی جهان شود و حالا بعد از حدود ۹۰ سال دوباره این خودرو را تولید کرده است. از این خودرو تنها ۱۲ دستگاه تولید خواهد شد و تمام مشخصات این خودرو ۱٫۵ میلیون دلاری مشابه بنتلی قهرمان لمانز ۱۹۳۰ است.

Speed-Six-Continuation-Series-1

کاترهام پروجکت وی

این خودروساز بریتانیایی شاید خیلی شناخته شده نباشد اما به همراه لوتوس نقش مهمی در توسعه خودروهای سبک وزن داشتند. کاترهام که مدت‌هاست که خودروی جدید در سبد محصولات خود ندارد و این مدل آغازگر یک دوره جدید در تاریخ کاترهام به حساب می‌آید. . یکی از معضلات خودروهای برقی وزن بالای آنهاست و پروجکت وی با وزن کتر از ۱۲۰۰ کیلوگرم استانداردهای جدیدی را وضع کرده است. 

Caterham Project V FoS

فراری کی سی ۲۳

این ابرخودروی تک ساخت بر اساس مدل ۴۸۸ جی تی ۳ توسعه پیدا کرده و احتمالا تنها مجوز تردد در پیست مسابقات را داشته باشد. فراری برای برخی از مشتریان بسیار خاص خود محصولاتی تک ساخت تولید می‌کند و کی سی ۲۳ از همین دست خودروهاست. این خودروی مختص به پیست دارای پنل‌های متحرک در بدنه است تا بتواند با تکنولوژی آیرودینامیک فعال بهترین عملکرد ممکن را ارائه دهد.

fos_23_jochenvancauwenberge_00776

هیوندای آیونیک ۵ ان

پسوند «ان» کپی برداری هیوندای از خودروسازان آلمانی بود. مرسدس بنز و بی ام و سالهاست که بهترین نسخه از یک مدل را با پیشوند «ام » و پسوند «ای ام جی» روانه بازار می‌کنند. آیونیک ۵ یکی از بهترین مجحصولات سالیان اخیر هیوندای به حساب می‌آید و حالا هیوندای قصد دارد یک نسخه با عملکرد بهتر از آن را ارائه کند مه آیونیک ۵ ان نام دارد. این خودرو تمام برقی ۶۱۰ اسب بخار قدرت و ۷۴۰ نیوتون متر گشتاور تولید می‌کند. صفر تا صد کیلومتر این خودرو ۳٫۴ ثانیه است و هیوندای ادعا دارد که این خودرو نزدیک‌ترین تجربه رانندگی ممکن را به خودروهای بنزینی دارد.

Hyundai Ioniq 5 N FoS-2

مازراتی گیبلی ۳۳۴ آلتیما 

قبل از این که فراری از تملک فیات خارج شود به نوعی برادرخوانده مازراتی به حساب می‌آمد. در آن زمان فراری پیشرانه‌های خود را در اختیار مازراتی می‌گذاشت. حالا مازراتی مسیرش را از فراری جدا کرده و دیگر قرار نیست از پیشرانه هشت سیلندر فراری استفاده کند. چرا که حالا خودش یک پیشرانه فوق العاده شش سیلندر طراحی کرده. اما برای خداحافظی با پیشرانه های هشت سیلندر مدل گیبلی ۳۳۴ را روانه بازار کرده. این مازراتی همرنگ مدل سفارشی شاه ایران، محمدرضا پهلوی است که در آن سالها سریع ترین خودرو جهان به حساب می‌آمد. از سریع‌ترین خودروی سدان حال حاضر جهان که ۵۷۲ اسب بخار قدرت دارد تنها ۱۰۳ دستگاه ساخته خواهد شد.

Maserati_Ghibli_334_Ultima_1_d615530307

پورشه میژن ایکس کانسپت

خودروهای اسپرت پورشه عملکردی در حد و اندازه های سوپرکارهای چند میلیون دلاری ارائه می‌دهند. حالا فرض کنید که اگر پورشه بخواهد یک سوپراسپورت میلیون دلاری بسازد با چه هیولایی طرف خواهیم بود. پورشه تقریبا هر ۱۵ سال یکبار این کار را می‌کند و این خودرو ۱۵۰۰ اسب بخاری پیش نمایش سوپرکار بعدی پورشه است. سوپرکاری برای اولین بار قرار است تمام برقی باشد!

Porsche Mission X hypercar FoS-3

 

✅ آیا این خبر اقتصادی برای شما مفید بود؟ امتیاز خود را ثبت کنید.
[کل: 0 میانگین: 0]
گزارش آژانس بین‌المللی انرژی از طوفان خودروهای الکتریکی 27 آوریل 2024

گزارش آژانس بین‌المللی انرژی از طوفان خودروهای الکتریکی

اکوایران: آژانس بین‌المللی انرژی در گزارشی به بررسی چشم‌انداز خودروهای الکتریکی پرداخته است. طبق این گزارش، تقریبا از هر ۳ اتومبیل در جاده‌های چین تا سال ۲۰۳۰ یک اتومبیل الکتریکی خواهد بود و این میزان در ایالات متحده و اتحادیه اروپا تقریبا یک خودرو از هر ۵ اتومبیل خواهد بود.

ایده آرام کردن بازار خودرو به کما رفت/ قیمت خودرو با این خبر فاز افزایشی به خود می‌گیرد؟ 25 آوریل 2024

ایده آرام کردن بازار خودرو به کما رفت/ قیمت خودرو با این خبر فاز افزایشی به خود می‌گیرد؟

اکو ایران: وزارت صمت قصد داشت تا به کمک اهرم واردات خودرو سر و سامانی به وضعیت بازار دهد اما به نظر می‌رسد با توجه به آمارهای منتشر شده از ورود محصولات برندهای جهانی خودروساز این ایده عملیاتی نشده است.

ایده آرام کردن بازار خودرو به کما رفت/ قیمت خودرو با این خبر فاز افزایشی به خود می گیرد ؟ 25 آوریل 2024

ایده آرام کردن بازار خودرو به کما رفت/ قیمت خودرو با این خبر فاز افزایشی به خود می گیرد ؟

اکو ایران : وزارت صمت قصد داشت تا به کمک اهرم واردات خودرو سر و سامانی به وضعیت بازار دهد اما به نظر می رسد با توجه به آمارهای منتشر شده از ورود محصولات برندهای جهانی خودروساز این ایده عملیاتی نشده است.

💬 نظرات خود را با ما در میان بگذارید

  • 📜 قوانین ارسال نظرات کاربران
    • دیدگاه های ارسال شده شما، پس از بررسی توسط تیم اقتصادژورنال منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی توهین، افترا و یا خلاف قوانین جمهوری اسلامی ایران باشد منتشر نخواهد شد.
    • لازم به یادآوری است که آی پی شخص نظر دهنده ثبت می شود و کلیه مسئولیت های حقوقی نظرات بر عهده شخص نظر بوده و قابل پیگیری قضایی می باشد که در صورت هر گونه شکایت مسئولیت بر عهده شخص نظر دهنده خواهد بود.