به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایسنا، ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه در سخنرانی در باشگاه والدای در شهر سوچی چین گفت: تغییراتی جدی طی ۲۰ سال اخیر در جهان حاصل شده است. ما به کار برای ایجاد نظم جهانی چندقطبی جدید ادامه خواهیم داد. پوتین عنوان کرد که تلاش کشورهای قدرت‌مندتر برای تحمیل منافع […]

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایسنا، ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه در سخنرانی در باشگاه والدای در شهر سوچی چین گفت: تغییراتی جدی طی ۲۰ سال اخیر در جهان حاصل شده است. ما به کار برای ایجاد نظم جهانی چندقطبی جدید ادامه خواهیم داد. پوتین عنوان کرد که تلاش کشورهای قدرت‌مندتر برای تحمیل منافع خود به دیگران باید به وضوح غیرقابل قبول باشد اما در حال حاضر این چنین نیست.

وی خاطرنشان کرد که در آغاز قرن بیست و یکم، همه امیدوار بودند که قبلاً از رویارویی پرهزینه نظامی-ایدئولوژیک درس گرفته شده ،اما معلوم شد که اینطور نیست.

وی گفت که روسیه قادر به ارائه کمک‌هایی بزرگ به نظم جهانی است اما آمادگی این کشور با «فرمان‌برداری» اشتباه گرفته شده است.

رئیس‌جمهوری روسیه با تاکید بر اینکه غرب “متکبر” است گفت که هیچ کسی نمی‌خواست به آنچه که روسیه می‌گفت، گوش دهد. کسانی که ما آنها را شریک خود در غرب می‌نامیدیم شروع به حرکت به سمت هژمونی و انحصار کردند و سعی کردند دیگران را تحت سلطه خود درآورند. کسانی که قبلاً آنها را شرکای خود در غرب می‌نامیدیم به بالاترین درجه خصومت با روسیه رسیده‌اند.

پوتین گفت که هرگونه تلاش برای انحصارطلبی محکوم به شکست است چراکه گوناگونی در جهان بسیار است. پیشنهادهای ما برای نظم بین‌المللی عادلانه‌تر توسط غرب نادیده گرفته شد. بخشی از نخبگان غربی همیشه به دشمن نیاز داردند. غرب تلاش می کند تا هر کشوری را که با آن مخالف است به عنوان دشمن خود معرفی کند، از جمله برخی کشورهای عربی، چین و هند.

او خطاب به ایالات متحده گفت: شما کی هستید که سعی می‌کنید به ما بیاموزید چگونه رفتار کنیم؟ این یک ایدئولوژی استعماری است که پایان یافته و باز نخواهد گشت.

پوتین تاکید کرد: ما آغاز کننده جنگ اوکراین در سال ۲۰۱۴ نبودیم. ساکنان دونباس به مدت ۹ سال در معرض بمباران مداوم بوده‌اند، در میان غفلت غرب از قربانیان. بحران اوکراین درگیری سرزمینی نیست، روسیه علاقه ای به تسخیر هیچ سرزمینی ندارد.

رئیس‌جمهور روسیه گفت: رفاه غرب عمدتاً از طریق غارت کل سیاره و توسعه‌طلبی بی‌پایان حاصل شده است. باید برای همه روشن می شد که تلاش کشورهای قدرتمند برای تحمیل منافع خود به دیگران غیرقابل قبول است، اما این اتفاق نیفتاد.

✅ آیا این خبر اقتصادی برای شما مفید بود؟ امتیاز خود را ثبت کنید.
[کل: 0 میانگین: 0]