گستره بارشی در اکثر استان‌های کشور در پنج روز آینده
گستره بارشی در اکثر استان‌های کشور در پنج روز آینده

سازمان هواشناسی کشور اعلام کرد در پنج روز آینده گستره بارشی در اکثر استان‌های کشور رخ خواهد داد.

به گزارش بازار، براساس نقشه‌های همدیدی و آینده نگری، امروز جمعه ۲۱ اردیبهشت در مناطقی از خراسان شمالی، خراسان رضوی، شمال آذربایجان غربی، شمال آذربایجان شرقی، اردبیل، گیلان، مازندران همچنین ارتفاعات البرز در قزوین، البرز، تهران و سمنان رگبار باران گاهی با رعد و برق و وزش باد پیش بینی می‌شود.
روز شنبه ۲۲ اردیبهشت در برخی مناطق آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، زنجان، کردستان و کرمانشاه بارش رخ می‌دهد.
روز یکشنبه ۲۳ اردیبهشت گستره بارش شمال غرب، غرب، جنوب غرب، سواحل غربی دریای خزر و استان‌های واقع در دامنه های جنوبی البرز را فرا می‌گیرد.
روزهای دوشنبه و سه شنبه (۲۴ و ۲۵ اردیبهشت) بارش در این مناطق تشدید می‌شود همچنین گستره بارش دوشنبه مناطقی از مرکز دامنه ها و ارتفاعات زاگرس مرکزی و سواحل شرقی دریای خزر و روز سه شنبه علاوه بر این مناطق بخش هایی از شمال شرق و جنوب را نیز فرا می‌گیرد.
براساس این گزارش، دمای هوا تا روز یکشنبه در نیمه غربی و از روزهای شنبه تا دوشنبه در نیمه شرقی کشور به طور نسبی افزایش می یابد.
وزش باد شدید امروز و فردا پدیده غالب در شرق و جنوب شرق کشور است که موجب خیزش گرد و خاک در برخی از این مناطق به ویژه منطقه زابل می شود همچنین سرعت وزش باد روز دوشنبه در نیمه غربی و روز سه شنبه در بیشتر مناطق کشور افزایش خواهد یافت.
خلیج فارس، تنگه هرمز و دریای عمان تا ظهر روز شنبه مواج است.
براساس این گزارش، وضعیت هوای تهران در پنج روز آینده، صاف گاهی با وزش باد، کمی ابری و با بارش های پراکنده خواهد بود همچنین دمای هوا بین ۲۴ تا ۳۰ درجه سانتیگراد پیش‌بینی می‌شود.

✅ آیا این خبر اقتصادی برای شما مفید بود؟ امتیاز خود را ثبت کنید.
[کل: 0 میانگین: 0]