تدارکات بخش حمل و نقل برای سفرهای اربعین
تدارکات بخش حمل و نقل برای سفرهای اربعین

وزیر راه و شهرسازی گفت: اقدامات خوبی در چهار پایانه مرزی اصلی مهران، شلمچه، چذابه و خسروی که بیشترین حجم تردد در آنجا اتفاق می‌افتد برای تسهیل تردد زائران انجام شده است.

به گزارش بازار، مهرداد بذرپاش گفت: زیرساختها شامل از نوسازی تجهیزات، سامانه سرمایشی، سایبانها، آماده سازی پارکینگها و سامانه خنک کننده در چهار پایانه اصلی مهران، شلمچه، چذابه و خسروی در حال آماده سازی است.

وزیر راه و شهرسازی گفت: در مسیرهای مواصلاتی به این پایانه‌ها اقداماتی همچون اصلاح معابر، تعریض و روکش آسفالت مناسب سازی شده است.

وی افزود: وسعت پایانه برکت در مرز مهران که یکی از بزرگترین پارکینگ‌های خودروهای عمومی و خصوصی است افزایش یافته است و عملیات آسفالت ریزی انجام و سایبان‌هایی تدارک دیده شده و تجهیزات خنک کننده در این پارکینگ قرار داده شده تا شرایط سفر برای زائرین تسهیل یابد.

وزیر راه و شهرسازی گفت: تاکنون ۳ هزار میلیارد تومان برای این اقدامات در پایانه‌ها سرمایه گذاری شده است. بذرپاش تصریح کرد: در حوزه ناوگان اتوبوسی نیز ۷ هزار دستگاه اتوبوس به غیر از اتوبوس‌هایی که به صورت استیجاری از کشورهای همسایه به خدمت گرفته شده اند کار جا به جایی مسافرین را بر عهده خواهند داشت.

وزیر راه و شهرسازی گفت: در حوزه هوایی حدود ۲ هزار پرواز برای مدت ۲۵ روز در نظر گرفته شده که قابلیت افزایش دارد. وی در خصوص جابجایی زائران با قطار نیز گفت: در حوزه ریلی برای مسیر رفت و برگشت حدود ۶۰۰ هزار بلیت تدارک دیده شده است و مسافران را از مبادی مختلف به مقصد خرمشهر و اهواز منتقل می‌کند و یک ریل باس از خرمشهر به صورت رایگان تا مرز شلمچه تدارک دیده شده که به صورت ۲۴ ساعته مشغول جابجایی زائران باشد.

بذرپاش گفت: قیمت بلیت هواپیما برای ایام اربعین اعلام شده، اما بخش زیادی از این مبلغ توسط فرودگاه نجف دریافت می‌شود و در حال مذاکرات برای کاهش این عدد هستیم. وزیر راه و شهرسازی گفت: همه پتانسیل‌های نظارتی در مورد بازار فروش و قیمت بلیت‌ها به کار گرفته می‌شود.

✅ آیا این خبر اقتصادی برای شما مفید بود؟ امتیاز خود را ثبت کنید.
[کل: 0 میانگین: 0]