پارک رایگان ۶ هزار خودرو زائران اربعین در فرودگاه امام
پارک رایگان ۶ هزار خودرو زائران اربعین در فرودگاه امام

مدیرعامل شهر فرودگاهی امام خمینی از ایجاد ظرفیت پارک ۶ هزار خودرو به صورت رایگان در ایام اربعین در این فرودگاه خبر داد.

به گزارش بازار، سعید چلندری گفت: سال گذشته ۱۹۳ هزار نفر با حدود هزار و ۴۵۰ پرواز در ایام اربعین عازم نجف و بغداد شدند و امسال نیز آمادگی داریم تا ۲۵۰ هزار زائر را با حدود دو هزار پرواز به عتبات اعزام کنیم. پارک رایگان ۶ هزار خودرو زائران اربعین در فرودگاه امام

وی در پاسخ به این سوال که کاهش ساعت پروازی هواپیماهای بوئینگ MD چه تاثیری در پروازهای اربعین خواهد داشت بیان کرد: با توجه به شرایط آب و هوایی و شرایط شرکت های هواپیمایی، محدودیت پروازی خاصی برای این مدل هواپیما ایجاد می شود یعنی با تعداد کمتری مسافرگیری صورت می گیرد و چون فرودگاه نجف نمی تواند هواپیماهای پهن پیکر را بپذیرد بر اساس پیش بینی های صورت گرفته چندین فروند ایرباس ۳۴۰ به ناوگان هوایی اضافه می شود که قرار است در ایام اربعین استفاده شود.

مدیرعامل شهر فرودگاهی امام خمینی با بیان اینکه سال گذشته قیمت ثابتی در یک بازه زمانی برای فروش بلیتهای اربعین در نظر گرفته شده و امسال نیز یک قیمت مصوب از ۲۷ مرداد تا ۲۰ شهریور تعیین شده است بیان کرد: قیمت بلیت اربعین از تهران و سایر شهرها ۸ میلیون و از مشهد به دلیل بعد مسافت، ۹ و نیم میلیون تومان تعیین شده است و بلیت ها صرفا از طریق پایگاه اینترنتی شرکت های هواپیمایی به فروش می رسد.

وی افزود: ممکن است برخی مسافران بلیت یک طرفه تهیه کرده باشند که به همین دلیل با هماهنگی های صورت گرفته قرار شد تعدادی دفاتر و نمایندگان شرکت های هواپیمایی در بیرون فرودگاه نجف استقرار یابند که چنانچه مسافران با مشکلاتی مواجه شوند، بتوانند اقدام به صدور بلیت کنند اما به زائران توصیه می شود از داخل کشور و قبل از سفر بلیت خود را تهیه کنند.

چلندری تاکید کرد: سال ۱۴۰۰ تداخل مسافران پروازهای زیارتی و سایر پروازها باعث بروز تنش هایی شد و به همین دلیل ترمینال سلام راه اندازی و به عنوان ترمینال زیارتی ثبت شد و به دنبال ثبت این ترمینال به عنوان الگوی ترمینال زیارتی در کشورهای اسلامی هستیم.

وی خاطر نشان کرد: امسال ۲۰ موکب در داخل ترمینال و یک فضای عمومی نیز در بیرون ترمینال در حال راه اندازی است ضمن اینکه ظرفیت پارک ۶ هزار خودرو زائران به صورت رایگان نیز فراهم شده و برای ایام اربعین چهار دستگاه اتوبوس قرار دادیم که به صورت رایگان مسافران را تا میدان آزادی حمل کنند.

✅ آیا این خبر اقتصادی برای شما مفید بود؟ امتیاز خود را ثبت کنید.
[کل: 0 میانگین: 0]