بیش از ۷۰ هزار متر حفاری و بیش از ۴ میلیون آزمایش در شرکت آزمایشگاه فنی طی یک سال
بیش از ۷۰ هزار متر حفاری و بیش از ۴ میلیون آزمایش در شرکت آزمایشگاه فنی طی یک سال

رئیس مرکز امور مجامع و نظارت بر قراردادها در مجمع عمومی شرکت آزمایشگاه فنی گفت: بیش از ۷۰ هزار متر حفاری و بیش از ۴ میلیون آزمایش در شرکت آزمایشگاه فنی و مکانیک خاک طی یک سال انجام شده است.

به گزارش بازار به نقل از وزارت راه و شهرسازی، مهدی نورایی رئیس مرکز امور مجامع و نظارت بر قراردادها گفت: با رویکرد فناورانه عملکرد شرکت آزمایشگاه فنی و مکانیک خاک نسبت به دولت قبل طی ۲ سال گذشته افزایش بیش از دو برابری داشته است.

نورایی افزود: متقاضیان خدمات این شرکت دستگاه‌های مختلفی از جمله سازمان بنادر و دریانوردی، شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور، شرکت فرودگاه ها و ناوبری هوایی ایران، سازمان ملی زمین و مسکن، شهرداری ها و وزارت نفت است.

همچنین در حال حاضر ۸۰۰ مجموعه خصوصی دارای مجوز انجام آزمایش در حوزه های فنی و مهندسی هستند.

به گفته نورایی اعمال نظارت بر عملکرد این شرکت‌ها توسط شرکت آزمایشگاه فنی و مکانیک خاک در دستور کار قرار دارد.

وی ادامه داد: هم اکنون میانگین عمر و پایندگی کیفیت پروژه‌های عمرانی کشور حدود ۳۰ سال است در حالی که در برخی کشورهای توسعه یافته این مدت به ۷۰ سال می‌رسد و توسعه فعالیت‌های شرکت آزمایشگاه میتواند موجب ارتقای جایگاه کشور در این زمینه شود.

علاوه بر این رعایت استانداردهای لازم در پروژه‌های عمرانی موجب صرفه جویی در هزینه‌های عمرانی کشور می‌شود.

نورایی تصریح کرد: در بودجه سال ۱۴۰۲ بودجه بخش عمرانی ۳۲۷ هزار و ۹۲۰ میلیارد تومان تعیین شده که این میزان نسبت به بودجه سال گذشته ۲۶ درصد افزایش پیدا کرده است.

گفتنی است گزارش حسابرسی شرکت آزمایشگاه فنی و مکانیک خاک برای سومین سال پیاپی به صورت منصفانه اعلام شد.

✅ آیا این خبر اقتصادی برای شما مفید بود؟ امتیاز خود را ثبت کنید.
[کل: 0 میانگین: 0]