بازار مسکن این منطقه یخ زد/ قیمت‌ها همچنان افزایشی
بازار مسکن این منطقه یخ زد/ قیمت‌ها همچنان افزایشی

اکوایران: قیمت هر متر مسکن در منطقه ۱۲ در آذر ماه سال جاری، نسبت به مدت مشابه سال گذشته، ۷۱ درصد رشد داشته است؛ بنابراین، در آذرماه امسال و در منطقه ۱۲ تهران، پس از منطقه ۱۶ بیشترین رشد قیمتی مسکن را شاهد هستیم.

به گزارش اکوایران،  منطقه ۱۲ تهران یکی از مناطق پر تردد پایتخت است و به دلیل وجود امکان مذهبی و تجاری قدیمی، از آن با عنوان قلب تاریخی تهران نیز یاد می‌شود.بنا به داده‌های بانک مرکزی در آذرماه، متوسط قیمت هر مترمربع مسکن در منطقه ۱۲، ۵۴ میلیون تومان بوده که نسبت به ماه گذشته، با ۹ درصد رشد قیمت همراه بوده، آبان ماه قیمت هر مترمربع مسکن در این منطقه، ۴۹ میلیون تومان بوده است.

قیمت هر متر مسکن در منطقه ۱۲ در آذر ماه سال جاری، نسبت به مدت مشابه سال گذشته، ۷۱ درصد رشد داشته است؛ بنابراین، در آذرماه امسال و در منطقه ۱۲ تهران، پس از منطقه ۱۶ بیشترین رشد قیمتی مسکن را شاهد هستیم.

البته تعداد معاملات ملکی این منطقه در آذرماه، نسبت به مدت مشابه سال گذشته، ۶۲ درصد کاهش یافته است؛ سال گذشته، ۲۶۱ فقره معامله صورت گرفت و در آذرماه گذشته، تنها ۹۸ فقره معامله رقم خورد که این رقم نسبت به آبان ماه سال جاری بیشتر است چراکه در آبان، ۶۵ فقره معامله انجام شد.

از ابتدای سال تاکنون، واسطه‌گران ملکی در گفتگو با اکوایران از رکود ملکی خبر داده‌اند و به گفته آن‌ها، ملک‌هایی که در محدوده قیمت ۲ میلیارد تا ۳ میلیارد تومان هستند به دلیل اینکه با بودجه اکثریت مردم همخوانی بیشتری دارد طالب بیشتری دارند.

بنا به مشاهدات ما، در محله بهارستان آپارتمانی با ۴۹ مترمربع زیربنا و ۱۷ سال عمربنا، ۳ میلیارد و ۱۰۰ میلیون تومان و در محله دروازه شمیران، واحدی دیگر با ۶۵ مترمربع زیربنا و ۲۰ سال ساخت، ۳ میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومان قیمت‌گذاری شده است.

در میدان شهدا، واحدی ۷۰ متری و ۳۰ سال ساخت با قیمت ۴ میلیارد و ۱۵۰ میلیون تومان و در محله جمهوری، واحدی با ۱۲۳ مترمربع زیربنا و این سن بنا، ۶ میلیارد تومان آگهی شده است.

✅ آیا این خبر اقتصادی برای شما مفید بود؟ امتیاز خود را ثبت کنید.
[کل: 0 میانگین: 0]