چرا باید لیفتراک نو بخریم؟ (+۵ اشتباه رایج در خرید لیفتراک)
چرا باید لیفتراک نو بخریم؟ (+۵ اشتباه رایج در خرید لیفتراک)
استفاده از تجهیزات انبارداری مناسب در کسب و کارهای صنعتی ، امری بسیار مهم و ضروری است. لیفتراک‌ها از این دسته تجهیزات هستند که برای جابجایی و حمل‌ونقل بارها و کالاها در انبارها و محیط‌های صنعتی بسیار مورد نیاز هستند.

اگر شما در حال تصمیم‌گیری برای خرید یک لیفتراک هستید، ممکن است سوالاتی در ذهن داشته باشید. یکی از سوالات اصلی که ممکن است برای شما پیش بیاید این است:

آیا باید یک لیفتراک نو بخریم یا به جستجوی لیفتراک دست دوم بپردازیم؟

 در این مقاله، به مزایای خرید لیفتراک نو می‌پردازیم و دلایلی را که این تصمیم را توجیه می‌کنند، بررسی می‌کنیم.

چرا باید یک لیفتراک جدید بخریم؟

شما می توانید چندین مزیت از خرید انواع لیفتراک صفر پیدا کنید که آنها را به انتخابی محبوب برای بسیاری از شرکت ها تبدیل می کند. در ادامه با مزایای خرید لیفتراک صفر بیشتر آشنا شوید:

افزایش کارایی

لیفتراک‌های جدید با طراحی و فناوری‌های به‌روزتر عرضه می‌شوند و دارای کارایی بیشتری نسبت به مدل‌های قدیمی‌تر هستند. افزایش کارایی یک لیفتراک جدید عمدتاً به دلیل قدرت و سرعت بیشتر فناوری جدید آن است.

 به طور معمول، یک لیفتراک مستعمل بخشی از ظرفیت و سرعت بالابری خود را از دست می‌دهد و زمانی که بهترین کارایی ممکن را از ماشین‌آلات خود می‌خواهید، یک لیفتراک جدید انتخاب بهتری می‌شود.

دوام بیشتر

اگر به دنبال خرید یک لیفتراک هستید، می‌توانید با اطمینان به آینده نگاه کنید؛ یک لیفتراک جدید گزینه‌ای عالی است. زیرا که یک لیفتراک نو دارای آخرین فناوری و قطعات است، می‌توانید به عمر مفید آن اعتماد کامل داشته باشید. به علاوه، نیازی نیست با تعمیرات قبلی یا مسائل مرتبط با تعمیر و نگهداری بیشتر لیفتراک‌ها مشغول باشید.

قابلیت های اتصال بیشتر

 به طور کلی، لیفتراک‌های جدید پیوست‌ها و تجهیزات جانبی بیشتری برای خود دارند، به این معنی که می‌توانید از لیفتراک‌های خود برای انجام کارهای بیشتری استفاده کنید.

در نهایت با خرید لیفتراک نو و شناخت دقیق قابلیت های آن، میتوانید امکانات بسیاری را به ناوگان خود اضافه کنید. برای مثال برخی از لیفتراک ها امکان نصب قطعه ای جانبی برای برف روبی دارند.

یکدست بودن تجهیزات

وقتی نیاز دارید تا تمام لیفتراک‌های خود از یک نوع باشند، بهترین انتخاب خرید لیفتراک‌های نو به جای دست دوم است. در حین خرید چندین لیفتراک دست دوم، شما ممکن است مجبور به ترکیب و تطبیق شوید، اما به طور معمول شما همیشه می‌توانید چندین مدل از یک نوع خاص از لیفتراک را هنگام خرید لیفتراک‌های جدید انتخاب کنید.

ایمنی پیشرفته

 لیفتراک های جدید در مقایسه با لیفتراک های مستعمل دارای ویژگی های ایمنی بهتری هستند. بسیاری از جدیدترین لیفتراک ها دارای سیگنال ها و هشدارهای بیشتری هستند تا اطمینان حاصل شود که اپراتورها از خطرات آگاه هستند.

همچنین می‌توانید لیفتراک‌هایی با ویژگی‌های طراحی شده برای توقف خودکار تصادفات و ارگونومی بهتر برای جلوگیری از صدمات اپراتور پیدا کنید.

چه زمانی باید یک لیفتراک صفر بخریم؟

اگر سرمایه‌ی کافی برای خرید یک لیفتراک صفر (با حفظ تناسب بین درآمد و هزینه ها) درشرکت خود دارید، این ممکن است یک انتخاب عالی باشد. بسیاری از شرکت‌هایی که به دنبال تجهیزاتی با عمر طولانی‌تر، کارایی بالاتر، و سطح ایمنی بهتر هستند، به لیفتراک‌های جدید روی می‌آورند.

لیفتراک‌های دست دوم ممکن است محدودیت‌هایی داشته باشند و انتخاب مدل‌های مشابه برای شرکت‌ها را دشوارتر کنند.

 در نتیجه، شرکت‌هایی که به انعطاف پذیری بیشتر و تنوع در ناوگان خود نیاز دارند، ممکن است ترجیح دهند یک لیفتراک نو را خریداری کنند. با توجه به عمر بلندتر لیفتراک‌های جدید، آنها یک انتخاب مناسب برای شرکت‌هایی هستند که قصد دارند در چندین نوبت در روز از آنها استفاده کنند.

 نکات مهم در خرید لیفتراک

اگر  اخیرا به دنبال خرید لیفتراک رفته اید و یا پس از مدت ها میخواهید به این بازار برگردید و لیفتراکی خریداری کنید؛ ممکن است کمی سرگردان شوید . چرا که با ورود فناوری وتکنولوژی های پیشرفته و حتی برندهای بسیاری وارد بازار شده اند، انتخاب و خرید یک لیفتراک صفر میتواند سخت باشد.

 در ادامه مواردی را بررسی میکنیم که در تهیه یک لیفتراک مناسب میتواند به شما کمک کند. همچنین چند نکته برای خرید هوشمندانه ارائه میدهیم.

نکات مهم در خرید لیفتراک

قبل از خرید لیفتراک چه انتظاری باید داشت؟

خرید لیفتراک یک سرمایه گذاری بزرگ است و می تواند بازگشت سرمایه زیادی را برای کسب و کار شما فراهم کند. اما لیفتراک اشتباه می تواند به مرکز هزینه دیگری تبدیل شود.

بهترین لیفتراک (که همیشه  لیفتراک مناسب برای عملکرد منحصر به فرد شماست) می تواند به شما در صرفه جویی در هزینه، افزایش بهره وری و کاهش زمان توقف کلی کمک کند. در اینجا مواردی وجود دارد که هنگام خرید لیفتراک باید در نظر داشته باشید.

۱٫ اطلاع از نیازهای صنعت خود

 در حین جستجوی تجهیزات حمل و نقل کالا و اجسام با وجود تنوع وسیع در بازار، ابتدا باید دقیقاً بفهمید که چه نوع کاری را می‌خواهید انجام دهید. به این معنی  که باید وقتی را برای تجزیه و تحلیل نیازهای عملیاتی خود صرف کنید.

بررسی کنید که آیا یک لیفتراک ۳ تن تویوتا میخواهید یا لیفتراک ۵ تن آرکاجم یا لیفتراک های سنگین برندهای دیگر؟ لیفتراکی با سوخت دیزلی میخواهید یا دوگانه سوز و یا برقی؟

 می‌توانید از این فهرست به عنوان یک راهنما برای تعیین نیازهای خود استفاده کنید. اگر پاسخ‌ها را نمی‌دانید، میتوانید از کارشناسان آرکاجم، مشاوره رایگان دریافت کنید. (۰۵۱۳۵۵۵)

  • چقدر وزن را باید جابجا کنید؟
  • لیفتراک اساساً در کجا مورد استفاده قرار می گیرد ؟
  • عرض راهروها و درها چقدر است؟
  • چند ساعت در روز از لیفتراک استفاده می شود؟
  • به چه نوع لاستیک هایی نیاز خواهید داشت؟
  • آیا گزینه یا لوازم جانبی خاصی وجود دارد که نیاز دارید؟
  • آیا اپراتورهای آموزش دیده در سازمان خود دارید؟

شما باید تصمیم بگیرید که آیا می خواهید یک  لیفتراک جدید در مقایسه با لیفتراک دست دوم داشته باشید.

 به عنوان یک قانون کلی، اگر فکر می‌کنید که بیش از چهار ساعت در روز با لیفتراک کار می‌کنید، یک لیفتراک جدید در نظر بگیرید. با در نظر گرفتن هزینه های نگهداری، در دراز مدت به شما خدمات بهتری خواهد داد.

شما باید الزامات کارکنان  و عملکرد خود را در نظر بگیرید. برندی را با بهترین ارگونومی و طراحی در نظر بگیرید. ایمنی کلید موفقیت است، بنابراین مطمئن شوید که برندی را با بهترین ویژگی های ایمنی استاندارد انتخاب کرده اید.

۲٫ یک برند قابل اعتماد پیدا کنید

علاوه بر لیفتراک ها، باید برند ها و نمایندگی ها را نیز ارزیابی کنید. زمانی که یک شریک اختصاصی دارید که  به شما در تأمین تمام نیازهای جابجایی کالا در صنعتتان کمک می‌کند، به جای یک فروشنده که فقط قصد دارد به شما لیفتراک بفروشد، بهره‌وری بهتری خواهید داشت.

 ممکن است برندی کمتر شناخته‌شده و با قیمت اولیه ارزان‌تری پیدا کنید، اما وقتی لیفتراک شما نیاز به تعمیر دارد، تا چه اندازه دسترسی به قطعات و  تعویض یا تعمیر آنها دارید؟ و چرا این قطعات کمتر شناخته‌شده و ارزان‌تر هستند؟

 از نمایندگی‌ها بازدید کرده و درباره سطح مهارت تکنسین‌ها سوال کنید. در نهایت، با دقت و حوصله بیشتری به انتخاب فروشنده بپردازید، که سال‌هاست شریک شما خواهند شد.

برای مثال برندهای خارجی کترپیلار، هیستر و … در ایران نمایندگی یا خدمات پس از فروش ندارند  یا برندی مانند تویوتا هزینه های زیادی برای شما دربرخواهد داشت. اما برندی مانند آرکاجم  شرق دارای بیش از ۲۰ نماینده خدمات پس از فروش در سطح کشور است.

۳٫ آموزش پذیری کارکنان

اپراتور لیفتراک را در نظر بگیرید. به طور معمول شاید کمتر این مورد را در نظر داشته باشید، اما راحتی آنها برای بهره وری آنها اهمیت دارد.

۴٫ بودجه شما و قیمت لیفتراک

از میزان سرمایه خود اطلاع داشته باشید و میزان بودجه خود را برای  خرید لیفتراک از پیش تعیین کنید. همچنین به این فکر کنید  که چگونه می توانید بازگشت سرمایه را به حداکثر برسانید.

قیمت لیفتراک های مختلف را بررسی کنید و برندی را با بیشترین بازده و کارایی انتخاب کنید.

پنج اشتباه رایج هنگام جستجو و خرید بهترین لیفتراک

اطلاعات زیادی در مورد نکات خرید لیفتراک وجود دارد و محتوای بسیاری این موضوع را بررسی کرده اند. اما آیا تا به حال به این فکر کرده اید که چرا وقتی می خواهید اشتباهی انجام دهید که راه برگشتی در آن نیست؛ کسی به شما هشدار نمی دهد؟

در اینجا برخی از اشتباهات رایج بسیاری از خریداران لیفتراک را با هم بررسی میکنیم.

۱٫ تمرکز بر خرید ارزان لیفتراک

 در مقابل وسوسه خرید ارزان ترین لیفتراک که حداقل نیاز شما را برآورده می کند، مقاومت کنید!! فاکتورهای مهم دیگری نیز وجود دارد که باید قبل از خرید لیفتراک در نظر بگیرید و قیمت اولیه تنها یکی از آنهاست.

به طور معمول لیفتراک های ارزان ویژگی های منحصر به فرد ندارد. حتی اگر  خدمات پس از فروش برای آنها ارائه شود، تنها بخشی از نیازهای شما که حداقل آن است، را برطرف میسازد.

۲٫ عدم تست قبل از خرید

پس از تصمیم گیری در مورد ساخت و مدل لیفتراک مورد نظر، یکی را اجاره و یا به صورت  موقت تست کنید تا آن را در شرایط کاری واقعی خود امتحان کنید. مطمئن شوید که اپراتور شما نیز ورودی دارد. آنها خواهند بود که تمام روز آن را رانندگی می کنند.

البته در نظر داشته باشید که میتوانید از برندی معتبر مشاوره دریافت کنید تا مناسب ترین محصول را برای خود خریداری کنید.

۳٫ خرید نکردن از یک فروشنده قابل اعتماد

لیفتراک خود را از یک فروشنده معتبر خریداری کنید که در صورت نیاز می تواند تعمیرات اضطراری و عمومی را انجام دهد. در غیر این صورت، اگر لیفتراک شما خراب شود، خطر خرابی قابل توجهی را در پی خواهید داشت.

همچنین به دنبال فروشنده ای با  خدمات پس از فروش  گسترده، باشید و این مورد را حتما در اولویت خود قرار دهید.

۴٫ نداشتن دید سرمایه گذاری

صرف کمی هزینه ای بیشتر از قبل، می‌تواند سرمایه‌گذاری در آینده  برای شماباشد. به خصوص اگر تجهیزات شما در طول زمان کارآمدتر و مولدتر شود.

۵٫ در نظر نگرفتن یک برنامه تعمیر و نگهداری

دریافت یک برنامه تعمیر و نگهداری کمک می‌کند تا مشکلات زودهنگام را کاهش دهد و با بازرسی‌های منظم، اپراتورهای شما را ایمن نگه می‌دارد. برنامه های تعمیر و نگهداری نیز می تواند به افزایش عمر لیفتراک کمک کند.

جمع بندی

اگر سرمایه ای برای خرید یک لیفتراک جدید بدون تحمیل بار مالی زیادی به شرکت خود دارید، می تواند یک انتخاب عالی باشد. بسیاری از شرکت هایی که به طول عمر، کارایی و ایمنی بیشتری از تجهیزات خود نیاز دارند، لیفتراک های جدید را نیز انتخاب می کنند.

از آنجایی که لیفتراک‌های مستعمل گزینه‌های اتصال کمتری دارند و خرید چندین مدل مشابه را برای شرکت‌ها دشوارتر می‌کند، شرکت‌هایی که به یکنواختی و انعطاف ناوگان بیشتر نیاز دارند، مایل به خرید یک لیفتراک جدید هستند.

با توجه به دوام بیشتر یک لیفتراک جدید، آنها یک انتخاب عالی برای شرکت هایی هستند که قصد دارند از آنها در چندین نوبت در روز استفاده کنند.

برای دریافت مشاوره جهت انتخاب لیفتراک مناسب صنعت شما، مشاهده  و خرید انواع لیفتراک به وبسایت آرکاجم شرق مشهد مراجعه کنید. https://arkajam.com/

لیفتراک آرکا جم شرق

سوال متداول

۱٫ آیا خرید لیفتراک نو هزینه‌ی بیشتری نسبت به دست دوم دارد؟

بله، لیفتراک‌های نو معمولاً هزینه‌ی بیشتری دارند، اما با توجه به مزایای کارایی و عمر مفید بلندتر، ممکن است به صرفه‌تر باشند.

۲٫ آیا برند لیفتراک مهم است؟

بله، برند لیفتراک مهم است. برندهای معتبر معمولاً محصولات با کیفیت و خدمات پس از فروش مناسب ارائه می‌دهند.

۳٫ چگونه می‌توانم بهترین لیفتراک را برای نیازهای خود انتخاب کنم؟

برای انتخاب بهترین لیفتراک، نیازهای خود را تعیین کنید و با فروشندگان معتبر مشورت کنید. همچنین، ارزیابی مزایا و معایب هر گزینه را در نظر بگیرید.

✅ آیا این خبر اقتصادی برای شما مفید بود؟ امتیاز خود را ثبت کنید.
[کل: 0 میانگین: 0]