ایران در تولید ریل و سوزن ریلی خودکفا است| داخلی‌سازی ۶۰ درصد تولید لکوموتیو باری
ایران در تولید ریل و سوزن ریلی خودکفا است| داخلی‌سازی ۶۰ درصد تولید لکوموتیو باری

دهمین نمایشگاه بین‌المللی حمل‌ونقل ریلی امروز در حالی با حضور وزیر راه و شهرسازی آغاز به کار کرد که طبق گفته های مدیر عامل راه آهن ایران در تولید ریل و سوزن ریلی خودکفا شده است.

بازار؛ گروه راه و مسکن: دهمین نمایشگاه بین‌المللی حمل‌ و نقل ریلی، صنایع، تجهیزات و خدمات وابسته امروز با حضور مهرداد بذرپاش -وزیر راه و شهرسازی- در محل دائمی نمایشگاه‌های بین‌المللی در حالی آغاز به کار کرد که قرار است شرکت‌های ایرانی با جدیدترین پیشرفت‌های روز این صنعت در جهان آشنا شوند.

کشور در حوزه ریلی در تولید ریل و تولید سوزن ریلی که تکنولوژی پیچیده‌ای دارد، خودکفا شده است

«سید میعاد صالحی» مدیرعامل شرکت راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران در مراسم افتتاحیه این نمایشگاه با اشاره به اینکه این نمایشگاه به همت اصحاب حمل‌ و نقل ریلی با محوریت راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران و مشارکت تمامی شرکت‌های دولتی، نهادهای عمومی غیردولتی و بخش‌های خصوصی از جمله تولیدکنندگان، تعمیرکاران و کسانی که در حوزه خدمات فعالیت می‌کنند، ‌برگزار شده است گفت: کشور در حوزه ریلی در تولید ریل و تولید سوزن ریلی که تکنولوژی پیچیده‌ای دارد، خودکفا شده است.

از نظر تولید واگن باری در بیش از ۹۰ درصد غیر از یک تا دو قطعه خودکفا شدیم

او با اشاره به اینکه در بحث تولید لکوموتیو از نظر تعدادی از مشخصات لکوموتیو باری خودکفا شدیم تاکید کرد: از نظر تولید واگن باری در بیش از ۹۰ درصد غیر از یک تا دو قطعه خودکفا شدیم و دستاوردهای عمده قطعه‌سازان و تولیدکنندگان واگن باری و حوزه حمل‌ و نقل ریلی را می‌توانیم در این نمایشگاه ببینیم.

صالحی با بیان اینکه اگر بخواهیم به این موضوع به صورت ریز وارد شویم باید گفت که در حوزه‌هایی مثل لکوموتیو نیاز داریم که بیش از پیش داخلی‌سازی را در دستور کار قرار دهیم یادآوری کرد که با توجه به منابع بین‌المللی که وجود دارد؛ چه شرق دنیا به‌ طور خاص و چه سایر کشورهایی که تکنولوژی تولید لکوموتیو دارند، چه حوزه مسافری و چه حوزه باری و تولید لکوموتیو باری داخلی را که تاکنون ۶۰ درصد داخلی‌سازی شده، ارتقاء داده ایم.

مدیر عامل راه آهن ادامه داد: دهمین نمایشگاه حمل‌ و نقل ریلی تا ۷ مهر در تهران برگزار می‌شود و در این نمایشگاه که ۸۸ شرکت فعال داخلی و خارجی حضور دارند می توان به توانمندی‌های شرکت‌های ایرانی و بومی‌سازی صنایع ریلی که با جدیدترین پیشرفت‌های روز این صنعت در جهان حرکت می کنند افتخار کرد.

✅ آیا این خبر اقتصادی برای شما مفید بود؟ امتیاز خود را ثبت کنید.
[کل: 0 میانگین: 0]