افزایش ۸ درصدی سفرهای بین استانی در آبان ۱۴۰۲
افزایش ۸ درصدی سفرهای بین استانی در آبان ۱۴۰۲

سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای اعلام‌کرد: تحلیل وضعیت تردد در سطح محورهای مواصلاتی کشور، حاکی از افزایش هشت درصدی ترددهای بین استانی در آبان ۱۴۰۲ است.

به گزارش بازار، بر اساس تحلیل وضعیت تردد در سطح محورهای مواصلاتی کشور، آبان امسال ۶۴ میلیون و ۳۶۲ هزار ۷۹۹ تردد بین استانی وسایل نقلیه سبک در جاده‌ها به ثبت رسید.

این آمار از افزایش هشت درصدی متوسط تردد روزانه بین استانی وسایل نقلیه سبک در مقایسه با آبان سال ۱۴۰۱ خبر می‌دهد که نشان‌دهنده افزایش سفرها نسبت به سال قبل است.

بر مبنای این گزارش، آمار متوسط تردد روزانه بین استانی وسایل نقلیه سبک در آبان‌ نسبت به مهر ماه امسال کاهش سه درصدی داشته است.

بر اساس تحلیل وضعیت تردد در محورهای مواصلاتی کشور، بیشترین تردد بین استانی وسایل نقلیه سبک در روز پنجم آبان با ۲ میلیون و ۳۹۲ هزار و ۷۰۱ تردد و کمترین میزان تردد هم در روز ۲۹ آبان با یک میلیون و ۸۰۶ هزار و ۷۵۸ تردد ثبت شد.

تحلیل تردد ورود و خروج آبان‌ماه در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته، در استان‌های بوشهر با ۲۶ درصد، سیستان و بلوچستان با ۲۵ درصد و ایلام با ۲۲ درصد، بیشترین افزایش تردد را نشان می‌دهد.

همچنین استان‌های گلستان‌ و خراسان شمالی هر یک با منفی پنج درصد و کرمانشاه با منفی ۲ درصد تردد، بیشترین کاهش سفرها را در بین استان‌های کشور داشته‌اند.

✅ آیا این خبر اقتصادی برای شما مفید بود؟ امتیاز خود را ثبت کنید.
[کل: 0 میانگین: 0]