اتصال ۹۷ درصدی خدمات سازمان بنادر به پنجره ملی دولت هوشمند
اتصال ۹۷ درصدی خدمات سازمان بنادر به پنجره ملی دولت هوشمند

مدیرکل فناوری اطلاعات و ارتباطات سازمان بنادر و دریانوردی از اتصال ۱۰۰ درصدی خدمات شناسه‌دار به پنجره ملی خدمات دولت هوشمند تا پایان آذر خبر داد.

به گزارش بازار، سعید خورسندی مدیرکل فناوری اطلاعات و ارتباطات سازمان بنادر و دریانوردی در خصوص خدماتی که در پنجره ملی خدمات دولت هوشمند ارائه کرده، گفت: براساس الزامات قانون بودجه سال ۱۴۰۲، دستگاه‌های اجرایی مکلف شدند که به پنجره ملی خدمات دولت هوشمند متصل شوند و براساس این الزامات، سازمان بنادر و دریانوردی اقدامات متعددی را برای ارائه خدمات انجام داده است.

وی ادامه داد: ابتدا با شناسایی خدمات و بعد تحقیق و بهینه‌سازی درباره آن به دنبال الکترونیکی کردن خدمات بودیم تا با این اقدام، استعلام‌های کاغذی حذف شود؛ بنابراین نیازمندی‌های الکترونیکی به کمیته مربوطه ارسال شد و هم اکنون سازمان بنادر و دریانوردی ۳۴ خدمت شناسه‌دار دارد که از این تعداد، ۳۳ خدمت به پنجره ملی خدمات دولت هوشمند متصل شده است.

خورسندی بیان کرد: ۹۷ درصد خدمات سازمان بنادر و دریانوردی در پنجره ملی دولت هوشمند انجام شده و فقط ۳ درصد باقی مانده است که این ۳ درصد هم مربوط به بروز رسانی و تغییر سامانه فرآیند سرمایه گذاری است و تا دو هفته آینده این خدمت هم به پنجره ملی خدمات دولت هوشمند ارائه می‌شود.

وی با اشاره به هوشمندسازی خدمات نیز افزود: موضوع هوشمندسازی تکلیفی است که به دستگاه‌های اجرایی محول شده و موظفند ۲۰ درصد خدمات شناسه‌دار را ارائه کنند که سازمان بنادر پس از تایید خدمات، هوشمندسازی را اجرایی خواهد کرد.

مدیرکل فناوری اطلاعات و ارتباطات سازمان بنادر و دریانوردی در خصوص جزئیات خدمات خاطرنشان کرد: سازمان بنادر در زمینه الکترونیکی شدن پیشرو بوده و از قبل هم پنجره واحدی را برای کسب و کارهای مربوطه در نظر گرفته بود. اکنون نیز ۲۰ خدمت در حوزه صدور مجوزها بر روی درگاه مجوزها در حال انجام است که همه ذی‌نفعان از طریق این خدمات به صورت الکترونیکی درخواست و دریافت خدمات و گواهی نامه‌های مربوطه را دریافت می‌کنند.

✅ آیا این خبر اقتصادی برای شما مفید بود؟ امتیاز خود را ثبت کنید.
[کل: 0 میانگین: 0]