دریافت عوارض جاده ای و بزرگراهی فعلا منتفی است
دریافت عوارض جاده ای و بزرگراهی فعلا منتفی است

اکبری معاون راهداری سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای با بیان اینکه دریافت عوارض جاده ای و بزرگراهی فعلا منتفی است گفت: ۴۶۵ نقطه حادثه‌خیز جاده‌ای اصلاح شد.

بازار؛ گروه راه و مسکن: رضا اکبری در نشست خبری هفتمین نمایشگاه بین‌المللی حمل و نقل، لجستیک و صنایع وابسته با بیان اینکه از ابتدای امسال تا پایان آذر ماه ۴۶۵ نقطه حادثه‌خیز جاده‌ای اصلاح شد گفت: اسفند سال گذشته و با همکاری پلیس راه ۸۸۰ نقطه حادثه خیز در کشور شناسایی شد.

تا امروز اصلاح ۱۸۳ نقطه حادثه خیز اجرایی شده و ۲۲۰ نقطه دیگر را تا پایان سال اجرایی خواهیم کرد و به طور قطع تا پایان سال در مجموع ۴۰۰ نقطه به پایان خواهد رسید

وی افزود: تا امروز اصلاح ۱۸۳ نقطه حادثه خیز اجرایی شده و ۲۲۰ نقطه دیگر را تا پایان سال اجرایی خواهیم کرد و به طور قطع تا پایان سال در مجموع ۴۰۰ نقطه به پایان خواهد رسید.

اصلاح ۲۸۲ نقطه حادثه‌خیز دیگر توسط سازمان راهداری که خارج از فهرست پلیس بوده است در دستور کار است که با احتساب آنها، تا پایان آذر ماه ۴۶۵ نقطه اصلاح شده است

وی اظهار داشت: اصلاح ۲۸۲ نقطه حادثه‌خیز دیگر توسط سازمان راهداری که خارج از فهرست پلیس بوده است در دستور کار است که با احتساب آنها، تا پایان آذر ماه ۴۶۵ نقطه اصلاح شده است.
اکبری در پاسخ به این سوال که مخارج نگهداری جاده های کشور تامین می شود؟ تاکید کرد: مخارج نگهداری جاده‌های کشور باید تامین شود تا در وضعیت مناسب قرار داشته باشند. استانداری‌ها موظف شده‌اند برای نصف دیگری از نقاط باقیمانده حادثه خیز تامین مالی انجام دهند.

در کشورهای دیگر روشهای مختلفی برای تامین منابع پایدار نگهداری جاده‌ها استفاده می کنند که شامل عوارض سوخت، جاده و خودرو است

وی ادامه داد: در کشورهای دیگر روشهای مختلفی برای تامین منابع پایدار نگهداری جاده‌ها استفاده می کنند که شامل عوارض سوخت، جاده و خودرو است.

معاون راهداری سازمان راهداری با تاکید بر اینکه مخارج نگهداری جاده‌های کشور باید تامین تا وضعیت جاده‌ها مطلوب و بهتر شود، اظهار داشت: روش‌های مختلفی برای تامین مالی پایدار جاده‌ها در جهان وجود دارد که اخذ عوارض از خودروها، عوارض سوخت و عوارض جاده‌ای از جمله آنها است. در حال حاضر در کشور تنها اخذ عوارض از جاده‌ها اجرایی می‌شود که همانطور که گفتم فعلا دریافت عوارض جاده ای و بزرگراهی منتفی است.

✅ آیا این خبر اقتصادی برای شما مفید بود؟ امتیاز خود را ثبت کنید.
[کل: 0 میانگین: 0]