کمبود ۲۰۰ هواپیمای مسافربری در ناوگان هوایی| جلسه شورای عالی هواپیمایی در اولین فرصت برگزار می شود
کمبود ۲۰۰ هواپیمای مسافربری در ناوگان هوایی| جلسه شورای عالی هواپیمایی در اولین فرصت برگزار می شود

محمدی بخش، مدیر عامل سازمان هواپیمایی با بیان اینکه کمبود و ناترازی هواپیما در ناوگان هوایی به ۲۰۰ فروند هواپیما رسیده است گفت: جلسه شورای عالی هواپیمایی در اولین فرصت برگزار می شود.

بازار؛ گروه راه و مسکن: سازمان هواپیمایی ایران طی‌ اطلاعیه‌ای پیشتر اعلام کرد که این کشور برای پاسخ به تقاضای موجود، ۵۵۰ فروند هواپیمای فعال نیاز دارد، اما در حال حاضر بیش از ۱۷۰ فروند از این تعداد را در اختیار ندارد.
در اطلاعیه سازمان هواپیمایی کشوری آمده بود که ناوگان هوایی ایران به‌ دلیل‌ تحریم تحمیلی با محدودیت مواجه است و همین امر منجر به عدم تناسب عرضه و تقاضا در این بخش شده است.
بنا به اعلام سازمان هواپیمایی کشوری، «نمی‌توان شاخص‌های تورمی و گرانی قطعات را نادیده گرفت. زیرا ارزش ریالی یک قطعه هزار دلاری هواپیما که در سال ۲۰۲۲ با ۲۵ میلیون تومان خریداری می‌شد، در سال ۲۰۲۳ به ۵۵ میلیون تومان رسیده است». تا پایان تابستان ۱۴۰۰ تعداد ۳۳۰ فروند هواپیما داشتیم که ۱۰۰ فروند آن عملیاتی بود، اما امروز به عدد ۱۸۰ فروند هواپیمای عملیاتی رسیده‌ایم.

در اولین فرصت برای قیمت بلیت هواپیما در روزها و هفته های پایانی جلسه شورای عالی هواپیمایی را برگزار خواهیم کرد

محمد محمدی بخش رئیس سازمان هواپیمایی کشوری در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «بازار» در پاسخ به این پرسش که آیا برای قیمت بلیت هواپیما پیشنهاد و یا تصمیماتی اتخاذ شده است؟ گفت: در اولین فرصت برای قیمت بلیت هواپیما در روزها و هفته های پایانی جلسه شورای عالی هواپیمایی را برگزار خواهیم کرد و در سال ۱۴۰۳ قیمت جدید و پیشنهاد خود را ارائه می دهیم تا بعد از تصویب نهایی توسط ستاد تنظیم بازار شرکت های هواپیمایی هم بتوانند تمکین و قیمت های جدید سال آینده را اجرا کنند.
وی با تاکید بر اینکه به هر حال اقبال مردم به بخش هوایی افزایش یافته است گفت: پیش بینی ما در سازمان هواپیمایی کشوری به دلیل سابقه و تجربه ای که از اربعین داشتیم افزایش استفاده از حمل و نقل هوایی در روزهای تعطیلات نوروز است.
معاون وزیر راه و شهرسازی ادامه داد: اگر کمی به عقب برگردیم نمونه بارز استقبال از ناوگان هوایی را می توان در مراسم و روز اربعین دانست بطوریکه اگر در شرایط عادی دو درصد حمل و نقل را ناوگان هوایی پوشش دهد در مراسم اربعین این عدد به ۱۲ درصد حمل و نقل رسید.

پیش بینی ما این است که در تعطیلات نوروز نیز ناوگان هوایی عدد بالای سه میلیون مسافر را جابجا کند

محمدی بخش تاکید کرد: پیش بینی ما این است که در تعطیلات نوروز نیز ناوگان هوایی عدد بالای سه میلیون مسافر را جابجا کند و این عدد بالایی است و نشان می دهد که مردم به سمت حمل و نقل هوایی به دلیل ایمنی و داشتن صرفه اقتصادی و زمان سریع و در دسترس بودن استقبال پیدا کرده اند.
رئیس سازمان هواپیمایی کشوری در پاسخ به این پرسش که پیش بینی شما از میزان استقبال مردم از ناوگان هوایی در تعطیلات تابستان چقدر است؟ اظهار داشت: طبق برآوردهای صورت گرفته به نظر می رسد در تعطیلات نوروز نیز ناوگان هوایی عدد بالای سه میلیون مسافر را جابجا کند.

باید ۵۰۰ فروند هواپیما در ناوگان هوایی فعال باشد. اما در شرایط موجود میزان هواپیمای موجود در ناوگان هوایی به عدد ۲۰۰ فروند هواپیما رسیده است

وی تاکید کرد: برای ۸۵ میلیون جمعیت و ۲۱ فرودگاه داخلی و مسیرهای خارجی مورد درخواست ایرانی ها باید ۵۰۰ فروند هواپیما در ناوگان هوایی فعال باشد. اما در شرایط موجود و با همه اتفاقاتی که در دو سال گذشته و در سخت ترین شرایط تحریم برای سرپا نگه داشتن صنعت هوایی رقم خورده است میزان هواپیمای موجود در ناوگان هوایی به عدد ۲۰۰ فروند هواپیما رسیده است.
محمدی بخش خاطر نشان کرد: این عدد نشان می دهد که در ناوگان هوایی ۳۰۰ هواپیما ناترازی و کمبود داریم و این طبیعتا درخواست ها را به چالش می کشد. اما به هر تلاش ما در صنعت هوایی این است که کمبودها برطرف شود.

✅ آیا این خبر اقتصادی برای شما مفید بود؟ امتیاز خود را ثبت کنید.
[کل: 0 میانگین: 0]