رد مجدد درخواست روسیه برای شرکت در المپیک
رد مجدد درخواست روسیه برای شرکت در المپیک

دادگاه عالی ورزش (CAS) درخواست تجدید نظر روسیه برای حضور در بازی‌های المپیک پاریس را که پیشتر حکم تعلیق حضورش از سوی کمیته بین‌المللی المپیک (IOC) به دلیل جنگ مسکو با اوکراین صادر شده بود را رد کرد.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایرنا، کمیته المپیک روسیه (ROC) در اکتبر ۲۰۲۳ تا اطلاع ثانوی تعلیق شد، زیرا ورزشکاران چهار منطقه سابق اوکراین را تحت پوشش خود قرار داده بود.
به گزارش راشا تودی، در آن زمان، مسکو این تعلیق را با انگیزه سیاسی و نمونه‌ای از تفکیک عمدی توصیف کرد که اصول جنبش المپیک را نقض می‌کرد.
کمیته المپیک روسیه در اوایل نوامبر به دادگاه عالی ورزش درخواست تجدید نظر داده بود.
دادگاه عالی ورزش، حکم کمیته بین‌المللی المپیک را تائید و در بیانیه‌ای اعلام کرد که هیات اجرایی کمیته بین‌المللی المپیک هیچ یک از اصول قانونی از جمله اصل برابری را نقض نکرده است.
در ادامه این بیانیه آمده است: تصمیم دادگاه عالی ورزش قطعی و لازم‌الاجرا است ولی طرفین دعوی این حق را دارند که ظرف ۳۰ روز درخواست تجدید نظر خود را در رابطه با حکم صادر شده به دادگاه فدرال سوئیس ارائه کنند.
در همین حال، کمیته بین‌المللی المپیک اعلام کرد که از حکم دادگاه عالی ورزش خشنود است و صدور این حکم از طرف دادگاه عالی ورزش نشان می‌دهد که تصمیم کمیته المپیک روسیه برای تحت پوشش قرار دادن ورزشکاران مناطق سابق اوکراین، تمامیت ارضی کمیته ملی المپیک اوکراین را نقض کرده است.
به گزارش ایرنا، کمیته بین‌المللی المپیک در ۲۸ فوریه ۲۰۲۲ در پاسخ به عملیات ویژه روسیه در اوکراین، از فدراسیون‌های بین‌المللی ورزشی خواست تا مانع از حضور وزرشکاران روس تحت پرچم این کشور در مسابقات شوند.
همچنین کمیته اجرایی المپیک پیش‌تر اعلام کرد ممکن است به ورزشکاران روسیه و بلاروس اجازه دهد تا تحت یک پرچم بی‌طرف رقابت کنند.

✅ آیا این خبر اقتصادی برای شما مفید بود؟ امتیاز خود را ثبت کنید.
[کل: 0 میانگین: 0]