هشدار هواشناسی به مسافران شمال
هشدار هواشناسی به مسافران شمال

هواشناسی مازندران درباره احتمال جاری شدن روان‌آب و وقوع سیلاب‌های محلی از بعداز ظهر فردا جمعه ۱۴ اردیبهشت در برخی از مناطق کوهستانی استان هشدار داد.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از صداوسیما، هواشناسی مازندران با صدور هشدار سطح زرد اعلام کرد: با فعال شدن سامانه بارشی که از بعداز ظهر فردا جمعه ۱۴ اردیبهشت وارد استان و صبح شنبه ۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ از استان خارج می شود
بر این اساس بارش باران، وزش باد نسبتاً شدید، احتمال آسیب به سازه‌های کم مقاوم، کاهش دما، احتمال رعدوبرق و جاری شدن روان‌آب، بالا آمدن آب رودخانه‌ها، سیلاب‌های محلی و نقطه‌ای، کاهش دید، ریزش سنگ و اختلال در تردد محورهای کوهستانی بویژه جاده‌های کندوان و هراز از تبعات این سامانه است.
احتیاط در تردد محورهای کوهستانی بویژه گردنه‌ها، و لغزنده بودن جاده ها، خودداری از فعالیت‌های کوهنوردی، مقاوم سازی پوشش خزانه برنج و سایر اقدامات پیشگیرانه توصیه می‌شود.
همچنین مسافران در این مدت از تردد، اقامت و برپایی چادر در بستر وحاشیه رودخانه‌ها و مسیل‌های استان خوددداری و رانندگان هنگام تردد در جاده‌های استان بویژه در محورهای کوهستانی و هنگام شب، ضمن رعایت نکات ایمنی با کسب اطلاعات از مسیر و با احتیاط کامل رانندگی کنند.
باتوجه به مواج بودن دریا از فعالیتهای دریایی خود داری شود.

✅ آیا این خبر اقتصادی برای شما مفید بود؟ امتیاز خود را ثبت کنید.
[کل: 0 میانگین: 0]