خبر فوری سازمان بهزیستی ایران / پرداخت ۲۰ درصد حداقل دستمزد به مددجویان کمیته امداد و سازمان بهزیستی
خبر فوری سازمان بهزیستی ایران / پرداخت ۲۰ درصد حداقل دستمزد به مددجویان کمیته امداد و سازمان بهزیستی

سازمان بهزیستی ایران از افزایش ۲۰ درصدی پرداختی به مددجویان کمیته امداد و سازمان بهزیستی خبر داد.

به گزارش نبض بازار، با توجه به تصویب بند الحاقی ۱ تا ۳۱ لایحه بودجه در مجلس سازمان بهزیستی ایران بایستی ۲۰ درصد به پرداختی‌های خود بی افزاید.

بر اساس این مصوبه، دولت موظف است در طول اجرای قانون برنامه علاوه بر پرداخت یارانه فعلی، هرسال حداقل مستمری مددجویان خانوار‌های مددجویان تحت حمایت کمیته امداد امام خمینی (ره) و سازمان بهزیستی کشور را متناسب با سطح محرومیت بر مبنای متوسط بیست درصد (%۲۰) حداقل دستمزد مصوب شورای عالی کار، در چهارچوب بودجه سنواتی و از محل درآمد قانون هدفمند کردن یارانه‌ها با حذف خانوار‌های پردرآمد و در قالب ردیف مستقل از طریق دستگاه‌های مذکور پرداخت نماید. دولت مکلف به پرداخت ۲۰ درصد حداقل دستمزد به مددجویان کمیته امداد و سازمان بهزیستی شد. نمایندگان مردم در مجلس حداقل مستمری خانوار‌های مددجویان تحت حمایت کمیته امداد امام خمینی (ره) و سازمان بهزیستی کشور را تعیین کردند.

خانه ملت نوشت: نمایندگان در جلسه علنی (یکشنبه ۲۸ آبان ماه) مجلس شورای اسلامی در جریان بررسی جزئیات لایحه برنامه هفتم توسعه، با بند الحاقی ۱ ماده ۳۱ این لایحه با ۱۸۹ رأی موافق، یک رأی مخالف و ۳ رأی ممتنع از مجموع ۲۲۲ نماینده حاضر در صحن موافقت کردند.

براساس بند الحاقی ۱ ماده ۳۱ این لایحه؛ دولت موظف است در طول اجرای قانون برنامه علاوه بر پرداخت یارانه فعلی، هرسال حداقل مستمری خانوار‌های مددجویان تحت حمایت کمیته امداد امام خمینی (ره) و سازمان بهزیستی کشور را متناسب با سطح محرومیت بر مبنای متوسط بیست درصد (%۲۰) حداقل دستمزد مصوب شورایعالی کار، در چهارچوب بودجه سنواتی و از محل درآمد قانون هدفمند کردن یارانه‌ها با حذف خانوار‌های پردرآمد و در قالب ردیف مستقل از طریق دستگاه‌های مذکور پرداخت نماید.

✅ آیا این خبر اقتصادی برای شما مفید بود؟ امتیاز خود را ثبت کنید.
[کل: 0 میانگین: 0]