۸۰ درصد ساخت و سازهای منطقه ۱۹ غیرمجاز بود
۸۰ درصد ساخت و سازهای منطقه ۱۹ غیرمجاز بود

شهردار منطقه ۱۹ گفت: ۸۰ درصد ساخت و سازها در دهه های گذشته در این منطقه به صورت غیر مجاز ساخته شده بود.

به گزارش خبرگزاری فارس از تهران، سردار اسماعیل کوثری عضو کمیسیون امنیت ملی، اقبال شاکری عضو کمیسیون عمران، سید علی یزدی خواه عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی با همراهی تورج فرهادی از محل ساخت و ساز غیر مجاز و رفع خلاف از این محدوه در ناحیه ۳ منطقه ۱۹ بازدید کردند.

طی نشستی سردار اسماعیل کوثری ضمن عرض خدا قوت در خصوص پیشگیری و کنترل ساخت و سازها و تأکید بر ادامه این راه با همت و اقتدار افزود: ما در جمهوری اسلامی خدمت گذار مردم هستیم و تلاش خواهیم کرد با اخذ مصوبه از شورای تأمین استان از این وضعیت پشتیبانی سیاسی و امنیتی به منظور جلوگیری از گسترش ساخت و سازهای غیر قانونی کنیم تا با مدیریت مشخص و برنامه ریزی شده پیش رویم.

عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی درخصوص ساماندهی ضایعات فروشان خلازیر بر پیگیری این موضوع در سطح استان و کشور برای مشارکت سایر ارگان ها و نهاد به منظور رفع این معضل شد.

در ادامه اقبال شاکری اقدامات ارزنده مدیریت شهری را به منظور مقابه با ساخت و ساز ساختمان های نا ایمن قابل تقدیر عنوان کرد و گفت: این اقدامات با اقتدار و همت مضاعف ادامه یابد و در صورت نیاز به حمایت و پیگیری، ما در کنار شهرداری خواهیم بود.

عضوکمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی در خصوص پیگیری معضل تکمیل شبکه فاضلاب در محدوده ناحیه سه خاطرنشان کرد: طی تماس تلفنی با مسئولین این شرکت مقرر شد ادامه شبکه فاضلاب به طول ۶ کیلومتر طی دو سال اجرا شود، ضمن اینکه اقداماتی نیز در خصوص کنترل فاضلاب و جمع آوری آب های سطحی در این محدوده اجرایی می شود.

سید علی یزدی خواه مبارزه با فساد و ایستادگی در برابر مافیای ساخت و ساز غیر مجاز را نشان از اقتدار مدیریت شهری در برخورد با قانون شکنان عنوان و این اقدامات را مهم و موثر بیان کرد.

در ادامه تورج فرهادی شهردار منطقه ۱۹ بیان کرد: این منطقه علی رغم چالش ها به عنوان فرصت اقتصادی بزرگ با توجه به قرار گیری شهر فرودگاهی و شهر آفتاب که می تواند خدمات دروازه ای گسترده ای ارائه کند محسوب می شود و نیازمند همت ملی برای ساماندهی و استفاده از این ظرفیت ها دارد.

فرهادی با اشاره به اینکه ۸۰ درصد ساخت و سازها در دهه های گذشته به صورت غیر مجاز ساخته شده بود بیان کرد: طی اطلاع رسانی عمومی و نصب بنرهای هشدار در حال حاضر ۱۳۲ ساختمان بلند مرتبه به صورت داوطلبانه اقدام به کاهش مازاد طبقات می کنند که پس از آن در صورت اخذ تاییدیه نظام مهندسی مبنی بر استحکام بنا رفع خلاف از سوی شهرداری منطقه برای مالکان صادر می شود.

براساس این گزارش سردار اسماعیل کوثری عضو کمیسیون امنیت ملی، اقبال شاکری عضو کمیسیون عمران، سید علی یزدی خواه عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی با همراهی تورج فرهادی و مدیران شهری از رفع خلاف ساختمان های غیر مجاز در معابر موزاییک سازی، همکار ماشین، فاطمه الزهراء، سید احمد خمینی، موزاییک سازی و… بازدید و از این اقدام شهرداری منطقه ۱۹ تقدیر کردند.

پایان پیام/


✅ آیا این خبر اقتصادی برای شما مفید بود؟ امتیاز خود را ثبت کنید.
[کل: 0 میانگین: 0]