مسیر ایران به اروپا از طریق ترکیه ۳۶۰ کیلومتر نزدیک تر می شود
مسیر ایران به اروپا از طریق ترکیه ۳۶۰ کیلومتر نزدیک تر می شود

تبریز- میرتاج الدینی، عضو کمیسیون تلفیق بودجه مجلس گفت: احداث راه آهن تبریز- خوی- چشمه ثریا درمرز ترکیه رونق اقتصادی شمالغرب را به دنبال دارد و ایران به اروپا از طریق ترکیه ۳۶۰کیلومتر نزدیک تر می شود.

حجت الاسلام سید محمدرضا میرتاج الدینی در گفتگو با بازار اظهار داشت: در سفری که به همراه رئیس جمهور و هیات دولت در سال ۱۴۰۲ به ترکیه داشتیم، یکی از سندهای امضا شده در این سفر بین وزرای راه و شهرسازی دو کشور مربوط به احداث خط آهن جدید بین ایران و ترکیه از مسیر تبریز چشمه ثریا بود.
وی با تاکید بر اینکه لازمه اینکار اختصاص اعتبار لازم در ردیف های بودجه است ولی متاسفانه دولت این ردیف را در بودجه ندیده بود، گفت: دولت به اعتبار اندک ۱۱ میلیارد تومان در این خصوص بسنده کرده بود و آنهم تنها برای مطالعه این طرح اختصاص داده بودند، در حالیکه در سال‌های گذشته پیگیری که داشتیم هر سال ۲۰ میلیارد تومان ردیف مطالعه در بودجه سنواتی داشته و مطالعه مرحله صفر و مرحله ۱ آن انجام شده است.
این نماینده مردم تبریز، آذرشهر و اسکو اظهار داشت: با هماهنگی کارشناسان راه آهن کشور پیشنهاد کاملی برای این طرح مهم ترانزیتی ارائه نمودم. اجرای این پروژه از مسیر تبریز خوی و چشمه ثریا در مرز ترکیه در ۳۰۰ کیلومتر که ۸۰ کیلومتر آن ارتقای مسیر و بقیه احداث است نقش بسیار زیادی در تکمیل خط ترانزیت شرق به غرب کشور دارد.
وی سپس گفت: این طرح ریلی مهم، مسیر ایران به اروپا از طریق ترکیه را ۳۶۰ کیلومتر نزدیکتر می کند و این نقش بسزایی در خط ترانزیت ریلی ایجاد خواهد کرد.

✅ آیا این خبر اقتصادی برای شما مفید بود؟ امتیاز خود را ثبت کنید.
[کل: 0 میانگین: 0]