سند جامع و توسعه حمل و نقل گلستان تدوین شد| افزایش درآمد های ارزی استان با اجرای این سند
سند جامع و توسعه حمل و نقل گلستان تدوین شد| افزایش درآمد های ارزی استان با اجرای این سند

گرگان- مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای گلستان گفت: استان گلستان، اولین استان کشور است که توانسته با پایش استراتژی های دو بخش حمل و نقل و راهداری، سند جامع و توسعه حمل و نقل را تنظیم و تدوین کند.

به گزارش بازار به نقل از روابط عمومی راهداری و حمل و نقل جاده ای گستان، عادل مصدقی اظهار کرد: استان گلستان، اولین استان کشور است که توانسته با پایش استراتژی های دو بخش حمل و نقل و راهداری، سند جامع و توسعه حمل و نقل را تنظیم و تدوین کند.
مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای گلستان درباره این سند چشم انداز استراتژیک توضیح داد: اولویت های سازمانی این سند، افزایش درآمدهای سرانه برای توسعه فعالیت های حمل و نقلی در بخش های خصوصی و دولتی است.
وی گفت: برای رسیدن به استانداردهای شریان های حیاتی و مواصلاتی و تطابق آن با استانداردهای جهانی و بین المللی در بخش حمل و نقل؛ تلاش ۶ ساله مقامات ارشد استانی بالاخص استاندار معزز، این نگاه جدید را در رویه حمل و نقل و ترانزیت بین المللی دیده و دو چندان کرده است.
وی بیان کرد: سهم ۱۲ درصدی ترانزیت موجود توسط بخش خصوصی به خصوص ترانزیت های ورودی؛ زنجیره ای را در این سند فراهم کرده که صرفا حلقه تولید و عملیات نیست بلکه تمام این حلقه ها برای خدمات دهی موثر است.
مصدقی ادامه داد: برای ارتقای جایگاه برنامه ریزی استان در بخش حمل و نقل حدود ۴۰ جلسه تخصصی با همراهی بخش های خصوصی و سازمان های مرتبط در این زمینه برگزار شده تا واحدهای برنامه ریزی هر سازمان، علوم جدید و به روز را برای ارائه خدمات بهینه تر از قبل به مردم در این بخش فراهم کنند.
مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای گلستان تصریح کرد: استراتژی کامل این سند برای ۱۰ سال آینده ترانزیت و افزایش درآمدهای ارزی استان است.
به گفته مصدقی، از بین بردن فقر، اشتغالزایی بر مبنای شرکت های دانش بنیان با ساماندهی شبکه های به روز نرم افزاری از اولویت های مهم و هدفمند این سند توسعه استان است.
وی یادآور شد: با ابلاغ چارت های تفصیلی این سند توسط استاندار؛ این سند رسمیت می یابد و پیاده سازی آن با مشارکت اتحادیه ها و شرکت های حمل و نقلی آغاز می شود.

✅ آیا این خبر اقتصادی برای شما مفید بود؟ امتیاز خود را ثبت کنید.
[کل: 0 میانگین: 0]