آموزش مهارت به ۲۸هزار و ۱۰۴نفر در محیط کار واقعی
آموزش مهارت به ۲۸هزار و ۱۰۴نفر در محیط کار واقعی

مطابق آمار ارائه شده از سوی سازمان فنی و حرفه ای در سال ۱۴۰۲، حدود ۹هزار و ۶۵۹ واحد پذیرنده در طرح مهارت آموزی در محیط کار واقعی شرکت کرده اند.

به گزارش خبرنگاراقتصادی خبرگزاری تسنیم؛مطابق آمارارائه شده در حوزه مهارت آموزی محیط کار واقعی  که یکی از طرح های سازمان فنی و حرفه ای با هدف حفظ و پایداری سنتی و بومی به خصوص در صنایع دستی و سنتی, آشنایی با محیط کسب و کار, استفاده از ظرفیت و توان آموزشی و علمی بنگاه های  اقتصادی, کمک به بنگاه های فعال به منظور شناسایی و جذب نیروی کار مستعد و توانمند استت. در سال  ۱۴۰۲ حدود ۹ هزار و ۶۵۹ واحد پذیرنده در این طرح وجود داشت که حدود ۲۸ هزار و ۱۰۴ نفر تعداد مهارت آموزان ثبت نام شده بود. این میزان در سال ۱۴۰۱ حدود ۳۶هزار و ۳۴۲ واحد پذیرنده با ۹۸ هزار و ۶۵۹ نفر بوده است. همچنین این میزان در سال ۱۴۰۰ حدود ۲۹هزار و ۴۴۶ واحد پذیرنده و ۶۱ هزار و ۲۱۰ مهارت آموز ثبت نام شده بوده است. 

 از جمله چالش های سازمان فنی و حرفه ای در اجرای این طرح  عدم استقبال صنوف و صنایع از طرح و فقدان ابزار مناسب برای الزام قانونی ؛ عدم تخصیص بودجه ویژه در اجرای طرح به سازمان فنی و حرفه ای کشور و هزینه کرد سازمان از بودجه جاری در اجرایی نمودن این طرح  که موجبات تضعیف و نظارت ها و ایفای نقش مناسب را پدید می آورد,است. 

غلامحسین حسینی نیا, رئیس سازمان فنی و حرفه ای درباره مهارت آموزی در محیط کار واقعی می گوید:یکی از ماموریت های مهم و هدفگذاری شده سازمان آموزش فنی حرفه‌ای، ارائه آموزش‌های مهارتی تخصصی و موردنیاز بازار کار و تدوین استانداردهای روز آموزش مهارت است. اجرای طرح مهارت‌آموزی در محیط کار واقعی کار نیز در راستای یادگیری عملی و کاربردی مهارت های شغلی در این مسیر تدوین شده است.

او می گوید: این طرح با کمک اصناف در سطح کشور به اجرا در می آید و طبق ارزیابی صورت گرفته یک میلیون و ۴۰۰هزار واحد صنفی قابلیت نقش آفرینی در قالب طرح آموزشی در محیط کار واقعی را دارند.

به گفته رئیس سازمان آموزش فنی و حرفه ای واحدهای صنفی می توانند کارآموزان را در قالب طرح مهارت آموزی در محیط واقعی کار آموزش دهند و در پایان دوره پس از برگزاری آزمون برای افراد آموزش دیده مدرک بین المللی مطابق با دوره‌های آموزشی در مراکز دولتی صادر می شود.

آموزش مهارت به 28هزار و 104نفر در محیط کار واقعی

 انتهای پیام/

✅ آیا این خبر اقتصادی برای شما مفید بود؟ امتیاز خود را ثبت کنید.
[کل: 0 میانگین: 0]