آخرین آمار طرح کاروزی/ ۶۹هزار نفر موفق به عقد قرارداد شدند
آخرین آمار طرح کاروزی/ ۶۹هزار نفر موفق به عقد قرارداد شدند

نتایج گزارش عملکرد اجرای طرح کارورزی در کشور نشان می دهد، بیش از ۱۶۱ هزار نفر در سامانه ثبت نام کرده و بیش از ۶۹هزار نفر موفق به عقد قرارداد کار شدند.

– اخبار اقتصادی –

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم،طرح کارورزی از نیمه دوم سال ۹۶ با هدف اشتغال فارغ التحصیلان دانشگاهی آغاز شد؛ طرحی که طی آن، دانش آموختگان مقاطع کاردانی و بالاتر با ثبت نام در سامانه کارورزی به کارفرمایان متقاضی نیروی کار معرفی می‌شوند و پس از گذراندن دوره مهارت تا سقف ۶ ماه، مهارت لازم برای ورود به بازار کار را کسب می‌کنند.

در قالب این طرح، در طول دوره کارورزی، این افراد یک سوم حداقل دستمزد را به عنوان کمک هزینه آموزشی از وزارت کار دریافت می‌کنند.در صورتی که کارفرمایان در طول دوره کارورزی و کسب مهارت، نسبت به جذب این افراد اقدام کنند، مشمول مشوق بیمه‌ای می‌شوند.

در طرح کارورزی که با هدف افزایش اشتغال پذیری فارغ التحصیلان دانشگاهی از طریق آموزش مهارت در محیط کار اجرا شده است، هم کارجویان و هم بنگاه‌های متقاضی کارورز می‌توانند ثبت نام کنند.

هدف از طراحی اجرای طرح کارورزی فارغ التحصیلان دانشگاهی جهت افزایش قابلیت جذب و اشتغال دانش آموختگان از طریق انتقال مهارت و تجربه در محیط کار برای ورود به باازر کار و کاهش هزینه به کارگیری نیروی کار برای کارفرما است.

بر اساس تازه ترین نتایج اجرای طرح کارورزی ۱۶۱ هزار و ۱۳۳نفر از داوطلبان، در طرح ثبت نام کرده و واجد شرایط شناخته شده‌اند که از این تعداد ۶۹ هزار و ۲۶۱نفر موفق به عقد قرارداد و جذب بازار کار شده‌اند.

همچنین ۲۲هزار و ۱۳۹بنگاه پذیرنده به عنوان بنگاه اقتصادی در طرح ثبت نام کرده اند که از مجموع این تعداد، ۱۲هزار و ۴۲۷واحد مشمول معافیت بیمه‌ای شده‌اند.

واحدهای اقتصادی و فارغ التحصیلان دانشگاهی که علاقمند به بهره‌مندی از مزایای دوره کارورزی و معافیت بیمه‌ای هستند می‌توانند به سامانه کارورزی وزارت کار به نشانی https://karvarzi.mcls.gov.ir مراجعه و ثبت نام کنند.

آخرین آمار طرح کاروزی/ 69هزار نفر موفق به عقد قرارداد شدند

انتهای پیام/

 
✅ آیا این خبر اقتصادی برای شما مفید بود؟ امتیاز خود را ثبت کنید.
[کل: 0 میانگین: 0]