پرداخت ۱۰۰ هزار میلیارد تومان تسهیلات اشتغال‌زایی در ۲ سال گذشته
پرداخت ۱۰۰ هزار میلیارد تومان تسهیلات اشتغال‌زایی در ۲ سال گذشته

مطابق آمارارائه شده از سوی سخنگوی دولت در دوسال گذشته حدود ۱۰۰هزار میلیارد تومان تسهیلات اشتغال‌زایی در صنعت، کشاورزی و خدمات پرداخت شده است و نرخ بیکاری حدود یک‌و‌نیم درصد کاهش و اشتغال‌پذیری فارغ‌التحصیلان دانشگاهی ۱۰درصد افزایش یافته است.

به گزارش خبرنگاراقتصادی خبرگزاری تسنیم؛دولت سیزدهم از ابتدای فعالیت خود وعده ایجاد سالیانه بیش از یک میلیون شغل را داد و اکنون آمارها نشان‌دهنده تحقق این وعده است.

بهادری جهرمی، سخنگوی دولت گفت: با اقدامات دولت سیزدهم طی ۲سال گذشته، ۱۰۰هزار میلیارد تومان تسهیلات اشتغال‌زایی در صنعت، کشاورزی و خدمات پرداخت شد؛ نرخ بیکاری حدود یک‌و‌نیم درصد کاهش و اشتغال‌پذیری فارغ‌التحصیلان دانشگاهی ۱۰درصد افزایش یافت.

رشد۳۰۰درصدی آموزش های مهارتی جوار کارخانه در راستای افزایش بهره وری نیروی کار، نرخ بیکاری حدود ۱٫۵ درصد کاهش و اشتغال پذیری فارغ التحصیلان دانشگاهی ۱۰درصد افزایش یافت.

کاهش بنگاه های مشکل دار از ۹۴۴بنگاه به ۸۰۹بنگاه در ۲سال اخیر و افزایش بیش از ۲برابری حمایت از بنگاه های اقتصادی و پرداخت ۱۰۰ هزار میلیارد تومان تهسلات اشتغالزایی در بخش های مختلف از جمله اقدامات در بهبود فرآیند بازار کار بوده است.

 

پرداخت 100 هزار میلیارد تومان تسهیلات اشتغال‌زایی در 2 سال گذشته

۹۳هزار فرصت شغلی با تشکیل و توسعه ۱۵۲۵ شرکت تعاونی؛تولیدی و توزیعی و خدماتی, ۹۴۵ طرح روستا تعاون به مبلغ۵۳۱۰میلیارد تومان اعطای تسهیلات پایدار روستایی, ۹۴درصد رشد اعطای تسهیلات به فعالان بخش تعاون و اشتغالزایی و ۱۵ درصد کاهش نرخ بروز حوادث شغلی از جمله اقدامات دولت طی دوسال گذشته در مسیر اشتغالزایی بوده است.

انتهای پیام/

✅ آیا این خبر اقتصادی برای شما مفید بود؟ امتیاز خود را ثبت کنید.
[کل: 0 میانگین: 0]