تغییر نرخ ارز دارو و واکسن دامپزشکی تاثیری در قیمت گوشت و مرغ ندارد
تغییر نرخ ارز دارو و واکسن دامپزشکی تاثیری در قیمت گوشت و مرغ ندارد

دبیر کمیسیون کشاورزی اتاق تعاون گفت:تغییر نرخ ارز مکمل، دارو، و واکسن دامپزشکی تاثیر چندانی در نرخ گوشت و مرغ ندارد و به خواسته خود تشکل‌ها بوده است.

به گزارش خبرگزاری تسنیم، مهدی مسعودی دبیر کمیسیون کشاورزی اتاق تعاون درباره حذف ارز ترجیحی محصولات دامپزشکی و تاثیر آن در قیمت مرغ و گوشت اظهار داشت: با توجه  مشکلاتی که برای واردات مواد اولیه مورد نیاز در حوزه دامپزشکی وجود داشت، سندیکای تولیدکنندگان داروی‌های دامپزشکی به همراه انجمن تولید کنندگان کنستانتره و مکمل و انجمن وارد کنندگان دارو و مواد بیولوژیک جلساتی با تولید کنندگان دام و طیور داشتند و تصمیم گیری شد که ارز مورد نیاز واردات این محصولات از گروه یک به گروه دو برود تا شرایط واردات تسهیل شود.

وی افزود: در این راستا جلسات متعددی با قرارگاه امنیت غذایی، سازمان دامپزشکی و معاونت امور دام برگزار شد و با وجود مخالفت وزیر جهاد کشاورزی و دبیر قرارگاه امنیت غذایی، تشکل ها از لحاظ کارشناسی وزارت جهاد کشاورزی را متقاعد کردند که تغییر ارز کالاهای  دامپزشکی تاثیر چندانی در قیمت تمام شده محصولات دام و طیور ندارد.

دبیر کمیسیون کشاورزی اتاق تعاون ادامه داد: این اقدام خواسته خود تشکل‌های بخش کشاورزی است و اقدامات کارشناسی روی آن انجام شده و تاثیر کمی روی قیمت مرغ و گوشت خواهد داشت.

بنابر این گزارش  ارز اختصاص یافته به واردات دارو، واکسن، مکمل، کنستانتره و مواد اولیه دارویی دامپزشکی به تازگی از گروه یک کالایی به گروه دوم انتقال پیدا کرد.

انتهای پیام/

✅ آیا این خبر اقتصادی برای شما مفید بود؟ امتیاز خود را ثبت کنید.
[کل: 0 میانگین: 0]