عمده اقلام دامپزشکی داخل سازی شد
عمده اقلام دامپزشکی داخل سازی شد

سرپرست سازمان دامپزشکی کشور گفت: عمده دارو و واکسن دامی، مواد بیولوژیک و تجهیزات دامپزشکی در بخش دام و درصد بالایی از اقلام مصرفی در داخل تولید و صادر می شود.

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم وحید صالحی امروز شنبه در مراسم روز ملی دامپزشکی اظهار داشت: تعامل و ارتباط سازمان دامپزشکی با دانشکده‌های دامپزشکی بسیار مورد اهمیت است و هر زمان که ما از دانشگاه‌ها فاصله گرفتیم، عواقب مخرب آن را در سازمان مشاهده شد.

صالحی درباره بازگشت به علم و محافل دانشگاه‌ها افزود: هر زمان که ارتباط‌‌مان با دانشکده‌های دامپزشکی قوی شد ماحصل آن پیشرفت بیشتر و تحقق بهتر برنامه‌های بهداشتی در تولید بوده است.

وی در عین حال گفت: بدون همراهی بسیاری از سازمان‌های متولی، اهداف عالی سازمان دامپزشکی در راستای کنترل، پیشگیری و بهداشت دام، طیور، آبزیان و زنبور عسل و کنترل و نظارت بر واردات، صادرات، حمل و نقل دام و خوراک دام زنده محقق نمی‌شود.

وی گفت: با توجه به امنیت غذایی، امروزه مباحث پدافند غیرعامل و مدیریت بحران در سازمان دامپزشکی کشور اهمیت پیدا کرده است.

صالحی با بیان این که تامین دارو و واکسن دامی، مواد بیولوژیک و تجهیزات دامپزشکی وضعیت خوبی در کشور دارد، تصریح کرد: در بخش دام، درصد بالایی از اقلام مصرفی در داخل تولید می‌شود.

وی ادامه داد: امسال با حمایت بخش خصوصی و وزیر جهاد کشاورزی توانستیم با همکاری دانشکده دامپزشکی و موسسه تحقیقات واکسن و سرم‌سازی رازی نخستین دوره آموزشی ساخت دارو و واکسنی که در داخل تولید می‌شود را برای برخی کشورها برگزار کنیم.

انتهای پیام/

✅ آیا این خبر اقتصادی برای شما مفید بود؟ امتیاز خود را ثبت کنید.
[کل: 0 میانگین: 0]