پنج شنبه, ۱۳ اردیبهشت , ۱۴۰۳
گروه : طلا و ارز
پ
  • شناسه خبر: 12801
  • 01 آگوست 2023 - 21:12
  • 163 بازدید
  • ۰ دیدگاه

ترس سرکوب در بازار رمزارزها!

ترس سرکوب در بازار رمزارزها!
ترس سرکوب در بازار رمزارزها!

اکوایران: بیت‌کوین، کریپتوکارنسی پرچمدار بازار در ۲۴ ساعت گذشته ۱٫۵ درصد کاهش یافته است و در محدوده ۲۸۹۳۰ دلار معامله می شود. همچنین ارزش کل بازار آن ۵۶۲٫۶ میلیارد دلار است.

به گزارش اکوایران، بیت کوین (BTC) برای اولین بار از ۲۲ ژوئن از مرز ۲۹۰۰۰ دلار سقوط کرده است. این حرکت نزولی در حالی رخ می‌دهد که حجم بازار  ارزهای دیجیتال شاهد کاهش ۲۱ میلیارد دلاری است.

بر اساس داده‌های کوین‌مارکت‌کپ، همراه با سقوط بیت‌کوین، ارزش بازار جهانی ارزهای دیجیتال نیز ۱٫۷ درصد کاهش یافته است. در زمان نگارش حجم بازار این مقاله از ۱٫۱۸۵ تریلیون دلار به ۱٫۱۶۴ تریلیون دلار کاهش یافت.

نوسانات قیمت فعلی بیت کوین هنوز از سقف ۰٫۰۱۱ در ۱۴ جولای، زمانی که بیت کوین در حدود ۳۱۳۵۰ دلار معامله می شد، فاصله دارد. نوسانات بالا با افزایش ناگهانی حجم معاملات ۲۴ ساعته بیت کوین، ۲۵ درصد افزایش یافته و در حال حاضر به بیش از ۱۳ میلیارد دلار رسیده است.

علاوه بر این، تعداد تراکنش‌های نهنگ بیت‌کوین، به ارزش بیش از یک میلیون دلار، از ۳۱ جولای به ۱۳۴۴ در اول آگوست افزایش یافت.

پیش از این، نویسنده ۷۶ ساله کتاب «پدر پولدار پدر فقیر»، رابرت کیوساکی، ضمن اشاره به معضل مالی در ایالات متحده، اشتیاق خود را برای سرمایه‌گذاری در بیت‌کوین اعلام کرد. کیوساکی معتقد است که دلیل اصلی رشد سهام آمریکا افزایش سقف بدهی است.

 بیت‌کوین ۲ درصد در میان دعوای سازمان بورس آمریکا و تحولات سیاسی سقوط کرد

در روز سه‌شنبه، در میان تحولات قابل توجه در چشم‌انداز ارزهای دیجیتال، ارزش معاملات بیت‌کوین نزدیک به ۲ درصد کاهش یافت و به ۲۸۹۱۲ دلار رسید.

شکایت کمیسیون بورس و اوراق بهادار علیه ریچارد هارت، مغز متفکر Hex، با ادعای فروش اوراق بهادار ثبت نشده به ارزش یک میلیارد دلار، نگرانی‌های نظارتی را برانگیخته است.

علاوه بر این، عرصه سیاسی به عدم اطمینان بیشتر می‌افزاید و یکی از رقبای جمهوری‌خواه متعهد شد که در صورت انتخاب شدن، «جنگ» رئیس‌جمهور بایدن علیه بیت‌کوین را متوقف کند.

علاوه بر این، IRS یک الزام جدید را معرفی کرده است که مالیات دهندگان آمریکایی را موظف می کند تا پاداش‌های مربوط به سرمایه گذاری کریپتو را به عنوان درآمد ناخالص گزارش کنند، که بیشتر بر احساسات بازار تأثیر می گذارد و به نوسانات اخیر قیمت کمک می کند.

سازمان بورس آمریکا علیه Hex Creator

شکایت اخیر سازمان بورس علیه ریچارد هارت، خالق Hex و Pulsechain، نگرانی‌هایی را در مورد سرکوب احتمالی دارایی‌های ارزهای دیجیتال ایجاد کرده است.

به دلیل موضع گزارش شده سازمان بورس در مورد در نظر گرفتن همه دارایی‌های رمزنگاری به جز بیت‌کوین، به عنوان اوراق بهادار، سرمایه‌گذاران نامطمئن هستند و اقدام به فروش گسترده می‌کنند.

این امر منجر به کاهش قیمت BTC/USD شده است، زیرا فعالان بازار در مورد مقررات نظارتی محتاط هستند.

 

 

✅ آیا این خبر اقتصادی برای شما مفید بود؟ امتیاز خود را ثبت کنید.
[کل: 0 میانگین: 0]
شرط کافی کف‌زنی بازار ارز 02 مه 2024

شرط کافی کف‌زنی بازار ارز

محدوده حمایتی مهم بازار هم حوالی ۶۰ هزار و ۸۰۰ تومان تا ۶۰ هزار و ۵۰۰ تومان است که اگر از دست برود می‌تواند به سمت کف قیمت سال ۱۴۰۳ برود. شرط کافی این امر هم از دست رفتن حمایت درهم امارات است.

چشمک‌ فدرال رزرو به‌ سکه‌بازان/ پیش‌بینی قیمت سکه از ۳ جناح 02 مه 2024

چشمک‌ فدرال رزرو به‌ سکه‌بازان/ پیش‌بینی قیمت سکه از ۳ جناح

در حال حاضر برخی از سکه‌بازان با اشاره به نوسانات طلای جهانی امیدوارند که سکه در روز جاری صعودی شود، اما برخی دیگر معتقدند اگر دلار و تتر در روز جاری نزولی شود، این اتفاق می‌تواند اثر طلای جهانی بر روی سکه را تعدیل کند.

سخنگوی دولت: حال منابع ارزی کشور خوب است 02 مه 2024

سخنگوی دولت: حال منابع ارزی کشور خوب است

سخنگوی دولت با بیان اینکه نظام بانکی متوجه شده دولت با آنها شوخی ندارد و با هر تخلفی برخورد می‌کند، گفت: تجارت خارجی در فروردین‌ ۱۴۰۳ در مجموع ۱۰.۴ میلیارد دلار بود که نسبت به مدت مشابه در سال گذشته نزدیک به ۵۰ درصد افزایش داشته، پس تبادلات ارزی دارد انجام می‌شود و حال منابع ارزی کشور خوب است.

💬 نظرات خود را با ما در میان بگذارید

  • 📜 قوانین ارسال نظرات کاربران
    • دیدگاه های ارسال شده شما، پس از بررسی توسط تیم اقتصادژورنال منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی توهین، افترا و یا خلاف قوانین جمهوری اسلامی ایران باشد منتشر نخواهد شد.
    • لازم به یادآوری است که آی پی شخص نظر دهنده ثبت می شود و کلیه مسئولیت های حقوقی نظرات بر عهده شخص نظر بوده و قابل پیگیری قضایی می باشد که در صورت هر گونه شکایت مسئولیت بر عهده شخص نظر دهنده خواهد بود.